metasekwoja

1. Data: 2003-06-24 06:09:20

Temat: metasekwoja
Od: "Włodek Pawłowski" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Metasequoia glyptostroboides (?)kilkunastoletnia (ponad 8 m.) gubi całe
tegoroczne przyrosty z liśćmi/igłami (cały czas zielone; ani śladu choroby v
szkodnika !).
Może to nawożenie;... trzeba coś dodać ? Nawoziłem raz dla iglaków
(stanowisko słoneczne i dobry dostęp do wody)- na tym samym miejscu od
kilkunastu lat.
Proszę o pomoc !
Pozdrawiam,
Włodek

2. Data: 2003-06-25 00:32:05

Temat: Re: metasekwoja
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Włodek Pawłowski napisał(a) w wiadomości: ...
>Może to nawożenie;... trzeba co? dodać ? Nawoziłem raz dla iglaków

Jesli przenawoziles, to moze byc problem. Brak nawozenia nie wplynalby na to
drzewo tak, ze az zrzucalaby krotkopedy.
Mamy susze, ale jezeli, jak piszesz, ma dostep do wody, to nie susza jest
problemem.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-06-25 07:49:23

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

witam
u swojej metasekwoi zauważyłem ten sam problem. Po ostatnich silnych wiatrach
jest teraz praktycznie "łysa" - pozostały jedynie najmłodsze przyrosty na
końcach. Także nie wiem z czym to jest związane- może miało zbyt sucho?
Pozdrawiam
darek

4. Data: 2003-06-25 21:49:27

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:bdc5c5$8qc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> drzewo tak, ze az zrzucalaby krotkopedy.
> Mamy susze, ale jezeli, jak piszesz, ma dostep do wody, to nie susza jest

Przyczyną tego stanu rzeczy jest-wybacz Bpjea- właśnie susza.
Ściślej mówiąc niska wilgotność powietrza.Pamiętasz,jak
ostatnio tłumaczyliśmy Michałowi-wiesz temu,który przez
swojego fijoła na punkcie mniszków utrudnia sprzedaż domów
sąsiadom- w jakim środowisku to drzewko najbardziej
lubi rosnąć.Ubóstwia wilgotny klimat wybrzeży Oregonu.

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-06-25 22:08:26

Temat: Odp: metasekwoja
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> [...]
> sąsiadom- w jakim środowisku to drzewko najbardziej
> lubi rosnąć.Ubóstwia wilgotny klimat wybrzeży Oregonu.

Metasekwoja to Chiny:-), Oregon mogły widzieć w chińskiej TV.

Przyczyną mogą być wiosenne uszkodzenia naczyń, mogły być całkowite lub
częściowe. U mnie były całkowite:-(, ale właśnie odrasta od samego dołu
pnia.

Pozdrawiam
p...@r...pl

6. Data: 2003-06-25 22:52:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przyczyną mogą być wiosenne uszkodzenia naczyń, mogły być całkowite lub
> częściowe. U mnie były całkowite:-(, ale właśnie odrasta od samego dołu

Faktycznie,pomyliłem z sekwoją wiecznie zieloną:))

Pozdrawia mylnie boletus

7. Data: 2003-06-26 16:44:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości: ...
>Przyczyn? mog? być wiosenne uszkodzenia naczyń

Susza tez nie jest bez winy, zwlaszcza dla drzewa lubiacego rosnac posrod
pol ryzowych.
Ale jezeli jej wlasciciel reczy za wystarczajaca wilgotnosc gleby... :)
Oczywiscie suche powietrze tez jej teoretycznie moze szkodzic.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-06-27 07:32:35

Od: "Włodek Pawłowski" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@o...pl napisał(a):

> [...]
> jest teraz praktycznie "łysa" - pozostały jedynie najmłodsze przyrosty na
> końcach. Także nie wiem z czym to jest związane- może miało zbyt sucho?

Dzięki za pomoc; po ostatnich deszczach - jakby przestała tak bardzo zrzucać
przyrosty ....! Może odzyje ... Pozdrawiam, W. Pawłowski

Witam ;)
Co to za glon?
www.winogrona.org
Podziękowania dla Dirko