maka

1. Data: 2001-06-21 06:18:47

Temat: maka
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

potrzebuje make do plackow bananowych, ktore podawala niedawno Patrycja.
Skonczyla mi sie pszenna razowa (z takiej robilam te placki ostatnio) i chce
kupic jakas nie_biala, skazana jestem jednak na okoliczne sklepy. Jedyne co
znalazlam dzis rano to maka na zurek. Na opakowaniu nie precyzuja jaka to
maka: pszenna, zytnia itp. W zwiazku z tym pytanie z jakiej maki robi sie
zurek i czy ta maka nada mi sie do plackow o slodkim smaku. Czy nie ma w
niej jakis dodatkow typu sol czy inne, ktore moga zepsuc smak plackow?
Asia

1. Data: 2001-06-22 09:23:17

Temat: Re: maka
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ehhh, zignorowaliscie. Ale kupilam te na zurek i sie nadala. Jest o wiele
grubsza niz pszenna razowa, kolor ma bury, ale placki wyszly calkiem
calkiem. Dodalam ciut bialej pszennej maki.
Asia

1. Data: 2001-06-22 10:04:07

Temat: Re: maka - i co dalej = Prażucha lub Sapka
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9gv2tt$6q8$...@n...tpi.pl...
> ehhh, zignorowaliscie. [...]
zagapiłem się na banany ;)

1. mąka pszenna
2. mąka razowa (żytnia)
3. mąka jęczmienna

Prażucha (1 lub 2)
1 cz. mąki prażymy na patelni bez tłuszczu aż do zżółknięcia, 2 cz.
posolonej wody wlewać powoli mieszając do mąki do uzyskania jednolitej
masy, wygładzić i wstawić na kwadrans do gorącego piekarnika. Łyżką
maczaną w smalcu zrobić kluski. Dobre z topioną słoniną, masłem, bryndzą,
śmietaną, mlekiem lub kefirem itd.

Sapka (2 lub 3)
Mąkę 1 szklankę wsypać na 1/4 l osolonego wrzątku. Ugotować, wylać na
talerz i polać zesmażonym boczkiem.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-22 10:55:57

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki, specjalisto od pysznosci :-)

==wojmat== <w...@v...pl> wrote in message
.com.pl...

1. Data: 2001-06-23 20:17:58

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Mąkę 1 szklankę wsypać na 1/4 l osolonego wrzątku. Ugotować, wylać na
> talerz i polać zesmażonym boczkiem.
> pozdr. Jerzy

Coz za wdzieczna nazwa :-)))
Herbatka

1. Data: 2001-06-24 13:51:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:01a501c0fc21$29a25a40$0200a8c0@BeataMoryl...
> Coz za wdzieczna nazwa :-)))
Masz jakieś wdzięczne skojarzenie? ;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-24 17:48:37

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Masz jakieś wdzięczne skojarzenie? ;-)))
> pozdr. Jerzy
tak - nawet bardzo :-))) ale czysto kulinarne - bez podtekstow;-)
Herbatka

zupy
Przepis na ciasto owocowe
KLUSKI ŚLĄSKIE!!!!