makrama szydełkowa

1. Data: 2003-09-05 18:25:06

Temat: makrama szydełkowa
Od: "wioletta pawłowska" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo serdecznie.Ostatnio zainteresowałam sie makramą
szydekową.Przejrzałam dzis archiwum ale znalazłam tylko adresik
http://strony.wp.pl/wp/tomella z którego do tej pory korzystałam.
Mam ogromna prośbe do osób które robiły juz cos takiego,maja jakieś
doswiadczenie lub wiedzą gdzie cos moge znależć o wszelkie informacje na ten
temat.A może któraś wie jak sie to fachowo nazywa w języku np.w angielskim
/cobym mogła sobie dalej szperac/ czy jakimkolwiek.

Serdecznie pozdrawiam i czekam pomoci podpowiedź mądrych duszyczek.
Wiola S-dz

Adresik na priv w...@s...mediaclub.pl

1. Data: 2003-09-06 07:51:15

Temat: Re: makrama szydełkowa
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann napisał(a):

> Hi, Ta serwete, ktora jest na przez Ciebie podanej stronce juz zrobilam (2

> obrazek), ta pierwsza lezy rozpoczeta od ... troche dawna. Znalaulam jeden

> link: http://www.teddys-handarbeiten.de/herein-makrameehae
keln.htm.

Moniko,

po przycisnieciu na link pojawia sie:

Forbidden

You don't have permission to access /herein-makrameehaekeln.htm. on this
server.

czy na pewno jest dobry?

Apache/1.3.23 Server at www.teddys-handarbeiten.de Port 80

Pozdrawiam

Anna

1. Data: 2003-09-06 07:51:17

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Hi, Ta serwete, ktora jest na przez Ciebie podanej stronce juz zrobilam (2
obrazek), ta pierwsza lezy rozpoczeta od ... troche dawna. Znalaulam jeden
link: http://www.teddys-handarbeiten.de/herein-makrameehae
keln.htm. Ze
stronami na ten temat jest cienko, malo kto to zna. Pamietam jek kupilam
sobie ta gazetke i poszlam do mojego sklepu robotkowego z nadzieja, ze mi
tam cos wiecej na ten temat powiedza. Zobaczylam tylko wielkie oczy pani
ekspedientki i jedo zdanie "Jak pani to skonczy, to prosze koniecznie tu
przyjsc z tym i pokazac.
Jesli masz jakies pytania to wal! Jak bede mogla to pomoge.

Pozdrawiam

Monika

1. Data: 2003-09-06 08:16:22

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann <napisał(a):

> To moze tak krok po kroku: http://www.teddys-handarbeiten.de tu kliknac

> "Hereispaziert" i bedzie tabelka i tam jest "Makramehäckelei".

Acha, faktycznie- tak weszlam - dziwne czemu tamten link nie zadzialal!!

Zeby jeszcze ta czcionka byla lepsza - bo odczytanie >>Brush script<< na
ekranie jest trudne. Chyba skopiuje cala stronke i zmienie czcionke u siebie
na ekranie. Ale opis faktycznie lepiej to wyjasnia niz ta strona z Burdy
(Anny?).

Podoba mi sie ta technika, troche mi to przypomina tradycyjne irlandzkie
koronki, jakie robi moja tesciowa (tylko one sa absolutnie miniaturowe, w
porownaniu z tym)!

Dziekuje za podpowiedz,

Anna

1. Data: 2003-09-06 08:18:07

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

To moze tak krok po kroku: http://www.teddys-handarbeiten.de tu kliknac
"Hereispaziert" i bedzie tabelka i tam jest "Makramehäckelei".

Ja wczodze bez problemow - dziwne...

Monika (Hannover)

1. Data: 2003-09-06 20:57:57

Od: "wioletta pawłowska" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann <m...@g...de> napisał(a):

> Hi, Ta serwete, ktora jest na przez Ciebie podanej stronce juz zrobilam (2
> obrazek), ta pierwsza lezy rozpoczeta od ... troche dawna.
> Jesli masz jakies pytania to wal! Jak bede mogla to pomoge.

No właśnie.Nie mogę " rozgryżć" tego szerokiego sznureczka mamkramowego jak
to sie robi.I pytanko .Na czym to robiłaś ?Czy na płótnie i na foli jak jest
w opisie i skąd taka wziąśc? Ja narazie zrobiłam małą serwetke z tej
niemieckiej stronki a drugą na jej wzór tylko każdy płatek zrobiłam innym
splotem z Anny.Smiesznie to nawet wygląda ale chciałam wypróbować sploty czy
umiem odczytać.Wzór miałam na materiale przyszytym do płótna
krawieckiego/tak sie to chyba nazywa/ale na wiekszą serwetkę to zbyt mało
sztywne.Napisz jak ty sobie radziłaś .
Wiola S-dz

1. Data: 2003-09-07 08:43:48

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Sprobuje to wytlumaczyc w oparciu o obrazki ze stronki, ktora podalas.
Rozumiem, ze ten cienki nie sprawia Ci klopotu? robisz tak jak na obrazku
3a: 1 krok: rys.a1, 2 krok: rys.a2, i zanim przejdziesz do trzeciego
(rys.a3) robisz jedno oczko lancuszka. Tak ja robilam. W opisie jest to
inaczej, ale tej opisowej chinszczyzny nie rozumiem: z tego co pojelam robia
2 oczka lancuszka, i "w drodze powrotnej" robia jedno o. scisle (jak to
wyglada?) w jednym z trzec powstalych oczek lancuszka

Ja moja robilam tez na plotnie, byc moze ze to bylo krawiecke i podlepilam
to najsztywniejsza flizelina jaka dostalam.

Mam nadzieje, ze Ci to jakos pomoze

Pozdrawiam

Monika (Hannover)

1. Data: 2003-09-07 10:48:29

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann napisał(a):

(...) jedno o. scisle

Jesli to jest tradycyjne oczko scisle to wkluwasz szydelko w poprzedni rzad i
wyciagasz nitke RAZEM przez ten rzad i poprzednie oczko obecnego rzedu. (czyli
przez 2). Czyli NIE wyciagasz nitki do przerobienia potem, tak jak w
tradycyjnym polslupku. Oczka scisle b. dokladnie przylegaja do poprzedniego
rzedu (i sa czesto uzywane do wykanczania brzegu robotki).

Pozdrawiam

Anna

1. Data: 2003-09-07 15:28:02

Od: "wioletta pawłowska" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, ze ten cienki nie sprawia Ci klopotu?

Nauczyłam sie go z tej nimieckiej stronki i uważam,że jest extra pokazane.

>ale tej opisowej chinszczyzny nie rozumiem

Ja tez nie i stąd moje pytanko.Zaraz spróbuje jak ty to robiłaś.
Doczytałam się,że sznureczki sa na kwiatki i listki - czyli obydwa
wykorzystane są w tym celu . Ni moge dopatrzec się do czego który ?/nie
posiadam gazety tylko skan /
Sorki,ze tak duzo pytam ale ale zainteresowała mnie ta technika ,chociaż
czesto mi sie zdarza robic nie ścisle z opisem lub wykorzystywac do
wymyslonych celów.W formie prób tych splotów robie sobie własnie torebke z
czarnego sznurka ściegiem petelkowym.
Czekam na wszelkie informacje na ten temat.

A moze ktos ma jakąs stronke na temat koronek igłowych.Naczytałam sie o nich w
archiwum ale nie znalazłam zadnego linku i nie wiem jak to nawet wygladaa a
nazwa mi sie bardzo podoba.

Pozdrawiam serdecznie Wiola ze słonecznego dzis Sieradza.

1. Data: 2003-09-08 05:18:54

Od: "Kaja z Bydgoszczy" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu w Rakamie (takie włoskie pisemko) były wzory jak na szydełku
robić takie i inne sznureczki, a także jak to łączyć. Chyba były też
schematy.
Ja mam te Rakamy, ale jeszcze nie skończyłam przeprowadzki. Myslę, że uda mi
się je przywieźć około 22 września. Jeżeli będziecie jeszcze wtedy
zainteresowane, to piszcie.
Kaja z Bydgoszczy

do Agaty (Agatek)
poszukiwana Mona LIsa xxx