maslo x mix

11. Data: 2006-09-21 19:29:41

Temat: Re: maslo x mix
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał

> to jest myśl!

Tylko w co?

12. Data: 2006-09-21 19:40:26

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):

> A jakie mleko sklepowe (prosze mi nie mowic, ze mam jechac na wies i
> prosto od krowy) jest w Polsce najlepsze (malo "mlekopodobne")?

W butelkach, z krótkim terminem przydatności, np. koneckie.
--
pa, BBjk

13. Data: 2006-09-21 19:51:09

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:eeup8q$3n6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał

> Tylko w co?

króliczka?

14. Data: 2006-09-21 21:32:24

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> króliczka?

I w niedzielę na obiad będzie comber ;)

15. Data: 2006-09-21 21:41:15

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:eev0eu$e5q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> I w niedzielę na obiad będzie comber ;)

no i przynajmniej nie będę musiała gotować dwóch obiadów tak jak dotychczas,
bo mój mąż to wegetarianin.

16. Data: 2006-09-22 06:16:12

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta wrote:

> Szczerze mowiac, w polskich sklepach te rozne mikselka i miksy maja
> bardziej ludzace opakowania niz w Czechach, ze czlowiek naprawde musi
> bardzo uwaznie czytac, czy kupuje extra maslo czy jakis extra mix, ile
> to wazy, ile % tluszczu to zawiera...

Dla mnie większy problem to sery żółte fałszowane olejem. Czy ktos wie,
które z polskich serów nie zawierają oleju?

Pozdrawiam
Bea

17. Data: 2006-09-22 06:25:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

> Dla mnie większy problem to sery żółte fałszowane olejem. Czy ktos wie,
> które z polskich serów nie zawierają oleju?
>
> Pozdrawiam
> Bea

Raczej przechowywane w zbyt wysokiej tamperaturze, co przy zawartości
tłuszczu powyżej 40% może powodować jego wypływ na powierzchnię bloku sera
sprawiając wrażenie naolejenia. Inna sprawa - dawniej sery twarde były
parafinowane, dzięki czemu nie psuly się - obecnie, być może, powierzchnię
natryskuje się olejami z konserwantami w tym samym celu - czynność szybsza,
ale dająca gorszą jakość.

18. Data: 2006-09-22 08:16:02

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):

> :-D
>
> A jakie mleko sklepowe (prosze mi nie mowic, ze mam jechac na wies i
> prosto od krowy) jest w Polsce najlepsze (malo "mlekopodobne")?

Bardzo dobre jest Jana 3,8% (w kartonowym, czerwonym wysokim
opakowaniu). Ladnie kwasnieje, a i serek pyszny da sie z niego zrobic.

th

19. Data: 2006-09-22 18:11:03

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ludek Vasta napisał:

> [...]
> roslinnych, ktorych opakowania i nazwy sa bardzo zblizone do
> tradycyjnych potraw i wlasnie w ten sposob oszukiwano klientow.
> Organizacja Ochrony Konsumentow (SOS) oraz Ekologiczny Serwis Prawniczy
> (EPS). Zdaniem SOS i EPS takie postepowanie jest niezgodny z ustawa o
> artykulach spozywczych, ktora zabrania oferowania towarow w sposob
> wprowadzajacy w blad i obie organizacje zlozyly wniosek o sprawdzenie
> dzialan owych sieci do Panstwowej Inspekcji Rolnej i Zywnosciowej
> (SZPI), ktora sprawe teraz bada. Mozna sobie przeczytac (po czesku) na
?id=210294, gdzie sa
> [...]
> bardziej ludzace opakowania niz w Czechach, ze czlowiek naprawde musi
> bardzo uwaznie czytac, czy kupuje extra maslo czy jakis extra mix, ile

Stary numer - nadziałem się na takowy w przypadku "osełki górskiej".
Połapałem sie dopiero przy smażeniu jajecznicy. Aliści kiedy zwróciłem
uwagę ekspedientkom (zwykły detal) - grzecznie wpakowały to świństwo do
gabloty z margarynami i tego sie trzymają.
--
rAzor
------------

20. Data: 2006-09-23 19:47:46

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" napisał:

> nadziałem się na takowy w przypadku "osełki górskiej".

No właśnie, coś mi też podejrzanie szybko miękła po wyjęciu z lodówki.
Ale za to _prawdziwe_ masło z SM Elbląg ma składniki dodatkowe takie
jak: regulator kwasowości - kwas mlekowy (dobrze, że nie cytrynowy)
oraz naturalny aromat maślany. Termin "masło maślane" zyskuje nowe
znaczenie...

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 72.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

Forum z przepisami Nigelli Lawson i nie tylko
Cezkolada - nowość?
Jakie Dania na 40 urodziny
S !!!
KULTURA Z SCP