migrena?

1. Data: 2004-06-26 12:32:23

Temat: migrena?
Od: Monikaaa <O...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś wie, co mnie dopadło? Wczoraj miałam olbrzymi ból głowy,
drętwiejace ręce i zaburzenie mowy. Dziwnie mi sie język plątał... Czy
to jest migrena? Zawsze łapała mnie raz do roku, a teraz niestety zdarza
mi sie coraz częściej.
Pozdrawiam, lekko wystraszona Monika

2. Data: 2004-06-26 13:18:23

Temat: Re: migrena?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Jun 2004 14:32:23 +0200, Monikaaa wrote:

> [...]
> drętwiejace ręce i zaburzenie mowy. Dziwnie mi sie język plątał... Czy
> to jest migrena? Zawsze łapała mnie raz do roku, a teraz niestety zdarza

To mogła być migrena, ale równie dobrze mogło to być coś innego. Trzeba
Cię zbadać, zwłaszcza, jeśli miałaś jakieś zaburzenia mowy. Idź do
neurologa.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-06-26 14:42:53

Od: "Basia lub Damian" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ja mam dokladnie to samo przy poczatku migreny, najpierw dretwieje mi jedna
czesc ciala z jezykiem wlacznie, a jak to przechodzi zaczyna straaszzznie
bolec glowa po przeciwnej stronie. Bylam oczywiscie u neurologa, na wszelki
wypadek zrobili rezonans. Poniewaz nic nie wyszlo powiedzial ze migrena. Mam
to raz na kilka m-cy, zaleznie co jem, i jesli doprowadzam do tego ze dluzej
jestem glodna wystepuje prawie natychmiast.
Polecam badanie u neurologa i jak da skierowanie to koniecznie na rezonans.

Pozdrawiam
tez migrenowa Baska

Ps przy migrenie unikac:
czekolady-niestety
czerwonego wina
wszystkiego co zawiera glutaminian sodu, przyprawy typu maggi, wegeta
stresu!! ale nie wiem jak to zrobic.

Przynajmniej u mnie tak jest i inni tez tak maja.

4. Data: 2004-06-26 15:00:18

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam badanie u neurologa i jak da skierowanie to koniecznie na
rezonans.

Ja rowniez polecam.

> tez migrenowa Baska

i ja tez migrenowy Basiek..

> Ps przy migrenie unikac:
> czekolady-niestety
> czerwonego wina
> wszystkiego co zawiera glutaminian sodu, przyprawy typu maggi, wegeta
> stresu!! ale nie wiem jak to zrobic.

Ja musze jeszcze unikac:
zoltego sera,
serow plesniowych
orzechow
i oczywiscie stresu, zbyt dlugiego snu, glodu, ale takze objadania sie.

Pozdrawiam.
Basiek.

5. Data: 2004-06-26 15:04:50

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia lub Damian" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> jesli doprowadzam do tego ze dluzej
> jestem glodna wystepuje prawie natychmiast.

Zgadzam się z tym co piszesz. Także to u siebie zuważyłam, szczególnie gdy
nie zjem śniadania do godz.11. Nie mam ochoty na poranne śniadania i tak
nieraz schodzi, i ... pojawia się TEN ból...

Iwona

6. Data: 2004-06-26 15:43:03

Od: Monikaaa <O...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za podpowiedzi. Jako mała dziewczynka byłam pod opieką
neurologa, chyba do 15 roku życia. Teraz mam ponad 22... i jest coraz
gorzej:(. Sesje odchorowałam, imprezę u kolezanki też, głodówki tym
bardziej. Wszystko się zgadza. Ostatnio pogoda też nie sprzyja.
Zdrówka zyczę:). Pozdrawiam, Monika.
Ps. Wie moze ktoś skąd to się bierze? Podobno ma to związek ze skurczem
żył... ale głowy nie dam.

7. Data: 2004-06-26 15:49:48

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ps. Wie moze ktoś skąd to się bierze? Podobno ma to związek ze skurczem
> żył... ale głowy nie dam.

Mysle, ze sa tu bardziej kompetentne osoby niz ja, np. pan Marek Bieniek,
ale powiem, co ja kiedys slyszalam.
Neurolog mowil mi, ze najpierw naczynia krwionosne bardzo sie zwezaja, co
powoduje niedokrwienie oczu - stad aura oczna, a potem gwaltownie sie
rozszerzaja i stad pulsujacy bol glowy.
Niech mnie ktos poprawi, jesli pisze bzdury.

Pozdrawiam.
Basiek (zdecydowanie nie-lekarz, ale migrenowiec)

8. Data: 2004-06-26 16:22:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Jun 2004 16:42:53 +0200, Basia lub Damian wrote:

> Polecam badanie u neurologa i jak da skierowanie to koniecznie na rezonans.

"Koniecznie" wprowadzasz ludzi w błąd.

Badania obrazowe (CT czy rezonans) są potrzebne tylko w nielicznych
przypadkach nietypowej migreny. Typowy pacjent z migreną obrazowania nie
potrzebuje, a nawet może mu to w pewien sposób zaszkodzić.

9. Data: 2004-06-26 16:28:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

przypadkach nietypowej migreny. Typowy pacjent z migreną obrazowania nie
potrzebuje, a nawet może mu to w pewien sposób zaszkodzić.

Aczkolwiek w tej konkretnej sytuacji (przypuszczalnie zmiana charakteru
bólów, zmiana częstotliwości ich występowania itd) wskazania takie mogą
istnieć. Ale rozważyć powinien je lekarz.

Piszę to dlatego, żeby podkreślić, że jeśli neurolog nie zleca rezonansu
w migrenie - nie musi popełniać błędu, a bardzo często postępuje
słusznie.

10. Data: 2004-06-26 20:42:45

Od: "Basia lub Damian" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Koniecznie" wprowadzasz ludzi w błąd.

Gdybys przeczytal calosc to wiedzialbys, ze slowo _koniecznie_ jest do
cytuje: "jak da skierowanie to koniecznie IDZ na rezonans"

wiec nie wiem czym wprowadzilam blad ...

Baska

Zez - da się coś zrobić?
parawanik w czasie operacji
żel "Estreva" na większe piersi - to prawda?
Przedluzenie prawo jazdy
Magnez z zgaga