masło - totalna załamka

1. Data: 2006-07-15 10:31:42

Temat: masło - totalna załamka
Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raz na jakiś czas robię wafle... Masę robię (a z reguły próbuję zrobić)
na maśle. Rozpuszczam masło, wsypuję cukier puder, bełtam do
rozpuszczenia cukru. Do tego momentu wszystko jest ok. Wsypuję mleko w
proszku ... i tu tragedia. Po chwili mieszania cała masa waży się i robi
się taki tłusty twaróg, odziela się taka tłusta woda. Z tej brei już nic
nie da się zrobić. Mam więc pytanie, co robić (albo raczej z czego),
żeby nie wychodziły takie koszmary. Z reguły kończy się na margarynie, a
nie podoba mi się używanie tego świństwa. Może ma ktoś jakiś patent na
odróżnienie masła od "masła"....

Marg
--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

2. Data: 2006-07-15 11:08:38

Temat: Re: masło - totalna załamka
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"marg" <m...@m...pl> wrote in message news:e9ag0f$8ql$1@news.onet.pl...
> [...]
> mi się używanie tego świństwa. Może ma ktoś jakiś patent na odróżnienie

Masło "Extra" w "złotej" folii - nie ma wrobionych towotów, maślanki i wody,
bo jest przewidziane do długiego przechowywania.

3. Data: 2006-07-15 11:12:45

Od: notujaca <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Człowiek o imieniu marg <m...@m...pl> napisał:

> Może ma ktoś jakiś patent na
> odróżnienie masła od "masła"....

Poszukaj w archiwum, była jakiś czas temu dyskusja o masłach :-)

--
pzdr notujaca
krytyk rzeczywistosci

4. Data: 2006-07-15 12:35:47

Od: "andro" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj dodawać mleko bardzo powoli.

5. Data: 2006-07-15 17:09:47

Od: "Mono" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niby masło pod tytułem "Osełka" jest prawdziwe. Mono

6. Data: 2006-07-15 20:20:39

Od: "Agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marg" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> żeby nie wychodziły takie koszmary. Z reguły kończy się na margarynie, a
> nie podoba mi się używanie tego świństwa. Może ma ktoś jakiś patent na

Ja robię z takiego przepisu:
- 1 szklanka cukru pudru
- 25 dag margaryny lub masła
- 25 dag lub coś koło tego mleka w proszku
- 1/2 szklanki wody
- jeśli ktoś lubi to 2-3 łyżki kakao można bez

pozdrawiam
Agnieszka

7. Data: 2006-07-15 20:34:27

Od: BBJk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

marg napisał(a):
> Raz na jakiś czas robię wafle...

[...]
Może ma ktoś jakiś patent na
> odróżnienie masła od "masła"....

Z waflami Ci nie pomogę, natomiast dobre masło to "Osełka górska" ze
Skoczowa.
--
pa, BBjk

8. Data: 2006-07-18 05:50:57

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

marg <m...@m...pl> napisał(a):
> Może ma ktoś jakiś patent na
> odróżnienie masła od "masła"....

Masłem może sie nazywać tylko coś so ma >80% tłuszczu, cała reszta to mixy
maślane i inne wynalazki.
Jeżeli na czymś jest napisane "Masło" to sprawdź zawartość tłuszczu -
zazwyczaj 85 lub 87 %.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

9. Data: 2006-07-18 06:14:47

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki wrote:
> Masłem może sie nazywać tylko coś so ma >80% tłuszczu, cała reszta to
> mixy maślane i inne wynalazki.
> Jeżeli na czymś jest napisane "Masło" to sprawdź zawartość tłuszczu -
> zazwyczaj 85 lub 87 %.

Nie wiem gdzie takie widziałeś... zazwyczaj 82%. Masła tzw. śmietankowe
mają, na ogół ok. 73% tłuszczu i też są jeszcze zjadliwe. Cała reszta jest
niejadalna.
Ania

--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
***** www.madej.master.pl **************** http://skocz.pl/bmhh *****

10. Data: 2006-07-18 10:17:23

Od: "d... aż się boję dopisać" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem gdzie takie widziałeś... zazwyczaj 82%. Masła tzw. śmietankowe
> mają, na ogół ok. 73% tłuszczu i też są jeszcze zjadliwe. Cała reszta jest
> niejadalna.

Możesz podać swoją definicję niejadalności, bo zdaje się, że mamy różną.

dżdżownica

Jeszcze...
DWIE SUROWKI Z KALAREPY
Piana przy gotowaniu powidel