mały dylemacik

51. Data: 2006-08-23 17:11:47

Temat: Re: mały dylemacik
Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@S...pl> napisał w wiadomości
news:echjhd$8p9$1@node4.news.atman.pl...

> Czy jeśli ktoś (w tym przypadku teściowa) coś kupuje
> moim dzieciom, to czy ma prawo potem decydowac
> co ja mam z tą rzecza zrobić?

Tak.

> Czy jeśli dzieci coś dostają (j.w) to czy mam obowiązek
> pytać się darczyńcy lub informować co mam zamiar
> zrobic z tą rzeczą?

Nie.

Pzdr
Paweł

52. Data: 2006-08-23 17:33:48

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Szpilka" <s...@S...pl> napisał w wiadomości

> Tak.

> Nie.

Nie rozumiem.
Czy Twoje 'tak' i 'nie' nie wyklucza się wzajemnie?

Sylwia

53. Data: 2006-08-23 17:44:07

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chomik" <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> napisał w wiadomości

> Jednak lepiej się zaszczep ;-)
>
> Żarty żartami, a jak Twój mąż na to wszystko zareagował.?

Mąż jest całkowicie po mojej stronie.
On sam zna doskonale swoich rodziców i wie jak oni potrafią
postąpić.
Gdy czekaliśmy na tych znajomych, mówi do mnie - zobaczysz
że trafi się mama, ja ci to mówię.
No i się trafiła
Potem powiedział - zobaczysz teraz powie że ten fotelik potrzebny
jest dla M.
No i powiedziała
Jakiegoś jasnowidza mam w domu :-)

Sylwia

54. Data: 2006-08-23 19:12:59

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem.
> Czy Twoje 'tak' i 'nie' nie wyklucza się wzajemnie?

Nie. Ty nie musisz się sugerować zdaniem teściowej, natomiast ona ma
prawo (nie nakładające na Ciebie żadnego obowiązku) chcieć, aby to miały
Twoje dzieci. Oczywiście przypadek fotelika jest... z lekka rzecz
biorąc, paranoiczny i teściowa takiego akurat szerokiego prawa nie ma do
decydowania (z każdym prezentem tak jest, że nie wie lewa ręka co czyni
prawa i tak jest dobrze) czy akurat w jej foteliku ma siedzieć dziecko
akurat teraz, czy nie. Patrząc z punktu widzenia teściowej jedyne co
mogłaby zrobić w takiej sytuacji, to się zaprzeć i nie dać nic więcej,
ale szarpać się o fotelik nie powinna. Z Twojego punktu widzenia (z
mojego zresztą też) mogłaby się zastanowić, co robi...

... byłem kiedyś na ślubie, na którym ksiądz zwrócił się specjalnie do
teściowych... kochane, jeśli zamierzacie się wtrącać, a nie miłować,
jeśli zamierzacie kierować ich życiem tak, jak wy chcecie, a nie tak,
jak oni chcą... chodźcie do nich tylko na Wielkanoc i Boże Narodzenie,
bo to święta pojednania (Lublin, Stary Czechów, 1988)

;o)

Pzdr
Paweł

55. Data: 2006-08-23 20:37:44

Od: "Jacek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@S...pl> napisał w wiadomości

Przeczytałem cały watek i rozumiem że problem mimo że z pozoru drobny błahy
nie jest.
Twoja sytuacja wydaję się trudna do zapanowania, ze względu szantaż
emocjonalny Twojej tesciowej.

Z drugiej strony pewnie jej się wydaje ze Ty nie zachowujesz się poprawnie i
nie doceniasz jej checi pomagania Wam.

Wiem, że to trudne jednak zaczałym od tego aby zaczac traktowac zgodnie z
tym jaka postawe prezentuje, ona po prostu dojrzalego wieku jest osoba w tym
zakresie niedojrzala. Czyli takim duzym troche uczynnym, troche zazdrosnym
dzieckiem.

Jak radzimy sobie z dziecmi ?
Najlepsza metoda jest pokazywanie lagodnej stanowczosci, ktora w duzej
mierze polega na tym aby konsekwentnie realizowac to co uwazamy za
rozsadne.
W takim razie problemy zwiazane z zarzadzaniem rzecami ktore staja sie Twoja
czy Twoich dzieci wlasnosnoscia rozwiazujesz zgodnie ze swoim przekonaniem i
wola.

Wedlug mnie nie powinnas reagowac telefonem do brata meza w sprawie
zwiazanej z fotelikiem.
Jesli on potrzebowal fotelika mogl sam zadzwonic. Osobiscie zaoferowal bym
tylko mozliwośc pomocy a nie prosil go aby przyjechal do meza.

Ciuszki rozdawac komu chcesz.
Nie reagowac nerwowo, jednak stanowczo. Tak dlugo, az sytuacja bedzie
klarowna

Jacek

56. Data: 2006-08-23 21:32:48

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> napisał(a):

> Jak dla mnie teżciowa jest wystarczająco skrótowa, biorąc pod uwagę
> alternatywy w rodzaju nieteściowej, mamy TŻ, matki mojego niemęża i tak
> dalej :)

U nas funkcjonuje p.o. ojca i OMC teściowa.
Skrótu TŻ szczerze nie cierpię, więc mam osobistego narzeczonego.
A skracała go do ONa nie będę, bo mnie na pl.rec.zwierzaki wyrzucą.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

57. Data: 2006-08-24 06:49:55

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...] Skrótu TŻ szczerze nie cierpię, więc mam osobistego narzeczonego.

O, awansował :D

> A skracała go do ONa nie będę, bo mnie na pl.rec.zwierzaki wyrzucą.

Pani Osobisty Narzeczony byłby chyba lepiej dopasowany charakterologicznie.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

58. Data: 2006-08-24 06:54:07

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> napisał(a):

> O, awansował :D

Eeee. Zawsze tak na niego mówiłam, slady zachowują gógle :)

> Pani Osobisty Narzeczony byłby chyba lepiej dopasowany charakterologicznie.

Że niby bardziej mały i kudłaty niż duży i groźny? Przekażę :P

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

59. Data: 2006-08-24 07:31:08

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie to rybka co on/ ona z tą książką zrobi.

No dokładnie. Mnie tez nie interesuje co ktoś zrobi z rzeczą
otrzymaną ode mnie w prezencie. Jak odda/sprzeda/wyrzuci
to najwyżej nie będziej jej już mniał. Jego sprawa.

> wg mnie to już by był szczyt chamstwa.

No widzisz, a według niej to normalne. Uzurpuje sobie prawo
do decydowania o tych rzeczach.

> Ty nie patrz na gadanie teściowej tylko przytaknij tak jak ja robie z
> babcią. Ona gada ja przytakuje i jest heppy ;-)) Brońboże wyrazić własne
> zdanie ;-)

Oj, nie. Ja nie z takich co to przytakują jeśli mam inne zdanie.
Ona zna moje zdanie na niektóre tematy i raczej nie podejmuje
ich oko w oko. A jeśli już podejmie a ja mówię swoje to ona
szybko ucina temat. To o tych ciuszkach i o tym foteliku to
ona gadała ze mną przez gg (taka odważna ;-) ) A jak się
spotykamy to ona jak gdyby nie było rozmowy jest miła i fajna.
Fakt że od momentu rozmowy o foteliku jeszcze się z nia nie
widziałam. Ale wczoraj już zagadała mnie na gg i jak gdyby nigdy
nic miło zagadywała, och i ach.

> Eee. że co? Zatkało mnie

No właśnie :-)

Sylwia

60. Data: 2006-08-24 07:31:25

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> Eeee. Zawsze tak na niego mówiłam, slady zachowują gógle :)

(wiem, że napisałaś to tylko po to, zeby przemycić poprawną formę ;) Mnie
zeznawałaś o innym osobistym stworzeniu...

> Że niby bardziej mały i kudłaty niż duży i groźny? Przekażę :P

Że niby niegłośny, sympatyczny i mało przeraźliwy :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

Zdrada w wersj light...
Jak mówić do mężczyzny? ;)
Nowe forum i strona o ślubach, rodzinie, związkach
Zapraszamy na nowe forum - Dzieci24.pl
Wesele w Zajeździe pod Kasztanami - Wrocław?