maslo x mix

1. Data: 2006-09-21 15:13:55

Temat: maslo x mix
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

niedawno w Czechach pojawila sie wiadomosc, ze niektore sieci stosuja
unfair zabiegi czy wprost triki, ze wsrod produktow mlecznych (maslo,
sery, smietana bita) sprzedaja tez produkty na bazie tluszczow
roslinnych, ktorych opakowania i nazwy sa bardzo zblizone do
tradycyjnych potraw i wlasnie w ten sposob oszukiwano klientow.
Organizacja Ochrony Konsumentow (SOS) oraz Ekologiczny Serwis Prawniczy
(EPS). Zdaniem SOS i EPS takie postepowanie jest niezgodny z ustawa o
artykulach spozywczych, ktora zabrania oferowania towarow w sposob
wprowadzajacy w blad i obie organizacje zlozyly wniosek o sprawdzenie
dzialan owych sieci do Panstwowej Inspekcji Rolnej i Zywnosciowej
(SZPI), ktora sprawe teraz bada. Mozna sobie przeczytac (po czesku) na
http://www.ceskenoviny.cz/vyhledavani/index_view.php
?id=210294, gdzie sa
tez wymienione sieci (dzialaja chyba tez w Polsce).

Szczerze mowiac, w polskich sklepach te rozne mikselka i miksy maja
bardziej ludzace opakowania niz w Czechach, ze czlowiek naprawde musi
bardzo uwaznie czytac, czy kupuje extra maslo czy jakis extra mix, ile
to wazy, ile % tluszczu to zawiera...

Ludek

2. Data: 2006-09-21 15:47:00

Temat: Re: maslo x mix
Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> bardziej ludzace opakowania niz w Czechach, ze czlowiek naprawde musi
> bardzo uwaznie czytac, czy kupuje extra maslo czy jakis extra mix, ile to

to racja, ja kupując masło skupiam się na tym, żeby miało conajmniej 82%
tłuszczu. Gorzej jak masło kupuje mąż. Zawsze jest wkurzony, że znów dał się
nabrać.

Teli.

3. Data: 2006-09-21 15:55:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"księżniczka Telimena" <b...@m...pl> wrote in message

> [...]
>>

> to racja, ja kupując masło skupiam się na tym, żeby miało conajmniej 82%
> tłuszczu. Gorzej jak masło kupuje mąż. Zawsze jest wkurzony, że znów dał

Zmień męża.

4. Data: 2006-09-21 16:59:41

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> wrote in message

> Zmień męża.

to jest myśl!

5. Data: 2006-09-21 18:05:33

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosc, ze niektore sieci stosuja
> unfair zabiegi czy wprost triki, ze wsrod produktow mlecznych (maslo,
> sery, smietana bita)

Mnie ostatnio rozwaliło, jak kupiłam mleko w kartonie. Mam zwyczaj czytać
(prawie) wszystko, od instrukcji obsługi, po skład danego produktu, więc
mało nie padłam, jak na moim mleku było napisane: napój mleczny :-)))
Szkoda, że nie pamiętam firmy...

D.

6. Data: 2006-09-21 18:09:05

Od: "*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gorzej jak masło kupuje mąż. Zawsze jest wkurzony, że znów dał się nabrać.

No ja będąc mężem zawsze czytam z czego składa się dany produkt.
A margaryną skrzypiące drzwi smaruję. Lepsza od masła bo nie jełczeje.

*piotr'ek*

7. Data: 2006-09-21 18:14:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl> wrote in message

> No ja będąc mężem zawsze czytam z czego składa się dany produkt.
> A margaryną skrzypiące drzwi smaruję. Lepsza od masła bo nie jełczeje.
>
> *piotr'ek*

Zawiasy nie sa zadowolone, nie zastąpi ona STP...

8. Data: 2006-09-21 18:18:39

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eeuk9e$4r6$1@news.onet.pl>,
"Dorota ***" <d...@W...op.pl> wrote:

> wiadomosc, ze niektore sieci stosuja
>
> Mnie ostatnio rozwaliło,

Widzę, że nie całkiem.

Władysław

9. Data: 2006-09-21 18:59:28

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** napsal(a):
> mało nie padłam, jak na moim mleku było napisane: napój mleczny :-)))

:-D

A jakie mleko sklepowe (prosze mi nie mowic, ze mam jechac na wies i
prosto od krowy) jest w Polsce najlepsze (malo "mlekopodobne")?

Ludek

10. Data: 2006-09-21 19:07:49

Od: "*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawiasy nie sa zadowolone, nie zastąpi ona STP...

Etam... skład chemiczny podobny.

*piotr'ek*

Forum z przepisami Nigelli Lawson i nie tylko
Cezkolada - nowość?
Jakie Dania na 40 urodziny
S !!!
KULTURA Z SCP