malibu - wypróbowałam!

1. Data: 2002-03-07 21:34:18

Temat: malibu - wypróbowałam!
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie, że lubię eksperymentować. Ostatnio było o malibu i mówiłam, że z
mlekiem skondensowanym słodzonym jest według mnie okropne. Ktoś
podpowiedział mi, że z niesłodzonym jest pyszne i oto, co według wskazówek i
własnego widzimisię wykombinowałam. Proporcje dla zainteresowanych, jak
zmierzę składniki na oko, a zmierzę, bo to pyszne :)
Więc tak:

Mniej więcej tyle samo malibu i mleka skondensowanego niesłodzonego
mleko wlać do słoika twist, szczelnie zakręcić i potrząsać nim porządnie aż
podwoi albo nawet potroi swą objętość, ładnie się pieniąc.
Do szklaneczki wrzucić ze dwie kostki lodu, wlać spienione mleko, wierzch
posypać roztartą dokładnie na proszek rozpuszczalną delikatną kawą dobrej
jakości (ja tam lubię złotego jacobsa). Do tego wlać odrobinę syropu
cukrowego do smaku albo jak ktoś nie ma, można dodac troszeczkę cukru pudru,
kryształ tez się nada, ale wolno się rozpuszcza, ja tam uważam, że do
drinków jest najlepszy syrop cukrowy.
Pewnie powiecie, że skondensowane słodzone może być bez tego cholernego
syropu, ale chyba nie, bo tym syropkiem można sobie kontrolować słodkość
według własnego smaku.

spróbujcie, to jewst pycha, ide po następne, mniam :-)

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2002-03-07 21:42:32

Temat: Re: malibu - wypróbowałam!
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a68mc3$qp0$...@n...tpi.pl...
> [...]
> własnego widzimisię wykombinowałam. Proporcje dla zainteresowanych, jak
> zmierzę składniki na oko, a zmierzę, bo to pyszne :)

No więc zmierzyłam i jest tak:
75ml malibu
100 ml mleka
spora szczypta kawy rozpuszczalnej (sproszkowanej)
malutka łyżeczka syropu cukrowego

aha, piszę, żebyście nie myśleli, że to wszyscy lubią: mojemu mężowi nie
smakuje, on lubi drinki z kopem, ale ja tam uważam, że jest pycha :-) Mmm,
ta pianka i kawusia, i malibu czuć, nono, zwracam honor obrońcom niektórych
słodkawych drinków (powtarzam niektórych i słodkawych ;-)) i prosze się ze
mnie nie śmiać )

Wkn

1. Data: 2002-03-07 21:52:42

Od: "Mabu" <m...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
niektórych
> słodkawych drinków (powtarzam niektórych i słodkawych ;-)) i prosze się ze

Popieram Twwojego meza !!!
Nie ma jak czuc moc :)
Pozdrawiam,
Mariusz
PS
Ja popijam teraz lamanca (łamańca)pol na pol porter i jasne mocne ....
pychota

1. Data: 2002-03-07 22:05:52

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mabu <m...@k...chip.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a68nud$6ce$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Mariusz
> PS
> Ja popijam teraz lamanca (łamańca)pol na pol porter i jasne mocne ....

Przepraszam, czt Ty mówisz o piwie pomieszanym jasnym i ciemnym? Bo ja
uwielbiam piwo, musze takiego czegoś spróbować.
W Austrii mają pyszne piwo takie średnio ciemne, nie pamiętam tylko co to za
marka, mają jasne, cimne i półciemne, te dwa ostatnie przepyszne!!!

Wkn

1. Data: 2002-03-07 22:09:16

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mówiłam, że z
> mlekiem skondensowanym słodzonym jest według mnie okropne.
Jak juz z mlekiem to ja ze zwyklym 2% z lodowki :)
Natomiast polecam z sokiem ananasowym. A jeszcze lepiej ananasowy
+ pomaranczowy. W wersji Lux obydwa te male co to sie nazywalo
Minute Maid a teraz ma chyba zmieniona nazwe? Soki pol na pol ze
soba, a malibu tak calkiem sporo do szklanki. 50 ml co najmniej.
I juz nic do szczescia nie trzeba wiecej :)
Chociaz tak uczciwie to wole rumy, te prawdziwe, a najchetniej te
co maja "spice" napisane czyli ten korzenny posmaczek :)
mnnnniammmmm sie rozmarzylam a pracowac jeszcze musze :)
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-03-07 22:14:03

Od: "Mabu" <m...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
za
> marka, mają jasne, cimne i półciemne, te dwa ostatnie przepyszne!!!

Tak !!! Zgadlas !!! To jest fantastic :) Piwko ciemne plus jasne... komputer
i nic więcej do szczescia nie potrzebne.
Pamietam jak jakies dwa lata temu poszedlem z moim przyjacielem do pubu i
sprobowalismy tego to po 2 litrach mielismy problemy z obraniem prawidlowego
kierunku do drzwi he he he.
Od tamtej chiwili jestem zwolennikiem tej czarodziejskiej mieszanki
Pzdr
Mariusz

1. Data: 2002-03-07 23:59:31

Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mniej więcej tyle samo malibu i mleka skondensowanego niesłodzonego
> mleko wlać do słoika twist, szczelnie zakręcić i potrząsać nim porządnie

> podwoi albo nawet potroi swą objętość, ładnie się pieniąc.

Pytanie w kwestii formalnej:
czy z braku słoika twist mogę zastąpić go shakerem? ;)

pozdrawiam

Quef
--
Q...@i...pl
Gad: srisriłan fortunajn

1. Data: 2002-03-08 08:24:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Quefear <q...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a68uu2$clr$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> aż
>
> Pytanie w kwestii formalnej:
> czy z braku słoika twist mogę zastąpić go shakerem? ;)

Ba! ja po prostu nie mam tego piekielnego urządzenia, a wiele osób sądzi, że
jak nie ma shakera, to już drink nie do zrobienia :-)) a od czego nasze
poczciwe, eleganckie słoiczki twist ;-)

Wkn

1. Data: 2002-03-08 08:52:55

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości news:a68mc3$qp0$1@news.tpi.pl...
> Wiecie, że lubię eksperymentować. Ostatnio było o malibu

Jakoś widać przeoczyłem poprzednią dyskusję. :-)

Ja robię właśnie ze skondensowanym niesłodzonym mlekiem. mleko, malibu
może być odrobina cukru, kostki lodu do shakera i wstrząchać aż się
spieni. Dla siebie robię malibu:mleko 1 do 1, dla pań troszkę więcej
mleka. AFAIK jest to przepis dość klasyczny.

--
Konrad J. Brywczyński

"Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
Ł. Jakubowski

1. Data: 2002-03-08 09:11:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a...@K...Brywczynski...

> [...]
> spieni. Dla siebie robię malibu:mleko 1 do 1, dla pań troszkę więcej
> mleka. AFAIK jest to przepis dość klasyczny.

to dlaczego wcześniej nikt nie podawał tego cholernego klasycznego przepisu.
Dopiero, kiedy mi się malibu kończy, to idąc za wskazówkami różnych osób
sama musiałam sobie resztę dośpiewać, co? hę?

wkn

poirytowana, że zaraz nie bedzie malibu, a do strefy bezcłowej daleko, oj
daleeeeko :(

Wolowina w marynacie i co dalej?
Wkupne :)
prawie OT / Mój Synek / ketchup