mijamy sie

41. Data: 2005-01-05 11:25:56

Temat: Re: mijamy sie
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:slrnctnih6.knl.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...
> A po drugie to IMHO przemoc jest raczej głównie właśnie w tzw.
> tradycyjnych
> rodzinach.

Na jakiej podstawie taka teza?

DD

42. Data: 2005-01-05 11:28:11

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
> <G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Na jakiej podstawie taka teza?

Z moich obserwacji wynika, że prym wiodą jednak zdecydowanie rodziny
patologiczne.

Margola

43. Data: 2005-01-05 11:51:40

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Po pierwsze to był żart - z takim emotikonem na końcu.

No rozumiem, jakoś się drażliwa może od czasów minister Środy czy jak
jejtam. Nie lubię stereotypów.

> Czy nie widzisz różnicy między dwoma poniższymi zdaniami?
>
> 1. Głową rodziny powinien być mężczyzna, bo to właśnie on potrafi
> zapewnić kobiecie poczucie stabilności emocjonalnej i życiowej.
> 2. Głową rodziny powinien być mężczyzna, bo tak.

Owszem, widzę. Ba, zdarzyło mi się odczuć na własnej skórze kiedyś, dawno
temu.

Margola

44. Data: 2005-01-05 12:04:25

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> napisał w
wiadomości news:crgj80$ril$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Z moich obserwacji wynika, że prym wiodą jednak zdecydowanie rodziny
> patologiczne.

A patologia nie jest chyba atrybutem tradycji. Wręcz przeciwnie.

Dariusz Drzemicki

45. Data: 2005-01-05 12:10:09

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" :

> Na tym samym co przewodnictwo górskie.
> Prowadzić rodzinę po stromych drogach życia.

A na czym polega "prowadzenie rodziny" ?
Cały czas nie rozumiem.
W mojej rodzinie to ja podejmuję większość drobnych decyzji (np. co kupić na
śniadanie), ale nie obrażam się jak poważny problem "co zrobić na obiad"
rozstrzygnie mąż. Większe podejmujemy wspólnie (często po burzliwych
dyskusjach, a nawet kłótniach).
Nie mały wpływ na decyzje rodzinne mają dzieci, decyzje ich samych dotyczące
(np. wybór szkoły) podejmują sami.
Decyzje dotyczące swojej pracy każdy podejmuje sam za siebie.

Kto z nas jest głową i przewodnikiem rodziny ?

Pozdrowienia.

Basia

46. Data: 2005-01-05 12:15:33

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (np. wybór szkoły) podejmują sami.
> Decyzje dotyczące swojej pracy każdy podejmuje sam za siebie.
>
> Kto z nas jest głową i przewodnikiem rodziny ?

Do tego, kto ostatecznie podejmuje decyzję na istotne sprawy rodziny.
Kto kieruje wychowaniem dzieci?
Kto zapewnia bezpieczeństwo materialne?
A co się dzieje, jeżeli nie osiągniecie konensusu?

Dariusz Drzemicki

47. Data: 2005-01-05 12:33:42

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" :

> Do tego, kto ostatecznie podejmuje decyzję na istotne sprawy rodziny.

Obydwoje.

> Kto kieruje wychowaniem dzieci?

Obydwoje.
Jak napisałam niektóre (ważne dla nich) decyzje dzieci podejmują same.

> Kto zapewnia bezpieczeństwo materialne?

W tej chwili ja, ale w różnych okresach życia bywało bardzo różnie.

> A co się dzieje, jeżeli nie osiągniecie konensusu?

Jak dotąd nie było takich wypadków, chociaż czasem consensus zawarty był po
bardzo ciężkich i długich dyskusjach ale w końcu cały czas funkcjonujemy
jako małżeństwo (za 2 miesiące 21 lat).

Dodam ze na imprezy zazwyczaj wychodzimy i jeździmy osobno, życząc drugiemu
dobrej zabawy.

Pozdrowienia.

Basia

48. Data: 2005-01-05 12:34:47

Od: "Neokaszycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Dodam ze na imprezy zazwyczaj wychodzimy i jeździmy osobno, życząc
> drugiemu
> dobrej zabawy.

Z czystej ciekawości pytam. Na początku Waszego małżeństwa też tak było?

Pozdrawiam Kaśka

49. Data: 2005-01-05 12:34:55

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po
> bardzo ciężkich i długich dyskusjach ale w końcu cały czas funkcjonujemy

Gratuluję. Wobec tego stanowicie przewodnictwo dwuosobowe.

> Dodam ze na imprezy zazwyczaj wychodzimy i jeździmy osobno, życząc
> drugiemu
> dobrej zabawy.

Trochę dziwne. Czy to znaczy, że macie oddzielne kręgi znajomych?

Dariusz Drzemicki

50. Data: 2005-01-05 12:49:39

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" :

> Trochę dziwne. Czy to znaczy, że macie oddzielne kręgi znajomych?

Raczej tak.
Co nie znaczy że mąż nie zna moich znajomych (zna i niektórych lubi,
niektórych nie lubi), a ja jego znajomych ale preferujemy inny model
imprezowania. Jego np. nudzą śpiewy przy gitarze, które ja uwielbiam.

Pozdrowienia.

Basia

Dosiego
Gdzie w Warszawie dobra terapia malzenska?
Gdzie w Warszawie dobra terapia małżeńska?
Matka czy zabawa?
MOPS szuka rodzin zastępczych-odpłatnie! !!