Re: małżeństwa osób chorych psychicznie

From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
Date: Sat, 11 Jun 2011 20:07:45 +0200

In article <ise8pk$djs$1@inews.gazeta.pl>, i...@p...onet.pl
says...

> "Flyer" <f...@g...pl> wrote in message
>

> a mozesz jakos przyblizyc te zaburzenia psychiczne? czy kazde stanowia takie
> niebezpieczesntwa- znasz wszystkie? czy teraz ci sie jawi przed oczami
> wariat z poczochrana
> fryzura i piana na ustach, kiwajacy sie na boki, w kaftanie
> bezpieczenstwa....

No tak, zachowałem się trochę zachowawczo (vel. konserwatywnie) i
zamiast chorób psychicznych wpisałem zaburzenia. Ale to pryszcz -
udowodnić, że jajko jest prostokątem też się da ;>.
Zacznijmy od różnicy pomiędzy stykaniem się z osobami z zaburzeniami
psychicznymi a długotrwałym przebywaniem z nimi w jednym pomieszczeniu.
Zacznijmy również od różnicy pomiędzy luźnymi relacjami, które łączą
przechodniów, a silnymi relacjami, które łączą osoby w małżeństwie.
A teraz przeanalizuj np. przyczyny przemocy domowej. Coś Ci się nasuwa?
;>

Weźmy syna mojej znajomej, który na widok innych ludzi markuje rozmowę
przez telefon komórkowy (bo nie ma środków, żeby rozmawiać na prawdę -
gdyby miał zapewne nie byłby schizofrenikiem tylko sic! osobą
uzależnioną od rozmów telefonicznych ;>) - czy przerwanie mu jego gry
(bliższy niespodziewany kontakt) nie zaowocuje agresją vel. obroną?
]
Chorzy czy też zaburzeni funkcjonują poprawnie pod warunkiem braku
konfrontacji - niestety w małżeństwie konfrontacja jest nieunikniona.

> nie trzeba myslec humanistycznie. Wystarczy myslec. Brakuje Ci tego.

Być może. A być może oszczywiście źle myślę.
Ostatnio, zastanawiając się nad starym pomysłem, obalonym jakiś czas
temu, że człowiek używa jedynie 10% mózgu, doszedłem do wniosku, że
pozostałe 90 jest używane do utrzymania funkcjonowania pracy organizmu
(oddech, serce), do utrzymania wyprostowanej postawy. A w niektórych
przypadkach te nieszczęsne pozostałe 10% jest używane jedynie do
naśladownictwa, kompilowania poznanej treści, a nie do myślenia. Być
może ja też jestem takim prymitywnym robakiem, który oprócz kontroli
serca, oddechu i postawy, powtarza jedynie zasłyszane treści, a nie
myśli. ;>

Pozdrawiam
Flyer