mam problem z dzikim bzem

11. Data: 2008-10-02 16:24:44

Temat: Re: mam problem z dzikim bzem
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.64.0810021441450.19861@dimed.uhc.com
.pl...
Czarny (dziki) bez potrzebuje wilgotnej i zasobnej gleby może z tego
powodu nie chce rosnać tam gdzie go posadzisz.
Widziałem jednak niedawno plantację hodowlanych odmian dzikiego bzu,
która znajdowała się na slabej i suchej glebie. Moze to jest rozwiązanie?
Owoce
takiego szlachetnego bzu sa b. słodkie.

A jak wyglądają jego liście i jaka jest jego nazwa ?
Mnie się ostatnio wysiał i rośnie jako ciekawostka dziki bez z mocno
powycinanymi liśćmi.
Jeszcze nie owocował więc nie wiem, co on jest za jeden :-).
Pozdrawiam - Jagoda

12. Data: 2008-10-02 17:09:14

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieracinski napisał:
(...)
> Ale chce miec w ogrodzie czarny bez!

Mogę przesadzić w doniczki kilka sadzonek, dotąd zawsze mi się
przyjmowały. Tylko musiałbyś je jakoś zabrać (okolice Warszawy).

Najpiękniejszą muzyką przed snem

13. Data: 2008-10-03 06:18:49

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Oct 2008, Jagoda wrote:

> [...]
> powycinanymi liśćmi.
> Jeszcze nie owocował więc nie wiem, co on jest za jeden :-).

Roznica w liściach odmian dzikiego bzu jest taka jak jak roznica w
lisciach odmian winogron - trzeba się tym mocno interesować, żeby widzieć.
Dla mnie jako niezainteresowanego liście odmian szlachetnych były takie
same jak te dzikie ale owoce jednej odmiany były wieksze a drugiej b.
słodkie.
Niestety nie wiem jakie to odmiany, bo tabliczek nie było a
spytać też nie było kogo bo mój pobyt na plantacji nie był licencjonowany.

Jesli Twój ma powcinane liście to może mu się marzy funkcja ozdobna?

Pozdr.

D.P.

14. Data: 2008-10-03 19:21:53

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...uhc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...

.Jesli Twój ma powcinane liście to może mu się marzy funkcja ozdobna?
Pozdr.

D.P.

Gdyby tak było to wysiałby się w bardziej reprezentacyjnym miejscu ogrodu
:-)
A ten wyrósł w mało widocznym kącie więc chyba nie miał takich ambicji.

Pozdrawiam - Jagoda :-)

15. Data: 2008-10-03 21:09:28

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda pisze:
> [...]
> :-)
> A ten wyrósł w mało widocznym kącie więc chyba nie miał takich ambicji.

Wrzuć gdzieś zdjęcie liścia lub prześlij na priv.

--
pozdr. Jerzy

16. Data: 2008-10-03 23:29:39

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

MM wrote:

> Generalnie uważam stosowanie środków chemicznych za barbarzyństwo.
> Tylko wyciąć i wykarczować, jeżeli nie chce się doznać zatrucia...
> Można ewentualnie podlewać roztworem soli.

Hm... NaCl to taki prosty, swojski związek... jak te nasze chaty bielone
wapnem...
Nie to, co te francowate, zlożone związki ze zgniłego zachodu!!!!
Trującym i paskudnym związkom chemicznym mówimy NIE!!!
Nasza chemia, to samo zdrowie: H2O, NaCl, kawa Inka z C12H22O11, NaC5NO4H8 w
zupce i H2SO3... w winku.... :))))))
a po winku karczuje się świetnie!

moon

17. Data: 2008-10-04 09:39:16

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można
> ewentualnie podlewać roztworem soli.

Zamiast środka rozkładającego się całkowicie w krótkim czasie, zasosować sól?
Pa Zagłoba na takie coś mówił:Ruszuł konceptem jak krowa ogonem...

Mirzan

18. Data: 2008-10-04 10:07:19

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
sól?
> Pa Zagłoba na takie coś mówił:Ruszuł konceptem jak krowa ogonem...

Jeszcze nie padł w propozycji Agent Orange?

19. Data: 2008-10-06 19:56:17

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Wrzuć gdzieś zdjęcie liścia lub prześlij na priv.

Aha ? Jutro za dnia zrobię i wyślę.

Pozdrawiam - Jagoda

20. Data: 2008-10-24 17:20:42

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> nie dziwią już
> nawet najwieksze brednie wypisywane przez ekooszołomów.
może zacytuj wypowiedź, która jest brednią (i uzasadanij, jeśłl potrafisz).

> antyutleniaczy i ulepszaczy. Ich całkowite wyeliminowanie z diety jest
> praktycznie niemożliwe.
to może nie dotruwaj swoją ideologią.

Użytkownik "moon" <s...@y...com> napisał w wiadomości
> i H2SO3... w winku.... :))))))
a ja znalazłam winko bez siarczynów (albo bez deklaracji, że są) . Sol De
Chile.

Jabłoń i grusza
Polianthes tuberosa
zimowanie kanny /paciorecznik/