moje małżeństwo to jakaś paranoja!

711. Data: 2005-06-04 10:05:35

Temat: Re: moje małżeństwo to jaka? paranoja!
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "=sve@na=" <s...@h...com> napisał w wiadomości
news:d7ovfh$hgn$2@inews.gazeta.pl...

> O, już wiem, co mnie drażni. Terminologia. Znaczy, że ci żyjący pełnią
> życia żyją w brudzie?

Seks pozamałżeński jest grzechem. Dla mnie pełnia życia znaczy zupełnie coś
innego.

Dariusz Drzemicki

712. Data: 2005-06-04 10:14:59

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> Wieeeesz, no mam w tej dziedzinie pewne ambicje ;) Znaczy, w przyci?ganiu.
> Ale z listów Apostołów wynika mi, że czyni się to dobrym przykładem,
> pomoc? i modlitw?. Popróbujemy...

I nauczaniem.

Dariusz Drzemicki

713. Data: 2005-06-04 10:44:56

Od: sveana <s...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Drzemicki wrote:

> Seks pozamałżeński jest grzechem. Dla mnie pełnia życia znaczy zupełnie
> coś innego.

Pisałam o pełni życia w kontekście.
Czy jest grzechem i dla kogo, zostaw to Bogu do osądzenia.

--
sveana
"A sword is a sword and nothing more.

714. Data: 2005-06-04 10:47:07

Temat: Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości

> To jest bardzo dobry temat do przemyśleń. Zastanów się co takiego
> zrobiłeś.

Nie mam zamiaru nikogo palić w krematorium. Oczekuję wyjaśnienia.

> hitlerowcami?
>
> Nie porównuję. Napisałam, że mi się kojarzy, bo mi się kojarzy. Nic
> nie poradzę na skojarzenia.

Poradzisz. Te skojarzenia to kalki mediów liberalnych, które weszły ci w
podświadomość.
Ponadto nie każdym skojarzeniem należy dzielić się na liście, zwłszcza tym,
które uderza w czyjeś dobre imię.

> Ale niestety:
> - moja teściowa (skoro już ją w to wciągnęłam) - słuchaczka RM i
> nadgorliwa katoliczka nie kojarzy mi się

Co to znaczy nadgorliwa?

> - Margola nie kojarzy mi się
> - Habeck nie kojarzy mi się
> - setki innych ludzi nie kojarzą mi się
> - Ty kojarzysz mi się
> - ksiądz Jankowski kojarzy mi się
> Dlaczego? Dlatego, że tak jak w świecie Inkwizycji nie było miejsca
> dla "czarownic",

Znowu ulegasz mitom. Tzw. "Polowanie na czarownice" urządzały władze
świeckie.

> w świecie Hitlera nie było miejsca dla Żydów, tak w
> Twoim świecie nie ma miejsca dla mnie.

Skąd taki absurdalny wniosek? Że nie zgadzam się z Tobą, co do wolnych
związków?

> Tyle tylko, że Ty udajesz sam
> przed sobą, że mnie można skonwertować do katolicyzmu tak, jak Żydów
> do rasy aryjskiej się nie dawało.

Żydów nikt nie konwertował.
Ja natomiast nie uprawiam prozelityzmu, ale mówię o człowieku.
Różnice zdań mają przyczyny bardziej fundamentalne. Skoro przedstawiam swoje
stanowisko i uzasadnienie, to oczekuję równie merytorycznego kontrargumentu,
a nie tłumaczeń, że każdy postępuje tak, jak uważa.
Chodzi mi o prawdę, bo ten, co uważa po swojemu może tkwić w błędzie.
Jeżeli się mylę, wykaż to. Będę Ci wtedy wdzięczny.

> Hitlerowcy przynajmniej wprost
> przyznawali, że wszystko co im się nie podoba, nie ma prawa istnieć.
> Ty sam przed sobą nie potrafisz tego przyznać.

Bo tak nie jest.

Dariusz Drzemicki

715. Data: 2005-06-04 10:51:40

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
>Skoro przedstawiam swoje
> stanowisko i uzasadnienie, to oczekuję równie merytorycznego
kontrargumentu,
> a nie tłumaczeń, że każdy postępuje tak, jak uważa.

O, przedstawiasz jakieś uzasadnienia?
No to uzasadnij, że u mnie formy wychowania katolickiego może nie być,
poproszę. Inaczej wyjdzie Ci z gęby cholewa.

Margola

716. Data: 2005-06-04 10:59:43

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:d7pphf$10g4$1@news2.ipartners.pl...
> Dodam ze ja odbieram to dokładnie tak, że w kościele Darka

Ja nie mam kościoła.

> nie ma miejsca
> dla mnie,

Nieprawda.

> bo ja ze swoim mężem ślubu kościelnego mieć nie mogę choćbym
> chciała (bo jest "przeszkoda" jak to nazywają księża).

Jest miejsce, nawet możesz uczestniczyć w Eucharystii, ale to wymaga
wstrzemiężliwości we współzyciu.
I to nie jest moje stanowisko, ale KRK.

> Mogę oczywiście odejść od męża :-(
> W obecnej sytuacji (26 lat z jednym facetem) on mnie uważa za
> jawnogrzesznicę, za osobę ja sam napisał "rozwiązłą".
> Po prostu wzięłam to do siebie.

Bycie w związkach niesakramentalnych jest konieczne, jeżeli są dzieci.
Rozbicie takiego związku jest większym złem, bo można unieszczęśliwić
dzieci. Taka sytuacja jest trudna, nie przeczę.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest czystość, a co za tym idzie powrót
do pełnego uczestnictwa w Kościele tj. także w Eucharystii.

Dariusz Drzemicki

717. Data: 2005-06-04 11:05:33

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli o mnie chodzi, to ja nawet nie chcę mieć miejsca w Kościele, ja
> tylko chcę mieć swoje miejsce w świecie, bez nazywania mnie jakkolwiek
> bez poznania chociażby najprostszych faktów. Ja nie wydaję sądów o
> katolikach, oni niech nie wydają ich o mnie.

Słowem relatywizm. Niezbyt budująca konstatacja.

> Nie w taki sposób. Ale
> komuś, kto twierdzi że nie uznaje tolerancji i tak tego nie
> wytłumaczę... Dlatego nawet nie chcę już próbować.

Przed tolerancją (w tym kontekście obojętność)
jest miłość (zachęcienie do szukania prawdy).

Dariusz Drzemicki

718. Data: 2005-06-04 11:22:07

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sveana" <s...@N...com> napisał w wiadomości

> Pisałam o pełni życia w kontekście.
> Czy jest grzechem i dla kogo, zostaw to Bogu do osądzenia.

Pan Bóg osądzi człowieka, natomiast co do kwestii rozwiązłości Pan Bóg już
się wypowiedział m.in. w Piśmie św.

Dariusz Drzemicki

719. Data: 2005-06-04 11:38:02

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl>
napisał w wiadomości news:d7s1d1$gtp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No to uzasadnij, że u mnie formy wychowania katolickiego może nie być,
> poproszę. Inaczej wyjdzie Ci z gęby cholewa.

Znowu sie czepiasz, a pytanie jest zbyt ogólne i trochę bez sensu.
Ale odpowiem.
Nie będę uzasadniał tezy, której nie wypowiedziałem.

Dariusz Drzemicki

720. Data: 2005-06-04 14:37:00

Od: Eulalka <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz Drzemicki napisał:

> Jest miejsce, nawet możesz uczestniczyć w Eucharystii, ale to wymaga
> wstrzemiężliwości we współzyciu.
> I to nie jest moje stanowisko, ale KRK.

Słowem - teraz - po 15 latach, ma się Basia zastanowić czy dobrze
wówczas wybrała. Ma wszakże ze swym mężem dwóch fantastycznych synów a
tak mogła ich nie mieć ale uczestniczyc w Eucharystii.
Hm..... pewnie jednak synów by wybrała, jak by jej przyszło cofnąć czas
i wybierać.
I nic w tym dziwnego.

Eulalka

Przeminęło z wiekiem