miękkie ości

1. Data: 2004-05-25 18:36:23

Temat: miękkie ości
Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu zadałam pytanko: jak zmiękczyć ości ryb (takich małych np.
sardynek) podczas smażenia (a może przed smażeniem), i buuu chyba nikt nie
wie, ponawiam jednak zapytanie, bo może ktos wpadnie na jakis fajny pomysł
lub przypomni sobie przepisik babuni.

Pozdawiam wszystkich i czekam z nadziją :-)

1. Data: 2004-05-25 18:50:13

Temat: Re: miękkie ości
Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> buuu chyba nikt nie wie, ponawiam jednak zapytanie, bo może ktos
> wpadnie na jakis fajny pomysł lub przypomni sobie przepisik babuni.

Zdaje sie smazac je na zloto powoduje, ze osci staja sie zjadalne. Zalanie
ich zalewa octowa tez powoduje miekczenie osci, ale chyba nie o to pytalas
;-)
Kasia

1. Data: 2004-05-25 19:00:28

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wie, ponawiam jednak zapytanie, bo może ktos wpadnie na jakis fajny pomysł

Moi przyjaciele Baskowie marynują sardele (anchois) w zalewie z oleju i
cytryny przez pół dnia.

Margola

1. Data: 2004-05-26 07:40:35

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wie, ponawiam jednak zapytanie, bo może ktos wpadnie na jakis fajny pomysł

moj wuj-wedkarz kiedys powiedzial mi, ze male rybki przed smazeniem trzeba
ponacinac na ukos. naciecia nalezy robic w odleglosci 1 mm na calej dlugosci
rybki, nie moga byc glebokie, zeby rybka nie rozpadla sie podczas
przygotowywania. podobno osci same sie wtedy rozpuszczaja w czasie smazenia.

mniej wiecej wyglada to tak:

////////////////// naciecia
-------------- kregoslup
//////////////// naciecia

niestety tej metody nie wyprobowalam, wiec nie wiem, czy dziala...

pozdrawiam,

K.

1. Data: 2004-05-26 07:55:15

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja znajoma robi tak - obsmarza ryby na smalcu i pionowo umieszcza w szerkim
sloiku, zalewa tym samym goracym smalcem, zakreca i krotko "wekuje" - po okolo
3 tyg lezakowania ponoc ryba jest bardzo smaczna i nie czuc osci

1. Data: 2004-05-26 11:27:40

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki, teraz będę polować na świeże sardynki, jeśli ktoś byłby
zainteresowny to można je kupić czasami we Wrocławskim Auchan, niekiedy mają
również świeżą polendwicę z tuńczyka, piekielnie droga, ale raz można sobie
pozwolić, tym bardziej, że smak rewelacyjny.

1. Data: 2004-05-26 18:04:09

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wróblewski napisał:

zakreca i krotko "wekuje" - po okolo
> 3 tyg lezakowania ponoc ryba jest bardzo smaczna i nie czuc osci

i Ty mowisz ze to krotko?????

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl