moje małżeństwo to jakaś paranoja!

531. Data: 2005-06-01 07:25:04

Temat: Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!
Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" :

> Może nuży mnie upał, a może drażni mnie, że polski katolicyzm ma właśnie
> taką gębę i daję w ten sposób upust swojej frustracji? Nie wiem. A może
> jestem uzależniona od pisania na newsach - to najbardziej prawdopodobne.

A ja z przyjemnością czytam dyskusję Margoli z DD.
Bo mi - zabłąkanej duszyczce bardzo bliski jest taki katolicyzm jaki
prezentuje Margola, a bardzo odległy taki jaki prezentuje Darek.

Na szczęście na swoje drodze miałam szczęście spotykać jak dotąd takich
księży, którzy prezentowali ten pierwszy typ.
Dlatego pewnie wciąż jeszcze nie czuję się odrzucona z kościoła.

Może dla wyjaśnienia - żyję od 21 lat w "małżeństwie niesakramentalnym". Mój
mąż w wieku 22 lat zawarł ślub kościelny z dziewczyną, w drodze bylo
dziecko. Ten związek się rozpadł po 3 latach, ja męża poznałam już jako
rozwodnika i mimo swojej wiary i sprzeciwu rodziców zdecydowaliśmy się być
razem.
Chyba nie było to takie złe skoro po 26 latach znajomości w tym 21 w
małżeństwie nadal jesteśmy razem.

Pozdrowienia.

Basia

532. Data: 2005-06-01 07:25:24

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
> wiadomości news:d7jmfm$kv4$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Uświadamiam. Nie widzisz?

Nie.

Margola

533. Data: 2005-06-01 07:26:33

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> Nie.
>
> Margola

PS. Zresztą, pytałam, co czynisz dla nich, nie dla siebie.

Margola

534. Data: 2005-06-01 07:35:55

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z."
<bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Margola" :

> Przyznam, że ja też nie widzę.

Etam, mnie uświadomił co do paru rzeczy, na które sama bym w życiu nie
wpadła.
;-)

Pozdrawiam,
Agnieszka

535. Data: 2005-06-01 07:40:55

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" :

> Nie.

Przyznam, że ja też nie widzę.

Pozdrowienia.

Basia

536. Data: 2005-06-01 08:49:56

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31.05.2005, o godzinie 21.03.10, na pl.soc.rodzina, Margola
napisał(a):

> Potępienie =/= miłosierdzie.

Jasne. A co ma jedno do drugiego. Bóg i KRK jest miłosierny dla ludzi.
Potępia ich zachowania czyli grzech.

> Kościół wychodzi im naprzeciw, pomagając duchowo uczestniczyć w życiu
> chrześcijańskim, na tyle, na ile to możliwe w ich wypadku.

> DD ich potępia.

Ich, czy ich zachowania -> grzechy?

> To jest ta różnica, o której piszę.

Ja na razie nie zauważyłem, żeby nie był miłosierny. :) Twardziel jest...
to fakt. Wykrystalizowane poglądy ma - to fakt. Ale o miłosierdziu
moglibyśmy pogadać dopiero wtedy gdybyśmy DD poznali osobiście. :)

*Habeck*
- Schutzbach

537. Data: 2005-06-01 08:49:57

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk <c...@w...pl> napisał(a):

> Grupy dyskusyjne są od tego,
> żeby dyskutować, a nie kwitować obelgami wywody kogos komu może jest lepiej
> jak coś z siebie wyrzuci.

Grupy dyskusyjne są od tego, żeby dyskutować, a nie traktować je jak grupę
wsparcia, której można opowiedzieć wszystko, a która potem pogłaska po główce
i przytuli. Jak ktoś w celach wyłącznie autoterapeutycznych wypisuje tony
jakichś niespójnych wypotów, to musi się liczyć z różnymi reakcjami.

JoP

538. Data: 2005-06-01 08:54:56

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.06.2005, o godzinie 08.55.05, na pl.soc.rodzina, Margola
napisał(a):

> Ale modli się za nich. Czyż nie? nawet na Mszy świętej, gdy automatycznie
> powtarzasz "módlmy się za błądzących", pewnie nie wpadniesz na to, że
> modlisz się za tych, których postępowania nie akceptujesz.

Postępowania! :)

*Habeck*
- Schutzbach

539. Data: 2005-06-01 08:55:26

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31.05.2005, o godzinie 22.08.48, na pl.soc.rodzina, Agnieszka
napisał(a):

> W takim razie czytasz cały wątek jeszcze raz ;-))

Nie zmuszaj mnie... :)

*Habeck*
- Schutzbach

540. Data: 2005-06-01 08:55:59

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31.05.2005, o godzinie 22.23.34, na pl.soc.rodzina, Dariusz Drzemicki
napisał(a):

> Dyskusja była o małżeństwie. Krytycznie wypowiadałem się o wolnych związkach
> i stosunkach pozamałżeńskich. Odnosiłem się wyłącznie do zjawisk i nie
> robiłem żadnych wycieczek personalnych.

Skróty mi niepotrzebne, bo przez to przebrnąłem. :)

*Habeck*
- Schutzbach

Przeminęło z wiekiem
cisza na grupie