mieczyki

1. Data: 2002-04-23 07:19:39

Temat: mieczyki
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żona kupiła na rynku mieczyki, sprzedawca powiedział, że są niskie, czerwone
i nie trzeba ich wykopywać na zimę. znacie takie odmiany?

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

2. Data: 2002-04-23 08:04:21

Temat: Re: mieczyki
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żona kupiła na rynku mieczyki, sprzedawca powiedział, że są niskie,
czerwone
> i nie trzeba ich wykopywać na zimę. znacie takie odmiany?

W Polsce dziko rośnie mieczyk dachówkowaty (I. imbricatus) ma kwiaty
fioletowe, błotny (I. palustris) i drobnokwiatowy (I. parviflorus). Może
to któryś z nich?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

3. Data: 2002-04-23 08:19:42

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żona kupiła na rynku mieczyki, sprzedawca powiedział, że są niskie,
czerwone
> i nie trzeba ich wykopywać na zimę. znacie takie odmiany?

W strefie 5 wytrzymują:
Gladiolus x gandavensis, G. imbricatus, G. italicus, G. communis, G.
byzantinus i jeszcze kilka hybryd.

4. Data: 2002-04-23 13:24:52

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Kamas" <m...@k...net.pl> wrote in message news:aa3239$ruo$1@news.tpi.pl...
> Żona kupiła na rynku mieczyki, sprzedawca powiedział, że są niskie, czerwone
> i nie trzeba ich wykopywać na zimę. znacie takie odmiany?

Moje doswiadczenie z mieczykami jest: wysokie, w roznych kolorach
i nie trzeba ich wykopywac na zime (juz chyba 4 sezony). Odmiany
pierwsze z brzegu (to znaczy nie mam pojecia jakie).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-04-23 20:00:38

Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Bodajze zeszlej jesieni Michal pisal o tym , ze nie wykopuje mieczykow. W
zwiazku z tym postanowilam zrobic testy sprawdzajace i wykopalam jedynie
polowe mieczykow ( odmiany z serii "co bylo w sklepie ladnego na polkach").
No i prosze bardzo: rosna sobie obecnie jak opetane i zaden z nich nie
wymarzl chociaz nie stworzylam im zadnych szczegolnych warunkow. W tym roku
juz nie wykopie zadnych. Niech zyja mrozoodporne! :-)))))
Iza Wójcik

6. Data: 2002-04-24 03:20:39

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> wrote in message
> [...]
> polowe mieczykow ( odmiany z serii "co bylo w sklepie ladnego na polkach").
> No i prosze bardzo: rosna sobie obecnie jak opetane

Juz rosna? To chyba mamy jednak inne odmiany. Moje zaczynaja
wychodzic z ziemi znacznie pozniej.

Pozdrowienia,
Michal

--