mam patent to się podziel

1. Data: 2004-02-26 12:14:31

Temat: mam patent to się podziel
Od: "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> szukaj wiadomości tego autora

na obieranie jajek ugotowanych na twardo
obejrzałam to w telewizji BBC i następnego dnia wypróbowałam i jestem w
szoku.
Po ugotowaniu jaj zostawiamy je w garnku, zalewamy zimną wodą i niech sobie
postoją - po 15 minutach wycieramy ściereczką, bierzemy w dłoń i
zdecydowanym ruchem toczymy jajo po blacie kuchennym - tak aby skorupka w
każdym miejscu się pokruszyła i wyglądała jak elementy wydzieranki.
Następnie bierzemy jajko w obie ręce i przekręcamy jedna ręką w jedną stronę
i drugą w drugą. Skorupka pęka w połowie i pięknie odchodzi. Naprawdę.
Idealnie gładkie jajko.
Mam nadzieję że komuś to ułatwi życie.
Aneczka Smoczyca

1. Data: 2004-02-26 12:47:21

Temat: Re: mam patent to się podziel
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sobie
> postoją - po 15 minutach wycieramy ściereczką, bierzemy w dłoń i

Mam pytanie, gdy te jaja beda tak dlugo lezaly w wodzie, czy nie pojawi sie
zielonkawa otoczka wokol zoltek? Takie jaja wygladaja niezbyt apetycznie,
wydaje mi sie rowniez ze maja silniejszy zapach siarkowodoru. Oczywiscie gdy
jaja mamy zamiar skroic do salatki, to kolor nie jest tak istotny, ale np.
jaja w majonezie beda niezbyt ciekawe.
Poza tym jednym zastrzezeniem, jesli ten sposob dziala na swiezutkie jaja,
to bede Ci bardzo wdzieczna za hint :).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-02-26 12:53:00

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> napisał w wiadomości
> na obieranie jajek ugotowanych na twardo
> obejrzałam to w telewizji BBC i następnego dnia wypróbowałam i jestem w
> szoku.

<caich>

Mnie tego nauczyla babcia jak bylam mala dziewczynka, a wcale BBC nie
ogladala.......;o))

Agata Solon, naturalna..

1. Data: 2004-02-26 12:54:57

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie, gdy te jaja beda tak dlugo lezaly w wodzie, czy nie pojawi
sie
> zielonkawa otoczka wokol zoltek?

Nie pojawi się. Poza tym IMO nie potrzeba 15-u minut. Po prostu mają być
zimne/chłodne i to wszystko.

--
Pozdrawiam, Elske
GG 5141425

1. Data: 2004-02-26 12:58:48

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zielonkawa otoczka wokol zoltek? Takie jaja wygladaja niezbyt apetycznie,
> wydaje mi sie rowniez ze maja silniejszy zapach siarkowodoru.

gdyby lezaly w goracej wodzie to pewnie tak, ale zimna woda przez 15 minut
nie ma jak im zaszkodzic, znaczy ja tak mysle. Ugotowane jajka zawsze
wkladam na jakis czas do zimnej wody i nie maja zzielenialej krawedzi
zoltka.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-02-26 13:02:17

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie ma jak im zaszkodzic, znaczy ja tak mysle. Ugotowane jajka zawsze
> wkladam na jakis czas do zimnej wody i nie maja zzielenialej krawedzi

Ja tez wkladam, ale staram sie na krotko... W sumie moge raz przeprowadzic
eksperyment na jajkach "salatkowych", ktorym to nie zaszkodzi.

1. Data: 2004-02-26 13:07:14

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pojawi się. Poza tym IMO nie potrzeba 15-u minut. Po prostu mają
być
> zimne/chłodne i to wszystko.
A ja myślę, że ważny jest tu element szoku. Jajka trzeba natychmiast po
wyjęciu z gorącej wody włożyć do bardzo zimnej (a najlepiej pod kran).
Jak się dobrze schłodzą, to skorupka ładnie schodzi niezależnie od
tłuczenia czy toczenia po blacie.

Hania

1. Data: 2004-02-26 13:11:43

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-26 13:47, Użytkownik Anna Ladorucka napisał:

> Mam pytanie, gdy te jaja beda tak dlugo lezaly w wodzie, czy nie pojawi sie
> zielonkawa otoczka wokol zoltek? Takie jaja wygladaja niezbyt apetycznie,

hehe, a ja pamietam, ze w przedszkolu bardzo mi sie podobaly takie jajka
z obwodka i nie rozumialam dlaczego mama nie chce takich gotowac ;)

Th.

1. Data: 2004-02-26 13:13:10

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
> wyjęciu z gorącej wody włożyć do bardzo zimnej (a najlepiej pod kran).
> Jak się dobrze schłodzą, to skorupka ładnie schodzi niezależnie od

No, jakby mnie ktoś tak zszokował ni stąd ni zowąd to też by mi skorupka
ładnie schodziła, LOL

1. Data: 2004-02-26 13:14:30

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie, gdy te jaja beda tak dlugo lezaly w wodzie, czy nie pojawi sie
> zielonkawa otoczka wokol zoltek? .........

Kiedyś czytałam, ze ta otoczka pojawia się gdy jaja na twardo są zbyt długo
gotowane (dłużej niż 5')
Wanda.

Przeterminowane pasie mleczko
Szynka wędzona-jak zrobić soczystą?