masa owocu cytryny skierniewickiej

1. Data: 2004-11-06 06:54:43

Temat: masa owocu cytryny skierniewickiej
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kilka osób interesuje się uprawą cytryny więc zważyłem dla nich odcięty
wczoraj owoc od 30-to (około) letniego drzewka bardzo niskopiennego.
Był w 3/4 żółty i miał masę około 380 g. Był wielkości pięści. Dorastał w
towarzystwie podobnego owocu odciętego wcześniej.
Największy jaki widziałem (u Szwagra z mojej sadzonki) był wielkości piłki
do szczypiórnika.
--
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

2. Data: 2004-11-06 09:10:06

Temat: Re: masa owocu cytryny skierniewickiej
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| Był w 3/4 żółty i miał masę około 380 g. Był wielkości pięści. Dorastał w
| towarzystwie podobnego owocu odciętego wcześniej.

A czemu odciąłeś owoc? Przecież po dojrzeniu on powinien sam spaść:-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-11-06 09:18:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czemu odciąłeś owoc? Przecież po dojrzeniu on powinien sam spaść:-)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Do ręki;-)

Pozdrawia cierpliwie boletus

4. Data: 2004-11-06 09:35:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

| Do ręki;-)

Jak wariat dojrzeje, to spada;-)

Swoją drogą - wciąż poszukuję sadzonek cytryny o mniejszych owocach
('Eureka', 'Meyer' jeśli dobrze pamiętam). Może ktoś wymieniłby się wiosną?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-11-06 10:22:16

Od: "Wojtek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadku :) chetnie przyjme od Ciebie choc jedno nasionko tej cytryny. Przeslesz mi ?

Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2004-11-06 20:25:44

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości
> A czemu odciąłeś owoc? Przecież po dojrzeniu on powinien sam spaść:-)
Nie pamiętam samoistnego spadnięcia dojrzałego owocu.
Kiedyś chciałem przetrzymać dojrzały owoc do Świąt Bożego Narodzenia. Przez
dobrych kilka tygodni całkowicie żółty owoc czekał na Święta.Urósł w tym
czasie. Po przekrojeniu okazało się że pogrubiła się skórka. Z gładkiej
porosła w zgrubienia i brodawki. Normalnie skórka jest cieńka.
Następny spróbuję przetrzymać do odpadnięcia.

7. Data: 2004-11-06 20:31:46

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wojtek wrote:
> Dziadku :) chetnie przyjme od Ciebie choc jedno nasionko tej cytryny.
> Przeslesz mi ?
Owoc został wyeksportowany w celach sałatkowych do mojej córki. Zawsze
otrzymuję z powrotem łupinę która wraca pokrojona do donicy. Powinny też
wrócić nasiona.
Podaj adres to wyślę.

8. Data: 2004-11-10 03:02:15

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

> Owoc został wyeksportowany w celach sałatkowych do mojej córki. Zawsze
> otrzymuję z powrotem łupinę która wraca pokrojona do donicy. Powinny też
> [...]

Ale z cytrusami to jak z jablkami, nigdy nie wiesz, co ci wyrosnie, ale na
pewno nie to, skad pestka pochodzi. Jesli chcesz miec takie samo drezwo, to
musisz szczepic.
MB

9. Data: 2004-11-10 22:44:24

Temat: Odp: masa owocu cytryny skierniewickiej
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@o...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@o...com...

> Ale z cytrusami to jak z jablkami, nigdy nie wiesz, co ci wyrosnie, ale na
> pewno nie to, skad pestka pochodzi. Jesli chcesz miec takie samo drezwo,
> musisz szczepic.

... albo zrobić sadzonkę. Cytryna skierniewicka dość dobrze się ukorzenia i
szybko owocuje. Drzewko wyhodowane z nasiona owocuje dopiero po blisko
dziesięciu latach.
Pozdrawiam - Jagoda ( też skierniewicka) :-)

Jak ograniczyć owocowanie jabłoni
cd dalszy jesieni
Morwa biała
Bardzo trudna zagadka- kwitnie o tej porze...
Uwolnione nasiona-zagadka