mięso ryb vs mięso czerwone i białe

11. Data: 2005-06-17 18:56:54

Temat: Re: [OT]Re: mięso ryb vs mięso czerwone i białe
Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rybki niestety też....

...nie mówiąc o moich biednych pomidorach pod folią: całe życie w jednym
namiocie, nie czują podmuchu wiatru na listkach itd, itp.

12. Data: 2005-06-17 22:31:07

Temat: Re: mięso ryb vs mięso czerwone i białe
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olo2" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ponieważ przestałem jakiś czas temu jeść mięso czerwone oraz drób
> chciałbym
> się dowiedzieć czy mięso ryb jest w stanie dostarczyć mi wszystkich
> niezbędnych skałdników.

Uwazam, ze urozmaicone zywienie jest bezpieczniejsze

> W uproszczeniu: czy zamiana mięsa na ryby nie odbije mi się na zdrowiu?
> Przekopałem internet i nic nie znalazłem więc proszę o radę lub wskazówkę
> gdzie szukać...

IMO moze. Ryby kumuluja w sobie rtec:( Chociaz bardziej tyczy sie ten
problem dzieci, kobiet w ciazy i karmiacych.
http://www.awans.przyrodnik.com/publikacje/toksyczno
c_rteci.htm

Tu jeszcze taka ciekawostka:
http://glinki.com/?l=rmk872

Zalezy o jakich ilosciach myslisz. Sadze, ze 1 (2) x w tygodniu byloby ok.

przeciętnie ryby (u nas dost.) zawieraja:
- wody-50-85%,
- bialka-10-25%,
- tłuszczu-0,2-54%,
- soli mineralnych- 0,5-5,6%,
- węglowodanów-0,1-0,4%,
- witaminy A, B i D.
Zawartość witamin, w mg/100g części jadalnych ryb wynosi np.:
- dorsz- witaminy d ( w tłuszczu wątroby)-100; witaminy A- 1000; witaminy
B1 -80; witaminy B2 - 100; witaminy PP -1500;
- maklera- witaminy D ( w tłuszczu wątroby)- 750; witaminy A- 1000.

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

13. Data: 2005-06-17 22:44:10

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Co w takim razie zjadasz, aby dostarczyc odpowiednia ilosc np. zelaza (?)
Dobrze byloby bys przynajmniej jadl czesciej jajka [zoltka] i to najlepiej
takie tzw. "od chlopa"- prawdziwe, wiejskie, gdzie kura jest naturalnie
karmiona, nie pasza.

14. Data: 2005-06-18 07:23:18

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że zdania co do ich dobrego samopoczucia sa podzielone.

roftl. to moze samych wegetarian zapytaj?:)

15. Data: 2005-06-18 07:24:52

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarze twierdzą w większości, iż mięso jest nam potrzebne. Ryby
> lubię-smakują mi, trudniej je hodować w sposób przemysłowy- są przeważnie
> łowione w naturalnym środowisku. Jeżeli więc moje zdrowie nie ucierpi
> wybieram ryby.

a tak z ciekawosci - jesz te z baltyku, tego krystalicznie czystego
akwenu?:)

16. Data: 2005-06-18 18:10:31

Od: "olek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> roftl. to moze samych wegetarian zapytaj?:)

Znam przypaki osób, które nie jadły przez jakis czas mięsa i do niego
wróciły, a także znam takich którzy trwaja w jego niejedzeniu. Ogólnie
mówiąc opinie tych osób dot. wpływu diety bezmięsnej na ich zddrowie i
samopoczucie są bardzo różne. Na tyle różne, że ciężko mi definitywnie
stwierdzić gdzie leży prawda.

17. Data: 2005-06-18 18:22:12

Od: "olek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a tak z ciekawosci - jesz te z baltyku, tego krystalicznie czystego>
> akwenu?:)

W całym wątku nie było ani słowa o czystości środowiska. Z drwiącego tonu
wnioskuję że jesteś wegetarianinem -tylko nie wiem czemu ten przytyk ma
służyć.

18. Data: 2005-06-18 18:31:16

Od: "olek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takie tzw. "od chlopa"- prawdziwe, wiejskie, gdzie kura jest naturalnie >

Dziękuję za 2 rzeczowe posty. Jak rozumiem brak mięsa w diecie może
powodować braki żelaza - czy spożycie ryb 2 razy tygodniowo (z taką
częstptliwością właśnie je jem) rozwiąże sprawę?

Pozdrawiam - Olek

19. Data: 2005-06-18 19:31:25

Od: " jerry" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rozumiem brak mięsa w diecie może
> powodować braki żelaza - czy spożycie ryb 2 razy tygodniowo (z taką
> częstptliwością właśnie je jem) rozwiąże sprawę?

Czemu szukasz żelaza tylko w mięsie? Poczytaj o różnych składnikach, dowiesz
się co w nich jest i wszystko będziesz wiedział. Żelazo np. jest w
pietruszce (do tego wit. C).
Pozdrawiam! jerry

Pianie prac
Dziwne objawy - pomocy.