małżeństwa osób chorych psychicznie

151. Data: 2011-06-05 13:41:44

Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:du4sk0ku45ah$.wgxpmrsp1949$.dlg@40tude.net...

> Po co ten cudzysłów? - to Twoje słowa.

> Nie wiem, co zobaczyłaś między wierszami, patrz na wiersze.
> "Nieograniczenie płodzą dzieci" oraz "czy jakoś tak" to już wyłącznie
> TWOJA
> błędna interpretacja, więc się na nią nie powołuj w dowodzeniu
> domniemanych
> MOICH błędów.
> --

to nie jest interpretacaja, To twoje slowa

""""Tj niech pracują na utrzymanie swoich rodzin jak NORMALNI obywatele, a
nie
programowo żyją na koszt społeczeństwa, bez ograniczeń płodząc dzieci, nie
umiejąc im zapewnić warunków, bo zrobi to państwo, skoro dopuściło... """

152. Data: 2011-06-05 16:26:54

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-06-05 15:41, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> umiejąc im zapewnić warunków, bo zrobi to państwo, skoro dopuściło... """

Droga Iwon(k)o, może dożyjesz wieku, kiedy nie będziesz musiała
nadinterpretowywać, za to będziesz ową mogła wytknąć każdemu.
Ale to się musisz zdrowo odżywiać, żeby dożyć. I koniecznie na samoloty
uważać.

Qra
--
pitu pitu

153. Data: 2011-06-05 16:40:48

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:isgaod$p0o$1@news.onet.pl...
> [...]
> nadinterpretowywać, za to będziesz ową mogła wytknąć każdemu.
> Ale to się musisz zdrowo odżywiać, żeby dożyć. I koniecznie na samoloty

znaczy jaka jest ta interpretacja (tego co powyzej) w owym wieku??

i.

154. Data: 2011-06-05 17:01:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-05 18:40, Iwon(K)a pisze:

> znaczy jaka jest ta interpretacja (tego co powyzej) w owym wieku??

Otóż taka, jaka akurat będzie Ci pasowała.

Ewa

155. Data: 2011-06-05 17:17:05

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message news:isgcou$tg1$4@news.onet.pl...

> Otóż taka, jaka akurat będzie Ci pasowała.

no tak, ale wtedy moze sie okazac, ze znow jest NADinterpretacja ;)
i.

156. Data: 2011-06-05 17:23:35

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-06-05 18:40, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:

> znaczy jaka jest ta interpretacja (tego co powyzej) w owym wieku??

_Jeszcze_ nie wiem. Ale planuję w tym roku i surowizny (niemyte
truskawki już jadłam), i transport powietrzny... Pożyjemy, zobaczymy...

Qra

157. Data: 2011-06-09 13:02:01

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-28 17:29, amk wrote:
> Polacy uważają się za naród tolerancyjny. [...]

Dzisiaj jest artykuł w Wirtualnej Polsce.

Click --> http://tinyurl.com/debilne-prawo

Tak mi się nasunęło po przeczytaniu: czy myśleliście o zainteresowaniu
sprawą Rzecznika Praw Obywatelskich (w celu wniesienia wniosku o
zbadanie konstytucyjności art. 12 KRiO)?

Piotrek

158. Data: 2011-06-11 18:07:45

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ise8pk$djs$1@inews.gazeta.pl>, i...@p...onet.pl
says...

> "Flyer" <f...@g...pl> wrote in message
>

> a mozesz jakos przyblizyc te zaburzenia psychiczne? czy kazde stanowia takie
> niebezpieczesntwa- znasz wszystkie? czy teraz ci sie jawi przed oczami
> wariat z poczochrana
> fryzura i piana na ustach, kiwajacy sie na boki, w kaftanie
> bezpieczenstwa....

No tak, zachowałem się trochę zachowawczo (vel. konserwatywnie) i
zamiast chorób psychicznych wpisałem zaburzenia. Ale to pryszcz -
udowodnić, że jajko jest prostokątem też się da ;>.
Zacznijmy od różnicy pomiędzy stykaniem się z osobami z zaburzeniami
psychicznymi a długotrwałym przebywaniem z nimi w jednym pomieszczeniu.
Zacznijmy również od różnicy pomiędzy luźnymi relacjami, które łączą
przechodniów, a silnymi relacjami, które łączą osoby w małżeństwie.
A teraz przeanalizuj np. przyczyny przemocy domowej. Coś Ci się nasuwa?
;>

Weźmy syna mojej znajomej, który na widok innych ludzi markuje rozmowę
przez telefon komórkowy (bo nie ma środków, żeby rozmawiać na prawdę -
gdyby miał zapewne nie byłby schizofrenikiem tylko sic! osobą
uzależnioną od rozmów telefonicznych ;>) - czy przerwanie mu jego gry
(bliższy niespodziewany kontakt) nie zaowocuje agresją vel. obroną?
]
Chorzy czy też zaburzeni funkcjonują poprawnie pod warunkiem braku
konfrontacji - niestety w małżeństwie konfrontacja jest nieunikniona.

> nie trzeba myslec humanistycznie. Wystarczy myslec. Brakuje Ci tego.

Być może. A być może oszczywiście źle myślę.
Ostatnio, zastanawiając się nad starym pomysłem, obalonym jakiś czas
temu, że człowiek używa jedynie 10% mózgu, doszedłem do wniosku, że
pozostałe 90 jest używane do utrzymania funkcjonowania pracy organizmu
(oddech, serce), do utrzymania wyprostowanej postawy. A w niektórych
przypadkach te nieszczęsne pozostałe 10% jest używane jedynie do
naśladownictwa, kompilowania poznanej treści, a nie do myślenia. Być
może ja też jestem takim prymitywnym robakiem, który oprócz kontroli
serca, oddechu i postawy, powtarza jedynie zasłyszane treści, a nie
myśli. ;>

Pozdrawiam
Flyer

159. Data: 2011-06-11 19:28:00

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Flyer" <f...@g...pl> wrote in message
(...)
> [...]

> może ja też jestem takim prymitywnym robakiem, który oprócz kontroli
> serca, oddechu i postawy, powtarza jedynie zasłyszane treści, a nie

wydaje mi sie, ze przyczyna jest bardziej prozaiczna. Masz po prostu malo
wiedzy
medycznej, i nie masz nawet zielonego pojecia ile jest chorob/zaburzen
psychicznych,
ich leczenia, i konsekwencji w zyciu i jego jakosci. Mniej wiecej tyle sie
znasz co na
mozgu wlasnie, i przypisywanie mu wielu funkcji, ktore nie sa zawiadamiane
przez
mozg, a juz wogole przez czesci odpowiedzialne za swiadomosc i "myslenie".
Nie kazdy musi to akurat znac, wiec nic sie nie dzieje ze walisz teraz takie
kfiatki. Ale "dzieje sie", jesli o takiej wiedzy czlek sie wypowiada na
temat, gdzie
ta wiedza nieco by sie przydala. Ale w sumie dalej nic sie nie dzieje, jesli
nie podejmujesz
decyzji, ktore mialy by konsekwencje np dla osob, ktore chca zawrzec zwiazek
malzenski. Dlatego, taki
urzednik, ktory zna sie na prawie administracyjnym a ma mniej wiecej tyle
wiedzy na
temat biologii czlowieka co Ty (i nie tylko Ty, Chiron i Ixi mniej wiecej
tyle samo wiedza) nie MOZE podejmowac dezycji
odnosnie drugiego czlowieka i jego stanu psychicznego. Niech sie zajmie
administracaja, a lekarz wyda oswiadczenie.

i.

160. Data: 2011-06-23 20:01:12

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <it0frt$ic$1@inews.gazeta.pl>, i...@p...onet.pl
says...

> a lekarz wyda oswiadczenie.

Hmm, akurat z tym się zgadzam - niech lekarz wyda zaświadczenie [nie
oświadczenie ;>]. Znaczyu tyle - ślub osób chorych
psychicznie/zaburzonychy dozwolony, pod warunkiem odpowiedniego
zaświadczenia.

Pozdrawiam
Flyer

Plus dla Tuska...