małżeństwa osób chorych psychicznie

1. Data: 2011-05-28 15:29:14

Temat: małżeństwa osób chorych psychicznie
Od: "amk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polacy uważają się za naród tolerancyjny. Niestety, Polska wciąż nie
ratyfikowała Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych. Wciąż osoby
niepełnosprawne, a w szczególności osoby cierpiące na zaburzenia psychiczne,
są dyskryminowane w Polsce. Szczególnie bulwersujący jest przepis z Kodeksu
rodzinnego i opiekuńczego, który zakazuje małżeństw osobom chorym
psychicznie i niepełnosprawnym intelektualnie. Ostatnio w prasie głośno było
o sprawie odmowy zawarcia związku małżeńskiego przez kobietę z porażeniem
mózgowym. Jest to skandaliczne!

Dlatego może warto poprzeć akcję zbierania podpisów pod petycją organizacji
pozarządowych, które z inicjatywy Pani Minister Elżbiety Radziszewskiej
próbują znieść ten kompromitujący zapis w polskim prawie zakazujący
zawierania związków małżeńskich przez osoby chore psychicznie. Masz szansę
opowiedzieć się za tolerancją i równouprawnieniem. Więcej na
WWW.blask.x25.pl/petycja/apel.html

AK

2. Data: 2011-05-28 15:31:57

Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 17:29:14 +0200, amk napisał(a):

> [...]
> o sprawie odmowy zawarcia związku małżeńskiego przez kobietę z porażeniem

Weźmiesz ich i ich (ew. chore) dzieci na utrzymanie? - co oferujesz?
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

3. Data: 2011-05-28 15:42:13

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Masz szansę opowiedzieć się za tolerancją i równouprawnieniem. Więcej na

Zaraz, zaraz: czy ktoś im zabrania seksu? Nie. A małżeństwo to podmiot
prawny społeczeństwa. Weź no wyobraź sobie 2 osoby chore psychicznie i na
dodatek ubezwłasnowolnione- i one mają zawrzeć małżeństwo? Czyli "świadom
praw i obowiązków..."? Albo ja źle rozumiem, albo coś tam mocnego palicie.
To jak jest?

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

4. Data: 2011-05-28 15:48:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 17:42:13 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> praw i obowiązków..."? Albo ja źle rozumiem, albo coś tam mocnego palicie.

Bingo, Chiron!

5. Data: 2011-05-28 16:32:06

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <c...@o...eu> wrote in message
> [...]
> praw i obowiązków..."? Albo ja źle rozumiem, albo coś tam mocnego palicie.

osoby ubezwlasnowonione nie podejmuja decyzji wobec siebie. To wydaje sie
oczywiste
dla przecietnie inteligentnej osoby.....................hmmm. A nie
wszystkie
osoby z zaburzeniami/chorobami psychicznymi musza (i sa) ubezwlasnowalniane.
Powinny podlegac tym samym prawom co osoby zdrowe. Pomijam fizyczna
niesprawnosc,
bo chyba to rozumiesz (mam nadzieje). Dlatego please nie rznij glupa piszac
takie
bzdury. Nie wspomne o rozumieniu malzenstwa ja....jako seksu....

i.

6. Data: 2011-05-28 16:52:11

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-28 17:48, Ikselka wrote:
> Bingo, Chiron!

Ikselka, seks pozamałżeński?! A fuj! ;-)

Zerknij proszę na listy osób (prawdopodobnie) chorych psychicznie
(Bipolar & Unipolar Disorders):

http://www.pendulum.org/information/information_famo
us.html
http://www.mentaljokes.com/famous_manic.html

i podaj chociaż jeden powód dla którego Twoim zdaniem jakiś niedouczony
urzędnik miałby decydować o tym, czy mogą czy też nie wstąpić w związek
małżeński.

Piotrek

7. Data: 2011-05-28 17:10:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 18:52:11 +0200, Piotrek napisał(a):

> Ikselka, seks pozamałżeński?! A fuj! ;-)

Pan Bóg chorym odpuszcza, bo nie wiedzą, co czynią. Czyż nie?
:->

> Zerknij proszę na listy osób (prawdopodobnie) chorych psychicznie
> [...]

Prawdopodobnie?

> i podaj chociaż jeden powód dla którego Twoim zdaniem jakiś niedouczony
> urzędnik miałby decydować o tym, czy mogą czy też nie wstąpić w związek
> małżeński.

Urzędnik ma rację, a jego niedouczenie albo douczenie nie ma tu żadnego
znaczenia - osoba chora psychicznie nie spełnia podstawowego warunku, aby
wygłosić przysięgę małżeńską:

"Tekst przysięgi w Urzędzie Stanu Cywilnego

Pan Młody:
"Świadomy praw i obowiązków wynikających z założenia rodziny..."

Pani Młoda:
"Świadoma praw i obowiązków wynikających z założenia rodziny...""

To właśnie podkreślił Chiron i ma absolutną rację.

Chyba, że TY i inni lekce sobie "popierający" wezmą na siebie te prawa i
obowiązki - utrzymanie rodzin osób psychicznie chorych, zapewnienie
trwałości ich małżeństw, itd.

8. Data: 2011-05-28 17:16:50

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pan Bóg chorym odpuszcza, bo nie wiedzą, co czynią. Czyż nie?
(...)
> Chyba, że TY i inni lekce sobie "popierający" wezmą na siebie te prawa i
> obowiązki - utrzymanie rodzin osób psychicznie chorych, zapewnienie
> trwałości ich małżeństw, itd.

ty po prostu nie wiesz, i nie rozumiesz co oznacza :osoba chora
psychicznie:-
przynajmniej twoj Bog ci wybaczy.

i.

9. Data: 2011-05-28 17:34:45

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-28 19:10, Ikselka wrote:
> Prawdopodobnie?

Prawdopodobnie, ponieważ nie jestem psychiatrą i nie mam szans
zweryfikować (od strony medycznej) tych informacji. A zatem z
ostrożności procesowej wolę użyć słowa prawdopodobnie.

Natomiast obszerne fragmenty tych list pochodzą z książki Kay Jamison
pod tytułem "Touched with Fire: Manic-Depressive Illness and the
Artistic Temperament". Autorka jest psychiatrą i jest chora na bipolar
disorder (psychoza mania­kalno-depresyjna). Tak więc zgaduję, że
informacje są z pierwszej ręki.

> [...]
>
> Pani Młoda:
> "Świadoma praw i obowiązków wynikających z założenia rodziny...""

To znaczy którego konkretnie fragmentu nie powinna Twoim zdaniem
wygłaszać potencjalna Panna Młoda, której raz na 2-3 lata przechodzi na
przykład dwumiesięczną depresję. Ażeby było trudniej dodajmy, że ta
kobieta ma dwa doktoraty i aktywnie udziela się w kółku różańcowym.

Dla wyjaśnienia: depresja jest zaburzeniem psychicznym (zgodnie z
klasyfikacją ICD).

> To właśnie podkreślił Chiron i ma absolutną rację.

IMHO zarówno Chiron jak i Ty powielacie obiegowe opinie na tema chorób
psychicznych, które to opinie mają niewiele wspólnego z aktualnym stanem
wiedzy medycznej.

> Chyba, że TY i inni lekce sobie "popierający" wezmą na siebie te prawa i
> obowiązki - utrzymanie rodzin osób psychicznie chorych, zapewnienie
> trwałości ich małżeństw, itd.

Najpierw odpowiedz na moje pytanie a później ewentualnie skomentuję to,
co napisałaś wyżej.

Piotrek

10. Data: 2011-05-28 17:59:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 19:34:45 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
> kobieta ma dwa doktoraty i aktywnie udziela się w kółku różańcowym.
>
> Dla wyjaśnienia: depresja jest zaburzeniem psychicznym (zgodnie z

Ta pani przechodzi nawroty choroby, w długich przerwach zaś jest w stanie
pracować i zarabiać na życie.
No widzisz, jak ładnie - podając TEN konkretny przykład tej a nie innej
"niepełnosprawności psychicznej" JEDNAK podświadomie (a może i świadomie)
SAM różnicujesz stopień niepełnosprawności na taki, który można uznać jako
nieprzeszkadzający w zawarciu małżeństwa i (domyslnie) taki, który
przeszkadza.
Zatem sam widzisz, że nie można dopuścić małżeństw takich osób hurtowo,
samą ustawą. Muszą tutaj wchodzić w grę czynniki diagnostyczne, rozpatrując
KAŻDY przypadek indywidualnie i jeśli odpowiedź będzie brzmiała "nie", to
nie można się od niej odwoływać tłumacząc brakiem poszanowania praw
człowieka. Tutaj prawa człowieka właśnie odgrywają głowną rolę, o
paradoksie - prawo przyszłej rodziny i dzieci w tej rodzinie do godziwych
warunków, ale także prawo społeczeństwa do niebycia obciążonym
nieodpowiedzialnymi decyzjami ludzi CHORYCH PSYCHICZNIE.

A jak się wypowiesz na temat ww prawa odnośnie osób występujących w
niedawnym programie TV - osoby te nie mogąc pracować i same wymagając
opieki tym samym nie mogą zapewnić środków na utrzymanie przyszłej rodziny,
ponadto mają uszkodzenia utrudniające codzienne domowe funkcjonowanie - w
tym opiekę nad przyszłymi dziećmi.
?
?
?

> IMHO zarówno Chiron jak i Ty powielacie obiegowe opinie na tema chorób
> psychicznych, które to opinie mają niewiele wspólnego z aktualnym stanem
> wiedzy medycznej.

Odpowiedź wyżej.

> Najpierw odpowiedz na moje pytanie a później ewentualnie skomentuję to,
> co napisałaś wyżej.

Odpowiedź wyżej.

--
XL