mijamy sie

61. Data: 2005-01-05 20:25:01

Temat: Re: mijamy sie
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:crgp8b$41k$1@inews.gazeta.pl...
> Zdarzały się? A kiedy przestały się zdarzać?
> Nie znikaj mnie, proszę.

Nie mówię, że przestały. Mówię, że mężczyzna ma lepsze predyspozycje, ale to
nie jest konieczność.

Dariusz Drzemicki

62. Data: 2005-01-05 20:25:49

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Mieszkałem kilka lat w fajnej dzielnicy :)

I co dalej?

Dariusz Drzemicki

63. Data: 2005-01-05 23:13:43

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:crhdb0$7kl$1@news.onet.pl...
> Dariusz Drzemicki wrote:
>
> Użytkownik "Nieradek"

> A-ha. Zajrzalam do slownika nawet, ale tam nie ma slowa o tym, ze na
> przewodnika to sie lepiej facet nadaje.

Bo jest pojęciem zbyt ogólnym. Tu chodzi o głowę rodziny.

> Tak wiec albo rozwiniesz te mysl
> bardziej albo uznam, ze masz ciasne poglady na przewodnictwo w rodzinie.

Ef. 5,22-33.

> Jesli w ogole ktos w rodzinie musi przewodzic, bo ja tam wolę okreslenie,
> ze
> czasem jednemu z dwojga maloznkow/TŻ-tów zdarza sie miec talent do
> spogladania w przyszlosc z szerszej perspektywy. I nie jest to wazne czy
> kobieta czy mezczyzna.

Nie ważne, lecz mężczyzna ma większe predyspozycje.

> Gdzie tak bylo? Wszędzie?

Z małymi wyjątkami.

> To, ze mężczyzn kiedys z marszu uwazano za'glowy rodziny' nie jest dla
> mnie
> jednoznaczne ze stwierdzeniem, ze to dlatego, ze sie do tego lepiej
> nadają.

A dlaczego?

> A Ty tak wlasnie napisales - ze sie lepiej nadają. To ja sie pytam raz
> jeszcze: dlaczego sie lepiej do tego nadają?

Są bardziej zdecydowani, mniej kierują się uczuciami, lepiej dostrzegają
cele długofalowe.

> Ale ten - jak Ty to nazwales - eksperyment trwa i mam wrazenie, ze ma sie
> on
> calkiem dobrze.

Oceniam inaczej. Jest kryzys rodziny, kryzys ojca, kryzys dorosłych.

>I ten eksperyment z czegos wynikal, tak sadze. Moze m.in. z
> tego, ze do kobiet (ale nie tylko - do samych facetow rowniez) dotarlo, ze
> nie do konca jest to prawda, ze to głównie męzczyzni nadaja sie na 'glowy
> rodziny'?

Na pewno. I co? Jest lepiej?
To dlaczego jest tyle rozwodów? Dlaczego jest regres demograficzny?

> No to teraz juz nie musisz przedstawiac takiego stanu rzeczy jako
> wyjątków,
> mam nadzieje, ze masz tego swiadomosc?

Tak. Mężczyźni stają się coraz bardziej niedojrzali, a kobiety chcą być
bardziej niezależne.

Dariusz Drzemicki

64. Data: 2005-01-06 07:00:21

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek" :

> [...]
> nie do konca jest to prawda, ze to głównie męzczyzni nadaja sie na 'glowy

Hmm, kiedy tak spojrzę wokół siebie (osoby w wieku 30 - 50 lat, przeważnie z
wyższym wykształceniem, próbka kilkusetosobowa) to widzę że w 80 % to
kobieta jest tą osobą bardziej odpowiedzialną, widząca lepiej długofalowe
cele.

Mam wśród swych znajomych kilka przypadków, kiedy facet w wieku lat około 40
odszedł od rodziny (pozostawiając żonę z dorastającym dzieckiem) bo poznał
nową kobietę w wieku lat około 25. W części procentów potem do rodziny
powrócił.

Czy taką osobę można nazwać głową rodziny ?

Natomiast nie znam w swoim otoczeniu przypadku aby "taki numer" wykręciła
kobieta.

Nie mówiąc już o przypadkach pogranicza patologii, kiedy mąż i ojciec
regularnie pija i bija rodzinę. Tez zdecydowanie częściej dotyczy to
mężczyzn niż kobiet.

Pozdrowienia.

Basia

65. Data: 2005-01-06 07:38:57

Od: "Neokaszycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Natomiast nie znam w swoim otoczeniu przypadku aby "taki numer" wykręciła
> kobieta.

Czytając ostatnimi czasy listę mozna dojść do wniosku, że jest wprost
odwrotnie. Tzn. nie piszą zdradzone, porzucone kobiety a właśnie mężczyźni.
Ciekawe zjawisko.

Pozdrawiam
Kaśka

66. Data: 2005-01-06 08:17:13

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie mówiąc już o przypadkach pogranicza patologii, kiedy mąż i ojciec
> regularnie pija i bija rodzinę. Tez zdecydowanie częściej dotyczy to

Także widzę to zjawisko. Właśnie eksperymenty ostatnich 40 lat
(zakwestionowanie tradycyjnego modelu rodziny) spowodowały kryzys ojca.

Dariusz Drzemicki

67. Data: 2005-01-06 08:19:20

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to raczej świadczy na korzyść kobiet.
> Te "porzucone" zamiast wypłakiwać się na forach wzięły się do roboty aby
> zapewnić rodzinie jako-taki byt materialny.
> (Bo niestety odejście męża i ojca zazwyczaj wiązało się z gwałtownym
> spadkiem tego standardu).
> Zresztą i tu na forum są przykłady takich kobiet, które ja szczerze
> podziwiam.

Zastanowiłbym się jednak, co jest przyczyną takich dramatów?

Dariusz Drzemicki

68. Data: 2005-01-06 08:22:55

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neokaszycha" :

69. Data: 2005-01-06 08:29:36

Od: Nela Młynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-01-04 22:45:37 +0100, "Nixe" <nixe@fałpe.peel> said:

> Niekoniecznie, bo szczerze mówiąc chciałabym, by mój mąż miał też inne
> życie* poza pracą i rodziną.

Oj tak ... ale on nie chce :( Tyle razy wyganiałam na rzeczone piwo z
kolegami ... i nic :(

Tak więc Darku, dobrze czy niedobrze, to jednak zależy od ... uczestników.

Pozdrawiam,
Nela

70. Data: 2005-01-06 08:39:27

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" :

> Zastanowiłbym się jednak, co jest przyczyną takich dramatów?

W przypadkach które ja znam z autopsji - nieodpowiedzialność faceta.

Pozdrowienia.

Basia

Dosiego
Gdzie w Warszawie dobra terapia malzenska?
Gdzie w Warszawie dobra terapia małżeńska?
Matka czy zabawa?
MOPS szuka rodzin zastępczych-odpłatnie! !!