mleko

51. Data: 2001-06-08 14:51:10

Temat: Re: mleko
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z ta celiakia, to jest tak, ze jak sie podaje zbyt
> wczesnie malemu dziecku make (gluten), to zalapuje
> na nie uczulenie.

Nie.
Malym dzieciom nie rozwijaja sie kosmki jelitowe a zatem trawienie pokarmu
glutenowego jest potem niemozliwe.

52. Data: 2001-06-09 08:34:45

Temat: Odp: mleko
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał

> [...]

: Nie.
: Malym dzieciom nie rozwijaja sie kosmki jelitowe a zatem trawienie pokarmu

Celiakia - przyczyną tej choroby jest ZANIK śluzówki jelit POD WPŁYWEM białek
zbóż, tzw. glutenów. Następstwem są zaburzenia wchłaniania jelitowego prowadzące
do zahamowania rozwoju fizycznego dziecka. Choroba ma podłoże dziedziczne i
związana jest z zaburzeniami odpornościowymi organizmu i (lub) z wrodzonym
defektem enzymatycznym.
Mówiąc jaśniej - podanie glutenu w żaden sposób nie przyczynia się do rozwoju
kosmków jelitowych (co za pomysł ?!). Co więcej - może zniszczyć błonę śluzową,
która już istnieje.

Jackowi proponuję lekturę odpowiednich podręczników i książek, a nie tworzenie
własnych, kretyńskich zresztą teorii. To samo tyczy się mleka krowiego w diecie
człowieka. BTW - dlaczego właśnie krowie Jacku? Czyżby psie czy małpie mleko
(gatunek jakby nie patrzeć bardziej zbliżony do ludzkiego, niż bydło) nie było
już tak wartościowe?

A na koniec napiszę tylko, że robienie FUT'a na własną grupę, bez powiadomienia
o tym adwersarza, jest czynem kwalifikującym do kill-file'a.

--
Adieu
Maja

53. Data: 2001-06-09 12:32:51

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?B?TWFqYSBLcuq/ZWw=?= napisał:

> [...]
> : glutenowego jest potem niemozliwe.
>
> Celiakia - przyczynš tej choroby jest ZANIK śluzówki jelit POD WPŁYWEM białek
> zbóż, tzw. glutenów. Następstwem sš zaburzenia wchłaniania jelitowego prowadzšce
> do zahamowania rozwoju fizycznego dziecka. Choroba ma podłoże dziedziczne i
> zwišzana jest z zaburzeniami odpornościowymi organizmu i (lub) z wrodzonym
> defektem enzymatycznym.
> Mówišc jaśniej - podanie glutenu w żaden sposób nie przyczynia się do rozwoju
> kosmków jelitowych (co za pomysł ?!). Co więcej - może zniszczyć błonę śluzowš,

Odwrotnie.
Podawanie bezglutenowego, technologicznie modyfikowanego pokarmu moze doprowadzic do
mniejszego rozwoju kosmkow jelitowych, badanych nastepnie w badaniu inwazyjnym.
I zmiana diety na glutenowa moze spotkac sie z zastana uposledzona zdolnoscia
trawienia i wchlaniania jelitowego.

> Jackowi proponuję lekturę odpowiednich podręczników i ksišżek, a nie tworzenie
> własnych, kretyńskich zresztš teorii.

Mow za siebie i o sobie.

> [...]
> (gatunek jakby nie patrzeć bardziej zbliżony do ludzkiego, niż bydło) nie było

Jezeli lubisz psie czy malpie i dysponujesz dostateczna liczba psow, malp
to zycze smacznego.
To pytanie prezentuje najwyzszy poziom abstrakcji.

> A na koniec napiszę tylko, że robienie FUT'a na własnš grupę, bez powiadomienia
> o tym adwersarza, jest czynem kwalifikujšcym do kill-file'a.

Z przyjemnoscia tego oczekuje, bo czytanie o tym ze chcialabys byc karmiona psim lub
malpim mlekiem czyta sie z zaciekawieniem.
Jacek

54. Data: 2001-06-09 13:21:49

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma się co denerwować - jest pewna grupa niereformowalnych fanatyków.
Ale cóż bez nich byśmy zrobili - nic nie dostarczy takiej rozrywki, jak
wypowiedzi urażonego fanatyka, którego idola się atakuje (niezależnie od
tego, czy jest to fanatyczny wyznawca laktoterapii i życia bliżej
natury, czy np. nastolatka zakochana w piosenkarzu/aktorze).

BTW. Najlepszą bronią w walce z fanatyzmem jest śmiech. A czytając
wypowiedzi p. Jacka nie sądzę, żeby nam zabrakło rozrywki.
--
Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

55. Data: 2001-06-09 13:27:14

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki napisał:

> [...]
> tego, czy jest to fanatyczny wyznawca laktoterapii i życia bliżej
> natury, czy np. nastolatka zakochana w piosenkarzu/aktorze).

Czy moglbys po raz kolejny nie rozpoczynac postu autoprezentacja swojej osoby ?

Badz fanatykiem, badz urazonym fanatykiem, badz przeciwnikiem mleko i zyj z tym
i zamiast mleka podawaj swoim dzieciom sztuczne napoje w plastikowych butelkach.
Przed spaniem butelka z babelkowym zoltym plynem.
twoje dzieci, twoj wybor.

Jacek

56. Data: 2001-06-09 14:30:32

Temat: Re: Re: mleko
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że nie myliłem się, co do Ciebie - dzięki za rozrywkę.
Mam nadzieję, że mi dalszej rozrywki nie poskąpisz.

Aha.
Komentarz do naszej dyskusji pozwoliłem sobie umieścić w nowym wątku.

57. Data: 2001-06-09 14:36:10

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>i zamiast mleka podawaj swoim dzieciom sztuczne napoje w plastikowych butelkach.
>Przed spaniem butelka z babelkowym zoltym plynem.

Nie ma się co denerwować - napij się mleczka (tłustego,
nieprzegotowanego "prosto od krowy"), skoro to panaceum, to na pewno ma
działanie uspokajające.

58. Data: 2001-06-10 11:08:17

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@p...bez.onet.spamu.pl> napisał
w wiadomości news:okhsht0g3fpgbtvl35mcte1jo7cbe60kqj@4ax.com...
> A czy w gospodarstwie rolnym tak trudno zadbać o czystość.

Jedno pytanie: dlaczego zakładasz, że w normalnym gospodarstwie krowa
musi być brudna a mleko dojone do brudnego wiadra? Brudnego mleka rolnik
nie sprzeda, bo mu mleczarnia wróci, więc dla własnego dobra umyję i
krowę, i wiadro.
Justyna
"Ponieważ w tym kraju wszystko stoi na głowie, dno jest pewnie na samej
górze" Joanna Chmielewska

59. Data: 2001-06-10 17:36:49

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> wlasnie tak, w okresie niemowlecym mozliwe sa jeszcze procesy wplywajace na
> strukture genotypu dziecka.

Możesz podać źródło? Bo moim zdaniem tak naprawdę masz na myśli inny
proces, tylko coś Ci się pokićkało.

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *

60. Data: 2001-06-10 17:40:48

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> nastepnym razem,
> najwazniejsze jest to, ze w okresie niemowlecym a nawet plodowym, mozna
> uksztaltowac
> zwiekszona lub mniejsza odpornosc organizmu,

Bingo! A następnego razu nie będzie :)

> zamienia sie w drogi napoj, przynoszacy kase.
> Mleko natomiast ma wzglednie wysoka podstawowa cene surowca i
> trudno na sprzedazy nieprzetworzonego mleka robic kase.

Chyba po raz pierwszy zgadzam się z Expertem :))))))))) Zapiszcie msgid.
Porównajcie sobie cenę litra Nałęczowianki i litra mleka.

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *

gastritis
Jaka o wada nadwzrocznosc i krotkowzrocznosc
laserowe usuwanie krotkowzrocznosci
konferencje medyczne
Czy w okolicach Katowic mozna udac sie do wizjonetyka?