metody wskrzeszania

1. Data: 2002-01-18 10:36:32

Temat: metody wskrzeszania
Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie chodzi mi o wskrzeszanie umarlych ludzi, ale praktycznie martwych mozgow.
Znajomy mial bardzo rozlegly zawal, momentalnie stracil swiadomosc, szybka
akcja reanimacyjna przywrocila akcje serca i oddychanie, ale od konca grudnia
do dzis nie odzyskal swiadomosci, lekarze twierdza, ze mozg wypelnia tylko
funkcje wegetatywne, reszta jest martwa. Niemniej istnieje szansa jedna na
milion, ze swiadomosc mu w powroci.
Czy ktos zna jakiekolwiek (nawet niekonwencjonalne) metody, ktore w jakis
sposob moga zreaktywowac aktywnosc mozgowa?

pozdrawiam,
H.

2. Data: 2002-01-18 17:09:00

Temat: Re: metody wskrzeszania
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> Czy ktos zna jakiekolwiek (nawet
niekonwencjonalne) metody, ktore w jakis
> sposob moga zreaktywowac aktywnosc mozgowa?

Hmm .... jak szansa istnieje to może siedzieć przy
nim jak najdłużej i mówić, mówic ...opowiadać o
róznych sprawach z życia, problemach .... wskazany
kontakt z osoba bardzo bliską .... może puścic
ulubiona muzykę. Teoche to filmowe ale ..

Sark

3. Data: 2002-01-18 18:45:24

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sark wrote:

> [...]
> róznych sprawach z życia, problemach .... wskazany
> kontakt z osoba bardzo bliską .... może puścic
> ulubiona muzykę. Teoche to filmowe ale ..

To w zadnym stopniu nie jest filmowe lecz uciazliwe, gdyz bardzo
czasochlonne.
Istotne jest chyba, czy ten znajomy reaguje na jakiekolwiek bodzce -
swiatlo, dotyk, glos itd.
Jezeli reaguje lub kiedys zacznie reagowac, to nalezy go stymulowac tymi
bodzacami tak aby wlaczac stopniowo kolejne interakcyjne reakcje.
Zajmowalem sie przez wiele lat budowanie systemow sztucznej jazni i w
przypadku takiej osoby mozna zbudowac interakcyjny system
czlowiek-sztuczna jazn, ktory bedzie czlowieka reakcji bna bodzce i
reakcje czlowieka rejestrowal i poglebial.
Taki system wyposazony w sztuczna jazn nie bedzie wymagal aby
czlowiek/pacjent byl swiadomy.
Istotne jest, aby w jakikolwiek sposob reagowal na zewnetrzne bodzce.
Jezeli jakakolwiek reakcja sie pojawila lub pojawi to jest szansa na
stopniowa wielosc reakcji i budowanie swiadomosci od nowa.

Czytalem kiedys o interesujacej metodzie postepowania z takimi
pacjentami, a mianowicie stosowanie pierwotnej stymulacji wodnej ,
jakiej doznaje plod.
Ciepla woda w basenie doskonale stymuluje, masuje cale cialo, a bodzce
sa wysylane do mozgu , stymulujac go do dzialania i reakcji.

Oczywiscie istotne jest aby pacjentowi nic nie grozilo w wodzie,
ale wanna z woda moze sie okazac zbyt mala.
Zatem istotne jest chyba czy pacjent jest calkowicie bezwladny, miesnie
sa zwiotczale, czy tez wystepuje chwilowy skurcz miesni, drzenie miesni,
ruchy galek w reakcji na swiatlo , glos itd.

Opisz wiecej szczegolow.
Czy oczy ma otwarte/zamkniete, czy je otwiera sam ?
Czy karmiony jest dozylnie ?

Ja mialem w rodzinie krewnego, ktoremu lekarze nie dawali juz wiecej
szans i mowili bliskim, ze nalezy sie pogodzic w losem, z jego smiercia.
A w ciagu 2 tygodni nastapila zdecydowana poprawa, pobudzenie czynnosci
zyciowych i osoba ta nadal zyje juz 5 lat od tamtej chwili.
Nie byl to wylew i utrata swiadomosci, ale codzienne oslabianie sie
organizmu, niejedzenie, chudniecie u osoby 75 letniej.

Zatem poki zyje szansa istnieje.
Zapytaj sie czy jakis osrodek stosuje taka terapie wodna na wybudzenie
osob, ktore utracily swiadomosc.

Jacek
Jacek

4. Data: 2002-01-19 12:57:42

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KM wrote:

> [...]
> poprawę i chłopak będzie przybity do wózka do końca życia. Minął rok, może
> półtora i chłopak... chodzi, co prawda o kulach ale chodzi! A wszystko za
> sprawą jego samodyscypliny i silnej motywacji. Wcześniej uczęszczał na
> siłownię, chciał zostać kulturystą. Wymagało to ogromnej systematyczności w
> ćwiczeniach i w ogóle motywacji jako takiej. Po wypadku zaczął codziennie
> ćwiczyć - najpierw palce u nóg, potem stopy, aż w końcu je rozruszał i ma
> czucie w całych nogach. To tak apropo diagnoz i powrotów do zdrowia, jak
Dokladnie.
Diagnozy sa obarczone bledem statystycznym i nawet gdy sie sprawdzaja i
potwierdzaja w 99% czy 9,99% to wola przezycia, upor pacjenta decyduje
w 1% czy 0,01% o tym, czy powroci do zdrowia.
Dlatego tak wazne jest nastawienie pacjenta i wola przezycia i powrotu
do zdrowia.
Poza tym nie nalezy lekcewazyc osobistych odczuc pacjenta, ktory czesto
mowi, ze czuje ze cos mu szkodzi lub przynosi poprawe, ulge.
Stad u tej osoby tak wazne jest stwierdzenie reakcji na jakikolwiek
zewnetrzny bodziec.
Jezeli jakakolwiek reakcja zostanie stwierdzona, potwierdzona i bedzie
powtarzalna to jest to juz krok na dobrej drodze, aby reakcja na bodziec
mogla ulec wzmocnieniu w wyniku cwiczen.

Jacek

5. Data: 2002-01-19 20:03:18

Temat: Odp: metody wskrzeszania
Od: "KM" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

pytanie
co to jest refluks?
ponownie - migdałki ambulatoryjnie - gdzie?
Opereacja zylakow, czy to niebezpieczne?
Wrastajace sie paznokcie.