morele

1. Data: 2002-08-01 14:13:02

Temat: morele
Od: "Moon" <r...@p...onet> szukaj wiadomości tego autora

czy to prawda, że chcąc mieć owocujące drzewko muszę posadzić co najmniej
dwie?
moon

--
gg#223151

2. Data: 2002-08-01 21:30:05

Temat: Odp: morele
Od: "Sth" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon
> czy to prawda, że chcąc mieć owocujące drzewko muszę posadzić co
najmniej
> dwie?

Przesądy i zabobony. :o)
To nie pnącze Diana i Herkules, które lubią rosnąć w parze by herkules
mógł zapylić Diane, a ta by wydała owoce. ;o)

Dla moreli ważniejsze jest miejsce - słoneczne i osłonięte od watru,
no i podłoże.
Hyhyhy...

--
,
rgs <',)_/// Nad rzeczką opodal krzaczka,

3. Data: 2002-08-02 06:41:48

Temat: Re: morele
Od: "Moon" <r...@p...onet> szukaj wiadomości tego autora

Sth wrote:

> Przesądy i zabobony. :o)
> To nie pnącze Diana i Herkules, które lubią rosnąć w parze by herkules
> mógł zapylić Diane, a ta by wydała owoce. ;o)

No ale np. mam 5 wiśni... i jedna, któa stoi na uboczu prawie nie ma owoców,
a te w parach mają ich mnóstwo!
(ps. wszędzie znajomi widzę:))
Moon

4. Data: 2002-08-02 08:30:00

Od: "Sth" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon"
> No ale np. mam 5 wiśni... i jedna, któa stoi na uboczu
prawie nie ma owoców,
> a te w parach mają ich mnóstwo!

Moze masz leniwe pszczoły Moon i nie chce im się daleko
latać ;o)
Nigdzie nie jest powiedziane, że wszystkie kupowane roślinki
będą miały taką samą siłę wzrostu i owocowania. Może tamata
na uboczu ma gorszą ziemię?
U nasz na wsi morele rosna u różnych ludzi i są to zazwyczaj
pojedyncze drzewa, bardzo ładnie owocujące jeśli zima jest w
miarę łagodna.

> (ps. wszędzie znajomi widzę:))

Yhy ;o)))
--
,

5. Data: 2002-08-03 13:57:19

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Są odmiany samopylne jak i te wymagające pyłku zapylacza

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

6. Data: 2002-08-03 23:32:14

Od: "Moon" <r...@p...onet> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:
> Są odmiany samopylne jak i te wymagające pyłku zapylacza

czyli kupując muszę wiedzieć jaka to odmiana i nabyć 1 lub 2?
może znasz te odmiany albo jakaś www.morela istnieje?
Moon

7. Data: 2002-08-04 09:45:51

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon <r...@p...onet> napisał(a):

> czyli kupując muszę wiedzieć jaka to odmiana i nabyć 1 lub 2?
> może znasz te odmiany albo jakaś www.morela istnieje?
> Moon
>
> Katalog odmianowy drzew i krzewów owocowych podaje, że aktualnie
dopuszczone do obrotu są następujące odmiany moreli:
Early Orange
Harcot
Wczesna z Morden
Somo
Późna z Ursynowa

Wszystkie te odmiany są samopylne i samopłodne.
Od siebie dodam, że najpopularniejsza odmiana to Early Orange, wiekszość
moreli w szkółkach to właśnie to.
Jeżeli twoim problemem jest brak owoców, to musisz uzbroić się w cierpliwość,
morela późno wchodzi w okres owocowania i jest bardzo wrażliwa na wiosenne
przymrozki. W tym roku na przykład na morele nie ma co liczyć - przynajmniej
u mnie przymrozki wypadły dokładnie w porze kwitnienia.
Pozdrawiam, Ewa.

8. Data: 2002-08-06 09:09:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:aiit4f$7ea$1@news.gazeta.pl...
> [...]
przynajmniej
> u mnie przymrozki wypadły dokładnie w porze kwitnienia.

Dodam z kilkunastoletniej praktyki, żemorela ma "cudowny" zwyczaj owocowania
raz na dwa lata. I to w zacisznym, śląskim ogródku. Jeśli w orodzie jest
dużo miejsca, to może i warto posadzić, jeśli mało, to optuję za
brzoskwiniami - kilkadziesiąt kg co roku.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-08-06 09:55:34

Od: "Moon" <r...@p...onet> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> optuję za brzoskwiniami - kilkadziesiąt kg co roku.

coś takiego?
ja myślałem, że brzoskwinie są delikatniejsze i nie dadzą sobie rady?
Moon

Re: Wybaczcie...
Trza sie bylo sluchac...
Odczepcie sie od psow i kotow!