mikser ręczny czy robot?

1. Data: 2005-02-09 14:45:17

Temat: mikser ręczny czy robot?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo mam dylemat. Z jednej strony jak mam wywalić Kupę Kasy na porządniejszy
ręczny mikser[1], to mogę dołożyć drugą i zainwestować w przyzwoitego
robota, który mi zrobi to samo plus parę innych rzeczy. Z drugiej strony do
każdego sosu pomidorowego czy podobnej bzdury - a to jest jakieś 80%
wykonywanych przeze mnie prac kuchennych wymagających użycia ciężkiego
sprzętu - wytaszczać kolubrynę to chyba mało wygodne. Doradźcie zatem,
grupowicze nie mieszkający w kuchni ;) - jak często tak naprawdę korzystacie
z funkcji robota wykraczających poza standardowe mieszadełka[2] i ten
obrotowy nożyk? Na pl.rec.kuchnia nie pytam celowo, bo tamtejsi rozmówcy
produkują potrawy, których ja nawet nazw nie umiem poprawnie przeczytać,
więc w tym konkretnym przypadku ich odpowiedzi byłyby zupełnie
niemiarodajne.

[1] Są takie z pojemnikiem większym niż pół litra? Moc mniej istotna, mięsa
nim siekać nie będę.
[2] Kwestię standardowych mieszadełek załatwia mikser za dwie dychy, który
dostałam po tym, jak trupiszon scedowany na mnie przez mamusię x lat temu
ostatecznie odmówił współpracy. Ogólnie jest świetny, tylko nie da się do
niego zamontować tej końcówki z nożem.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

2. Data: 2005-02-09 14:57:42

Temat: Re: mikser ręczny czy robot?
Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 9 Feb 2005 15:45:17 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <anias@[asiowykrzyknik]> i powiedziała:

> Bo mam dylemat. Z jednej strony jak mam wywalić Kupę Kasy na porządniejszy
> ręczny mikser[1], to mogę dołożyć drugą i zainwestować w przyzwoitego
> robota, który mi zrobi to samo plus parę innych rzeczy.

Siostro. Ja ubijam pianę (i czasem mi się jakieś ciasto zdarza
wymieszać) i ewentualnie rozdrabniam warzywa. I myślę na co wymienić
śmierdzący spalenizną najprostszy Zemler[1], ale z przyczyn
niezdecydowania jeszcze się nie namyśliłam.

[1] Wiem, Zelmer.

Zuzanka (podczepna)

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

3. Data: 2005-02-09 15:06:53

Od: "Agatek" <a...@S...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:cud7o5$eoq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Doradźcie zatem,
> grupowicze nie mieszkający w kuchni ;)

Otóż ja- pomyłkowa kucharka, beznadziejna w kuchni, właśnie wykończyłam
Zelmera, a właściwie końcówkę z nożem. A że moi rodzice wykończyli mikser-
samo urządzenie, postanowiłam oddać im mojego bez końcówki, a sobie kupić
coś nowego.

Decyzja była trudna, ale chyba kupie Brauna 4050HC. W ulotce Brauna, którą
mam przed sobą jest napisane, że posiada:
- przystawkę do ubijania
- przystawkę do siekania 350ml
- dozownik o poj. 0,5l, zamykany
no i tą przystawkę z nożem, której używam najczęsciej. Napisane też, że
można myć w zmywarce, co jest ważne, bo mój Zelmer zardzewiał w diabły.

Jest też droższy 5550 BC HC, z przystawką do siekania 1l, ale nie użyłabym
jej zbyt często więc nie potrzebuję.

Cena tego 4050HC to ok. 130-160zł, zależy gdzie patrzeć. Dla przykładu:
http://www.agd.and.pl/agd/braun/mr4050hc.htm

Ten drugi to: http://www.agd.and.pl/agd/braun/mr_5550_bchc.htm

Agata

4. Data: 2005-02-09 15:07:26

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korzystacie
> z funkcji robota wykraczających poza standardowe mieszadełka[2] i

Ja co prawda z miksera(zemlera - przy okazji wazelina za nazwę :-))) )
z własnej woli korzystałem raz jeden jedyny w życiu rozrabiając przy
jego pomocy fugę mieszaną z dwóch kolorów, ale podobny dylemat miała
moja małżonka przy okazji "zamawiania" prezentu ślubnego. Stanęło na
tym, co sama piszesz: wielka kobyła jest jej do niczego niepotrzebna,
a mały ręczny robot można w razie potrzeby wziąść, wykorzystać, umyć,
odstawić i to zaspokaja 99 potrzeb. Do mieszania ciast itp. ten ręczny
robot ma michę obrotową, więc stać przy tym też nie trzeba.

> [1] Są takie z pojemnikiem większym niż pół litra? Moc mniej
> istotna,
> mięsa nim siekać nie będę.

Ten nasz zemler ma michę 3 litrową. No taką normalną...
O:
http://www.zelmer.pl/pl/produkty/nasze_wyroby/sprzet
_kuchenny/miksery/art1.html

Pozdrawiam

J.

5. Data: 2005-02-09 15:11:23

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Krzyżaniak" <z...@t...eu.org> napisał w
wiadomości news:slrnd0k976.4m9.zuzanka@zuzanka.kofeina.net...
> [...]
> śmierdzący spalenizną najprostszy Zemler[1], ale z przyczyn
> niezdecydowania jeszcze się nie namyśliłam.

Kupiłam pół roku temu philips cucina mikser z misą... Na misę namówiło mnie
dziecko już w sklepie jak brałam taki ręczny i jestem bardzo zadowolona...
się włącza i się samo robi - o wiele wygodniej niż trzymając w ręku. Na
robot bym się nie zdecydowała chyba, bo to zajmuje za dużo miejsca... a ja
mam jakieś malaksery i maszynki do mięsa oddzielnie - tylko mikserowi
należała się wymiana.
Dlaczego akurat philips? w sklepie włączałam i słuchałam poziomy hałasu.
Padło na to, że właśnie philips ma odpowiednich proporcjach poziom hałasu i
estetyki...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2005-02-09 15:28:24

Od: "Tomasz" <t...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ręczny mikser[1], to mogę dołożyć drugą i zainwestować w przyzwoitego
> robota, który mi zrobi to samo plus parę innych rzeczy. Z drugiej strony
[...]

ja mam cos takiego Robot kuchenny Comfort HR 7605/10 (wziety za punkty Vitay
z orlenu ;) ), wystarcza do wszystkiego, czyli zrobienia ciasta
nalesnikowego, ciasta na placki ziemniaczane, surowek, pizzy (elementow
gornych :) ), da sie zrobic napoj z owocow (hmm, mielonych? :)
siekanych?... no sami wiecie, noze i do tego np. banany i mleko),i wielu
wielu innych... tylko imho troche slaba piana z bialka wychodzi ;)

pewnie da sie umyc w zmywarce, ale nie mam zmywarki, wiec na 100% nie powiem
;)

pozdrofki
--
Tomek

7. Data: 2005-02-09 15:30:35

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P."

> Ja co prawda z miksera(zemlera - przy okazji wazelina za nazwę :-))) )
> z własnej woli korzystałem raz jeden jedyny w życiu rozrabiając przy
> jego pomocy fugę mieszaną z dwóch kolorów, ale podobny dylemat miała

na fuge jeszcze nie wpadlam:-)
ale wracajac do zelmera i mikserow - mam taki - co sie go w rece trzyma:-)
ma 8-10 lat i dziala, w tym "kubku miksujacym" bardzo czesto miksuje lod z
bananami, ubijam jajka, robie tiramisu, aaa - ciasto do pizzy tez w nim
wyrabiam (nie mam stolnicy)
pewnie bym wolala jakiegos takiego duzego stojacego - ale doktorat z tej
dziedziny jest przede mna - wiec chetnie tez o tym poczytam
aaa maszynke do miesa tez mam zelmera (z rok starsza od miksera) - i tez
ciagle dziala, czego nie moge powiedziec o paskudnej frytownicy tefala
(dziala, ale chyba bym wolala zeby umarla i bym miala czyste sumienie ze ja
wyrzucam)

kucharka - specjalnosc rozmrazanie gotowych produktow:-)
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538
osiolek F650 CS i jeszcze 143 glodne spiace kucyki

8. Data: 2005-02-09 15:44:00

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cud8ve$hl7$1@news.mch.sbs.de...
> [...]Do mieszania ciast itp. ten ręczny
> robot ma michę obrotową[...]

Aaa. Ale ja o czym innym - bardziej w rodzaju http://tinyurl.com/5c57g.
Kryterium kluczowym jest zamykany pojemnik do miksowania (sos pomidorowy,
koktajl z jagód, te sprawy ;) Choć zaczynam się zastanawiać, czy faktycznie
nie kupić zwykłego miksera - ma większość funkcji kolubryny, a w przypadkach
drobnicowych można używać tylko potrzebnych kawałków. Czy ten kubek
miksujący, o którym piszą na stronie, to jest właśnie to, co ja chcę?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

9. Data: 2005-02-09 16:43:56

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Aaa. Ale ja o czym innym - bardziej w rodzaju
> http://tinyurl.com/5c57g.

Aaa, jasne. No to tutaj nie wiem, mam wrazenie, że takie np.
ciasto będzie tym ukręcić trudniej. No i trzeba to będzie robić
ręcznie, niestety.

> Kryterium kluczowym jest zamykany pojemnik
> do miksowania (sos pomidorowy, koktajl z jagód, te sprawy ;)

Ten nasz zestaw ma blender na wyposażeniu, niestety bez kubka,
tak więc tu trzeba sobie radzić. Albo kupić kubek osobno (może
są?)

J.

10. Data: 2005-02-09 17:31:07

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:cudb68$1ih$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:cud8ve$hl7$1@news.mch.sbs.de...
>
> Aaa. Ale ja o czym innym - bardziej w rodzaju http://tinyurl.com/5c57g.

No to sobie kup taki blender w którym daje się wymontować nożyk.
Akurat na stronie philipsa nie znalazłam (dlaczego? - przecież to ich
produkt), ale w wersji z sokowirówką występuje blender z wymontowywalnym
łatwym do umycia nożykiem.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Nie wiesz co kupić na imieniny? Sprawdz naszą oferte!
Mazurskie Meble International system ROCK
Nowe mieszkanie - formalności
[SPAM] SPRZEDAM drzwi (warszawa)
czyszczenie kuchenki elektrycznej