masa do zrobienia odcisku dłoni i stopy

1. Data: 2006-07-27 17:40:48

Temat: masa do zrobienia odcisku dłoni i stopy
Od: "Dorota Sosnowska" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wiem, że dacie rade i mnie wesprzecie - w pracy kolega postanowil zrobic
zonie niespodzianke na urodziny i zrobic odcisk dloni i stopke ich synka.
Oczywiscie pytanie padlo do mnie jak to zrobic i ja nie wiem .... nie znam
sie zupelnie na takich sprawach ... ja tylko igla , kanwa i wzor, a masy
rozne mi sa obce.

Mam nadzieje, ze znajdzie sie tu ktos kto mnie poratuje i podpowie z czego
zrobic taka mase w ktorej na lata zostanie odcisnieta dlon i stopka pewnego
chlopczyka :)

Valentine

2. Data: 2006-07-27 17:46:01

Temat: Re: masa do zrobienia odcisku dłoni i stopy
Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Sosnowska" <d...@w...pl> napisał
w wiadomości news:eaatr3$nvl$1@news.onet.pl...
> [...]
>
> Mam nadzieje, ze znajdzie sie tu ktos kto mnie poratuje i podpowie z czego
> zrobic taka mase w ktorej na lata zostanie odcisnieta dlon i stopka

proponuję masę solną - przepis w naszym archiwum lub archiwum gazety.
NIestety nie mam pod reką linka ;-(
A przepisów wiele. Osobiście widziałam i macałam taki odcisk zrobiony z
m.solnej. Wygląda rewelacyjnie

Dodo

It has removed 497 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

3. Data: 2006-07-27 19:26:31

Od: Goha <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Sosnowska napisał(a):
podpowie z czego
> zrobic taka mase w ktorej na lata zostanie odcisnieta dlon i stopka pewnego
> chlopczyka :)
rowniez polecam mase solna - znajomi robili i wyszlo bardzo fajnie :)
my na razie tylko odciski posmarowanej plakatowka lapki na laurce na
Dzien Babci uskutecznialismy

--
Myszka + Bartek (14.09.04) + Nynek (~11.08.2006)

4. Data: 2006-07-27 19:36:14

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieje, ze znajdzie sie tu ktos kto mnie poratuje i podpowie z czego
> zrobic taka mase w ktorej na lata zostanie odcisnieta dlon i stopka
pewnego
> chlopczyka :)

Znalazłam w internecie - może komuś się przydadzą.

2.słone ciasto
2 szklanki mąki
2 szklanki soli (możesz zrobic mniej lub więcej masy zachowując proporcje
2:2:1)
1 szklanka ciepłej wody
Wymieszaj dokładnie składniki, tak, żeby powstała jednolita masa, która nie
klei się do suchych rąk.
Do masy można dodać parę kropel barwnika spożywczego lub wykorzystać mieloną
kawę (kolor brązowy), sok z buraka (czerwony),.Figurki z ciasta solnego
można pomalować farbkami plakatowymi lub wodnymi powyschnięciu. Aby
"produkt" był twarlszy, po uformowaniu zostawiamy go do wyschnięcia przez
noc, a następnie wsadzamy do piekarnika na 45 minut (ok. 150 stopni C).

3.piaskowa masa plastyczna
1 szklanka wody
1 szklanka mąki kartoflanej
2 szklanki piasku (czystego i przesianego)
stary garnek i duża łyżka do mieszania
Podgrzej w garnku wodę z piaskiem, dodaj mąkę kartoflaną i mieszaj, aż
powstanie jednolita masa. Zdejmij z ognia i zostaw do ostudzenia. Masę można
podzielić na kilka części i do każdej dodać odrobinę barwnika spożywczego.

4.masa plastyczna (domowa ciastolina)przepis 1
400 g mąki
200 g soli
2 łyżki oleju
2 łyżki ałunu
1/2 l gorącej wody
barwnik spożywczy( farbki do malowania jajek wielkanocnych oraz gęsta
plakatówka też będą dobre)
duża łyżka do mieszania
Wodę doprowadz do wrzenia. W tym czasie wymieszaj pozostałe składniki w
dużym naczyniu. Kiedy woda będzie wrząca wlej ją ostrożnie do reszty i
dobrze wymieszaj. Jeśli masa przestygła, można mieszać rękoma. Masę można
podzielić na kilka części i do każdej dodać odrobinę barwnika spożywczego.
W szczelnie zamkniętym pojemniku można masę bardzo długo przechowywać.

5.masa plastyczna - przepis 2
1 szklanka skrobi kukurydzianej
1,1/3 szklanki wody
2 szklanki soli
barwnik spożywczy( farbki do malowania jajek wielkanocnych oraz gęsta
plakatówka też będą dobre)
2/3 soli rozpuść w małej ilości wody i zagotuj. Następnie wymieszaj skrobię
kukurydzianą z pozostałą wodą i wlej do roztworu z soli. Na koniec dobrze
wymieszaj, podziel na częsci.

10.masa papierowa (papmachee)
opakowania po jajkach lub stare gazety (zwykłe, czarno-białe)
woda
duże naczynie najlepiej kubeł lub miednica
1/2 paczki kleju do tapet
1 kg mąki
Opakowania lub gazety potnij na małe kawałki. Przełóż je do naczynia i zalej
wodą. Na drugi dzień porządnie wymieszaj i dodaj klej do tapet oraz mąkę.
Jeśli masa nie jest gęsta dodaj więcej mąki. Z tak przygotowanej masy można
robić fantastyczne rzeczy. Po skończeniu pracy, dzieło musi schnąć,
najlepiej na świeżym powietrzu, dopiero wyschnięte dzieło można po malować.

12.masa plastyczna do ...zjedzenia
1 filiżanka masła orzechowego
2 filiżanki mleka w proszku
1 filiżanka miodu
(jeśli potrzebujesz mniej lub więcej masy - nic prostszego. Zachowaj tylko
proporcje 1:2:1
Wszystkie składniki dobrze wymieszaj. W razie potrzeby, jeśli masa będzie za
rzadka, dodaj więcej mleka w proszku. Po skończonej pracy każde z dzieci
może po prostu zjeść swoje arcydzieło.

14.masa solna
15 pełnych łyżek mąki
15 łyżeczek soli
2 łyżki oleju
1/4 litra gorącej wody
barwnik spożywczy, jeśli masa ma być kolorowa
Wszystkie składniki wymieszaj dokładnie i zagniataj, aż powstanie plastyczna
masa bez grudek. Na koniec dodaj barwnik.

--

Pozdrawiam Ula Wrocław

5. Data: 2006-07-27 20:10:38

Od: "Dorota Sosnowska" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkim ładnie dziękuje :)

Valentine

6. Data: 2006-08-16 15:43:58

Od: vernon <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Sosnowska napisał(a):
> [...]
> zrobic taka mase w ktorej na lata zostanie odcisnieta dlon i stopka pewnego

znalazlam takie cos w necie:
http://www.dzieciaki.com.pl/index0.php?glowna=ok

7. Data: 2006-08-28 11:35:48

Od: a...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Widziałam takie ramki - gotowce na allegro. Ceny są zróżnicowane w zależności
od ilości ramek w zestawie.
Na allegro jest tego sporo, a znaleźć bardzo łatwo. Wystarczy od razu na
pierwszej stronie w wyszukiwarce wpisać: ramka
W całej masie innych będą rózwnież takie jak Cię interesują.
Podaję przykładowe linki:
http://www.allegro.pl/item122227858_ramka_z_glina_od
cisnij_stopke_swojemu_dzieck
u_.html

http://www.allegro.pl/item122272445_magiczna_ramka_z
_glina_zrob_odcisk_stopki_.h
tml

http://www.allegro.pl/item123102629_magiczna_ramka_z
_glina_zrob_odcisk_stopki_.h
tml

Pozdrawiam
A.

Witam i o pomoc pytam
Darmowy pokaz decoupage 27.07.2006 godz. 18.00
pytanie do mam
czapki ..
7ya - kto mi wytlumaczy?