mielone inaczej?

1. Data: 2003-01-19 13:09:29

Temat: mielone inaczej?
Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam mieso mielone ale nie chce mi sie robic po raz kolejny mielonych, czy
sosu pomidorowego do makaronu. Ma ktos moze jakies idee co mozna jeszcze
zrobic z mielonym. Jakos dzis nie mam weny
Czarek

1. Data: 2003-01-19 13:24:24

Temat: Re: mielone inaczej?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003 14:09:29 +0100, "Czarek Gmyz"
<g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>sosu pomidorowego do makaronu. Ma ktos moze jakies idee co mozna jeszcze
>zrobic z mielonym. Jakos dzis nie mam weny

moj wujek robi takie cos. jest to jego danie popisowe i ..jedyne,
ktore potrafi.

sieka cebule i czosnek, jak ma pare pieczarek to tez, dorbno to
sieka. miesza z roznymi przyprawami albo nie (wyjdzie dlaczego
"albo nie" zaraz), miesza widelcem z miesem pieprzy-soli.

uklada wartswe plasterkow ziemniakow w zarodopornym pomaslonym,
na to reka posypuje mieszaniny miesno cebulowej i jak wymieszane
zprzyprawami/ziolami to uklada warstwy, jak nie to to mieso z
cebula posypuje co mu akurat odpowiada, tak naprzemiennie te
wartwy uklada. mieso nie moze byc scisle, bo wyjdzie taki wielki
mielony z tego, a w kawalkach jaby jest lepsze. posypuje serem,
polewa smietana. piecze az widac, ze upieczone a kartofle
miekkie. najpierw przykrywa, potem odkrywa, glownie w celu
zapieczenia sera.

mozesz jeszcze nadziac cala glowke kapusty - takie golabki w
formie jednego wielkiego, tlustego golebia - obgotowac kapuche,
poodchylac liscie, miedzy nie napchac farszu (moze byc z ryzem
moze nie, jak Ci bardziej wychodzi), obwiazac sznurkiem kapuche,
co jest trudnym przedsiewzieciem, bo kapusta staje sie bardzo
zywotna, wstawic do sagana wysokiego, moze byc wylozony zewn.
liscmi kapuscianymi, dusic jak zwykle golabki ale dluzej...masz
czas? ;))

Trys, pierzasty aniol

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-19 13:34:29

Od: "Ela Długa" <u...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czarek
>
> ja zawsze robię tak: smażę mielone dodaję ugotowaną cukinię i pomidory w
puszce i kukurydzę (obojętnie z puszki czy mrożoną), jak kto chce to może
być jeszcze groszek ale moim zdaniem to już za dużo, na koniec dodają
ugotowany ryż (doprawiasz po swojemu, ja wrzucam czasem trochę
przeciśniętego przez praskę czosnku). My to rodzinnie uwielbiamy. smacznego
ela

1. Data: 2003-01-20 10:48:53

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moj wujek robi takie cos. jest to jego danie popisowe i ..jedyne,
> ktore potrafi.

a czy te ziemniaki maja byc surowe czy podgotowane?

Danka

1. Data: 2003-01-20 11:21:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003 11:48:53 +0100, "Danka"
<d...@p...onet.pl> wrote:

>a czy te ziemniaki maja byc surowe czy podgotowane?
>
>Danka

on daje surowe, ja tez, ale takie polprzygtoowane (podgotowane
czy podmikrofalowane beda szybciej gotowe)

Trys, pierzasty aniol

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-20 18:57:41

Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" napisal w wiadomosci .....cos o mielonym i
wujku:))
Krysiu czy to nie Ty rok temu podeslalas mi WSpanialy pomysl na klopsiki w
kapuscie cos a la oszukane golabki ....?
Jesli tak to badz tak dobra i wklej go ...wydaje mi sie to wspanialym
"mielonym inaczej"
.

MJ.....

1. Data: 2003-01-20 23:43:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003 19:57:41 +0100, "MJ" <m...@w...pl>
wrote:

> [...]
>kapuscie cos a la oszukane golabki ....?
>Jesli tak to badz tak dobra i wklej go ...wydaje mi sie to wspanialym

aaa, to bylo moje wkupne, jzu wtedy zaslupie ;)))

mielone przygotowac jak na mielone (!!), ale ja robie bez jaja i
bez jakich buleczek namaczanych. czyli mielone mieszane z cebula,
czosnkiem, ziolami i przyprawami. do sporego, plaskiego dosc
sagana wrzucic troche poszatkowanej kapusty, troszke startej
grubo marchewki i cebuli, na to polozyc warstwe malych galeczek,
ktore u mnie zawsze sa bezksztaltne bo nie lubie dotykac rekami
miesa i formuje takie szkarady miedzy lyzeczkami od herbaty. i
tak kilka warstw. podsypuje to wegeta, pokroje kilka pomidorow do
tego, podleje woda i dusze. dietetyczne to dosc, a wcale sie tej
dietetycznosci nie czuje, prawda?

jak toto sie dusi to zapach leci jak z prawdziwych golabkow. po
uduszeniu sos sam sie robi srednio gesty, tak w sam raz...raz w
przyplywie szalenstwa i lenistwa, mieso tylko troche posolila i
pokminkowalam i takie formowalam te galy..ale to rzadko tak sie
wyglupiam.

to chyba to, prawda?
dobrze, ze mi przypomnialas, mam ladna kapustke w domu, jakies
mielone tes sie znajdzie i zrobie warjacje tego z duza iloscia
koperku, ktory musze wykorzystac zanim go szlag trafi (czyt:
niedlugo)

Trys, pierzasty aniol

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-21 10:25:06

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> mielone tes sie znajdzie i zrobie warjacje tego z duza iloscia
> koperku, ktory musze wykorzystac zanim go szlag trafi (czyt:

Koperek do mielonego bardzo pasuje. Jak nie lubisz dotykac miesa,
to sproboj takie cos, chyba jeszcze bardziej leniwe:
lisc kapusty (moze byc warstwa siekanej), na to lyzka (uyrzkom) warstwe
packi miesnej, na to kapusta itd. Taki tort :-) Na wierzchu posypac
kminkiem i dusic.

Krycha leniwa

1. Data: 2003-01-21 10:34:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

zrobie. leniwy aniol z sikawka
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-24 00:40:54

Temat: Chwale Krysi mielone inaczej :-)
Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jan 2003 23:43:20 +0000, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> napisał(a):
Witaj

>jak toto sie dusi to zapach leci jak z prawdziwych golabkow. po
>uduszeniu sos sam sie robi srednio gesty, tak w sam raz...raz w

>Trys, pierzasty aniol
>
>K.T. - starannie opakowana

Maciach mowi, ze prosi o jeszcze kilka podobnych przepisow.
Szczegolne uwzgldnieniedla kotletow mielonych (juz bylo) i innej
"sztuki mies". Mieso , mieso, mieso, coby duzo bylo i latwe do
zrobienia i smakowite :-) jak golabkowe wariacje...
Sagan golabkowego zapachu i smaku stoi na piecu i jest jedzony drugi
dzien. Jakos tak duzo mi sie tego zrobilo (1 kg miesa). A jeszcze
zamrozic spokojnie dam rade :-)

Pozdrawiam
Maciachowa
--