mala zagwozdka - wilec - ID?

1. Data: 2006-09-25 22:33:55

Temat: mala zagwozdka - wilec - ID?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,

Widzialem wilca i nie wiem jaki to gatunek. Zdjecia nie zrobilem wiec moze
byc trudniej z identyfikacja.
Na pewno nie jest to wilec purpurowy.
Liscie sercowate, wieksze od tych u wilca purpurowego. Pedy nagie, lekko
purpurowo nabiegle. Wzrost wydaje sie bardziej intensywny niz wilca
purpurowego. Kwiatow otwartych nie widzialem ale te zamkniete jakie
widzialem (a bylo juz ciemnawo) byly rozowe z biala gardziela - to jednak
wymaga jeszcze weryfikacji.
Gdyby byl to popularny gatunek, pewnie bylby dostepny w sprzedazy a nie
widzialem takiego w sklepie.

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2006-09-26 05:34:10

Temat: Re: mala zagwozdka - wilec - ID?
Od: "Lidka" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Mam coś dokładnie takiego, jak w Twoim opisie. Kupowałam to jako wilec
purpurowy Ipomoea purpurea 'Scarlett O'Hara' we florexpolu. Oprócz niego mam
także Ipomoea purpurea 'Grandpa Ott'. Różnią się między sobą wzrostem (ten
pierwszy o wiele większy), wielkością liści, no i oczywiście kolorem
kwiatów. Grandpa Ott już dawno ma nasiona, Scarletka dopiero kwitnie, nie
wiem czy zdążę zebrać nasionka.
Pozdrówka
Lidka

3. Data: 2006-09-26 18:43:10

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidka" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pierwszy o wiele większy), wielkością liści, no i oczywiście kolorem
> kwiatów. Grandpa Ott już dawno ma nasiona, Scarletka dopiero kwitnie, nie

Sprawdz, czy pedy sa nagie czy owlosione. Jesli to bylby mieszaniec, to
teoretycznie tlumaczyloby brak wloskow, ktore sa u I. purpurea. Sprawdze te
odmiany, o ktorych piszesz.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2006-09-26 19:00:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidka" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mam coś dokładnie takiego, jak w Twoim opisie. Kupowałam to jako wilec
> purpurowy Ipomoea purpurea 'Scarlett O'Hara' we florexpolu. [...]

Troche pogrzebalem i wyczytalem, ze 'Scarlett O'Hara' uwazana jest za
odmiane Ipomoea nil a nie I. purpurea.
Wiele wskazuje na to, ze ta odmiane mam - kupilem ja kiedys wraz z nasionami
I. purpurea. Po parokrotnym wysiewaniu nasion wlasnorecznie zebranych widac
wyraznie dwie formy - o kwiatach purpurowych i o kwiatach rozowych. Jedna z
tych form, bodajze purpurowa ma dosc czesto trojklapowe liscie w
przeciwienstwie do drugiej o lisciach bez klap. Niemniej zadna z nich nie
przypomina wilca, ktorego nazwy szukam.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-09-26 19:28:28

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niemniej zadna z nich nie
> przypomina wilca, ktorego nazwy szukam.

Masz chyba te wilce używane do ćpania, wyróbuj i opowiedz.
Mam japoński Murasaki Jishi, teraz kwitnie.
Pozdrawiam.mirzan

6. Data: 2006-09-27 00:15:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Niemniej zadna z nich nie

> Masz chyba te wilce używane do ćpania, wyróbuj i opowiedz.
> Mam japoński Murasaki Jishi, teraz kwitnie.

Mam wilca sprzedawanego jako I. purpurea bez wyszczegolnionej nazwy odmiany.
Jak wczesniej pisalem z nasion wyszly dwa wyraznie sie rozniace. Wszystkie
wilce zawieraja alkaloidy ale probowac ich na sobie nie zamierzam :)
Duzo wskazuje na to, ze jeden z nich to jednak I. nil czyli japonski. Wciaz
jednak nie znam nazwy wilca, o ktorego pytam. Przypominam, ze rosnie on duzo
bujniej i ma nagie pedy. Nie chodzi o I. nil (chyba, ze jakas nieznana mi
odmiana moze wywodzic sie od tegoz a roznic sie wyraznie).
Roslina, o ktora mi chodzi nie rosnie u mnie, dlatego nie mam jej zdjecia
ani nie moglem jej dluzej obserwowac.
Z nasion, ktore Ci wyslalem powinny wyjsc takie same jak u mnie rosna: jeden
kwitnacy fioletowo o czesci lisci trojklapowej i drugi kwitnacy na rozowo o
lisciach bez klap. W tym miejscu moge miec jedynie pretensje do centrali
nasiennej, ze sprzedaje niejednolity material. Z drugiej strony lubie miec
rozne rosliny, ktorych nazw moge pozniej dochodzic :)

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2006-10-05 16:37:16

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> purpurowego. Kwiatow otwartych nie widzialem ale te zamkniete jakie
> widzialem (a bylo juz ciemnawo) byly rozowe z biala gardziela - to jednak

Sprawdzilem ta rosline jeszcze raz.
Pedy na sloncu sa wyraznie purpurowe, calkowicie nagie.
Kwiaty nie sa rozowe, tylko blekitne z rozowymi promieniami, gardziel biala.
Sa wieksze niz kwiaty wilca purpurowego.
Inaczej nieco wygladaja paczki kwiatowe w stosunku do w. purpurowego i
odnosze tez wrazenie, ze sa liczniejsze na szypulce. Reszta danych bez
zmian.
Czy moze teraz ktos z Was ma jakies sugestie odnosnie tego, co to za wilec?

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2006-10-05 16:40:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moze teraz ktos z Was ma jakies sugestie odnosnie tego, co to za
wilec?

Ja mam sugestię, że zdjęcie by się przydało:) Bo wprawdzie ze zdjęcia ciężko
cokolwiek zidentyfikować, ale bez - jeszcze trudniej:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-10-05 16:48:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam sugestię, że zdjęcie by się przydało:) Bo wprawdzie ze zdjęcia
> ciężko
> cokolwiek zidentyfikować, ale bez - jeszcze trudniej:)

Masz racje ale na zdjecie musialaby sie zgodzic wlascicielka rosliny ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2006-10-05 16:57:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Masz racje ale na zdjecie musialaby sie zgodzic wlascicielka rosliny ;)

I to taki problem? Z kwiatkiem podejść i na kolana rymnąć? :)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

Kraków - wystawa