mam romans

111. Data: 2006-06-18 10:38:43

Temat: Re: mam romans
Od: "Margola" <margola_@_kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pytajnik" <h...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
news:e731nf$6ok$1@inews.gazeta.pl...

> Nigdy nie wiesz, kogo na swojej drodze spotkasz, nie wiesz w jakiej możesz
> się znaleźć sytuacji. Więc zakładanie z góry, że coś jest złe, że tego nie
> zrobię jest założeniem z góry fałszywym.

Że nie zrobię - zgoda, dopiero w ogniu próby się okaże. Ale pojęcia
zło/dobro już nie są tak relatywne, Pytajniku drogi. Próba relatyziwowania
rzeczywostości na zasadzie: jak mi dobrze, to co się dzieje jest dobre, jak
mi źle, to co się dzieje jest złe - świadczy o tym, ze ktoś sobie chce
przekłamać rzeczywistość, instynktownie czując, że nie żyje w zgodzie z
dotychczasowym systemem wartości.

Margola

112. Data: 2006-06-18 10:50:38

Od: Pytajnik <h...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola napisał(a):

> Że nie zrobię - zgoda, dopiero w ogniu próby się okaże. Ale pojęcia
> zło/dobro już nie są tak relatywne, Pytajniku drogi.

Nie do końca się zgadzam ostatnio pewna osoba na pewnej uroczystości
drwawszy się do mikrofonu wykrzyczała, że złem i grzechem jest kupowanie
kolorowych gazetek zamiast "Gościa niedzielnego", że złem i grzechem
jest robienie w niedzielę zakupów, że wszyscy, którzy byli u władzy
przed 1989r to mordercy i ... przemawiał tak 15 min. Ja np nie zgadzam
się z tym.

Darek

113. Data: 2006-06-18 11:03:34

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 10:09:32 +0200, Pytajnik napisał(a):

> Nigdy nie wiesz, kogo na swojej drodze spotkasz, nie wiesz w jakiej
> możesz się znaleźć sytuacji.

Dlatego np. wsiadanie po pijaku za kierownicę jest złe.

puchaty

114. Data: 2006-06-18 11:07:46

Od: "Margola" <margola_@_kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robienie w niedzielę zakupów, że wszyscy, którzy byli u władzy przed 1989r
> to mordercy i ... przemawiał tak 15 min. Ja np nie zgadzam się z tym.

A ostatnio pewien Pytajnik na grupi dyskusyjnej stwierdził, że nie widzi w
zdradzie nic złego. Ot, pitolenie, jak powyższe. Pogląd to pogląd. Można się
zgodzić, można nie zgodzić, można o kant tyłka potłuc i dziury w niebe nie
będzie.

Mnie chodzi nie o cudze widzimisię, ale o pewne ugruntowane, humanistyczne
wartości. Te, które zostały uznane przez większość nurtów filozoficznych i
religijnych. Dobro i zło. Pojęcia podstawowe.

Margola

115. Data: 2006-06-18 11:51:07

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <margola_@_kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> Że nie zrobię - zgoda, dopiero w ogniu próby się okaże. Ale pojęcia
> zło/dobro już nie są tak relatywne, Pytajniku drogi.

Kiedy to właśnie te dwa pojęcia sa jednymi z najbardziej relatywnie
zorientowanych w całym języku.

> [...]
> mi źle, to co się dzieje jest złe - świadczy o tym, ze ktoś sobie chce
> przekłamać rzeczywistość, instynktownie czując, że nie żyje w zgodzie

A ponieważ systemy wartości są rozmaite i dobro i zło zakotwiczone są w
każdym z nich inaczej, więc... ;o)

Pzdr
Paweł

116. Data: 2006-06-18 11:53:30

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wartości. Te, które zostały uznane przez większość nurtów
filozoficznych i
> religijnych. Dobro i zło. Pojęcia podstawowe.

To się też zmieniało w historii, i zmieniać się będzie dalej. Poza tym,
chcesz prawdziwości i fałszywości dowodzić przez głosowanie? I have a
dream... taki Auld Lang Syne

Pzdr
Paweł

117. Data: 2006-06-18 11:54:08

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ycvk95bjmj8x.dlg@juzwolalbympolizacslonine.gov.
..

> Dlatego np. wsiadanie po pijaku za kierownicę jest złe.

Na trzeźwo też.

Pzdr
Paweł

118. Data: 2006-06-18 11:59:37

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 13:54:08 +0200, bazyli4 napisał(a):

> Na trzeźwo też.

To nie wsiadaj.

puchaty

119. Data: 2006-06-18 12:06:41

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:1m9j9e067nz1q.dlg@juzwolalbympolizacslonine.gov

> To nie wsiadaj.

Toteż nie wsiadam poza komunikacją miejską. Dlaczego mam być mordercą,
nie rozumiem.

Pzdr
Paweł

120. Data: 2006-06-18 12:15:04

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 14:06:41 +0200, bazyli4 napisał(a):

>...Dlaczego mam być mordercą,
> nie rozumiem.

No właśnie. Sam sobie tą swoją wątpliwością odpowiedziałeś. :P

puchaty

Budzi się co dwie godziny z płaczem
Proszę o ocen
Prezent czy zadra?
apropos wątku
Earn up to 1000 $ per month only for reading your Mails!!!!!!!!