mule - kilka pytan

1. Data: 2005-05-19 10:03:52

Temat: mule - kilka pytan
Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wielką ochotę na mule :)

Czytałem kilka przepisów i sprawa wydaje sie dosyc prosta.
Znalazlem w sklepie mrozone mule, byly juz pootwierane i takie zamrozone.
Chcialbym je przygotowac w bulionie czosnkowym z pietruszka + bagietka
i teraz tak:
- przygotowuje taki bulion, wrzucam do niego zamarzniete muszle, jak dlugo
czekam az beda gotowe??
- czy pomysl podania ich z bulionem jest dobry, czy moze lepiej wypichcic
cos innego?

Pozdry

Smerf

2. Data: 2005-05-19 10:30:09

Temat: Re: mule - kilka pytan
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czekam az beda gotowe??
> - czy pomysl podania ich z bulionem jest dobry, czy moze lepiej wypichcic

....jesli masz kolo siebie sklep pod patronatem Sanechemu...(w Warszawie
jest to np. Kuchnie swiata w Arkadii) to tam maja za nieglupie pieniadze
swieze mule (w czwartki zaczynaja miec i nadaja sie do wykorzystania mniej
wiecej do soboty....cena zdaje sie cos okolo16 zlotych...przybywaja z
Holandii)
Co do mrozonych i bulionu...
Jestem za rozmrozeniem....bulionu nie powinno byc duzo bo na jego podstawie
rozumiem zamierzasz zrobic sos?
Moja opcja...wlej do garnka troche oliwy i masla...wrzuc polowe
przygotowanego zsiekanego czosnku, mule...podlej bulionem (niekoniecznie) i
winem bialym (okreslmy to ze warto)....zakrec garnkiem....przykryj i na
srednim ogniu daj im postac....prawdziwe mule nie potrzebuja duzo czasu an
dojscie do siebie ale te mrozone chwile potrzymajmy...10 -15 minut...Jak
pootwierane i jak lekko odchodza od swojej muszelki (co nie bywa oczywiste
bo rozne sie zdarzaja) to zaczynamy sie szykowac do jedzenia....teraz wrzuc
reszte czosnku i garsc meska pietruchy...zakrec garnkiem i na talerz....

opcje sa takie....
- jesz tak jak juz masz
- wylawiasz malze...wpuszczasz smietane i robisz smietanowy sos (smietana
rozmieszana z jajkiem i delikatnie wpuszczona do sosu w garnku)
- Belgowie bawia sie z piwem zamiast wina a Chorwaci lubia na
pomidorowo...zdarza mi sie bawic porami i fenkulem...

agataw ktora kocha malze...ale najbardzie kocha jak pachnie morzem
dookola...probowala w Warszawie...owszem jest niezle ale nie pachnie...

3. Data: 2005-05-19 21:10:19

Od: "Art(Gruby)" <A...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 May 2005 12:30:09 +0200, "Agata" <a...@g...com.pl>
wrote:

>agataw ktora kocha malze...ale najbardzie kocha jak pachnie morzem
>dookola...probowala w Warszawie...owszem jest niezle ale nie pachnie...

reguly dwie:
jak skortupa otwarta przed gotowaniem - wywalic...
jak skorupa nie otwarta po gotowaniu - wywalic...

;-)))

Art(Gruby)

"Abyssus abyssum invocat"

4. Data: 2005-05-20 06:51:20

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Art(Gruby)" <A...@p...net> napisał w wiadomości

> reguly dwie:
> jak skortupa otwarta przed gotowaniem - wywalic...
> jak skorupa nie otwarta po gotowaniu - wywalic...
>

> ;-)))
>
> Art(Gruby)

...hehehe to wcale nie jest dzis takie proste!
te mrozone w sklepie sa pootwierane w opakowaniach, te ze sklepu swieze sa
tak zrobione i wyuczone ze one sa pootwierane...bywaja takie ze sa zamkniete
na bank...ale tak to sie porobilo ze glowa boli....

jedyna moja opcja jest taka...mrozonym zaufac...skoro juz sa i skoro juz sa
po otwarciu pootwierane...takie zaakceptowac
swiezym ze stoiska kupionym w dobre dni zaufac...nawet jak pootwierane...
....kierowac sie wechem i zdrowym rozsadkiem...w razie otrucia zawsze mozna
opiep...kierownika...najwyzej fotke zrobi ;)

a co do malz PO ugotowaniu....zdecydowanie nie jesc, wywalic zamkniete!!!!
Nie wolno!

hahaha wszystko jasne teraz i klarowne
agataw

5. Data: 2005-05-20 13:42:21

Od: "Minotaur" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tam nie mam zaufania do mrozonych , generalnie zatrucia owocami morza nie
naleza do najprzyjemniejszych.
kiedys w makro mieli swieze ... ale tak jak mowiono poprzednio , odrzucic
otwarte , a po ugotowaniu nie otwierac tych co sie nie otworzyly . smacznego
nalepsze po marynarsku z szalotka

6. Data: 2005-05-20 19:30:21

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Minotaur" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kiedys w makro mieli swieze ... ale tak jak mowiono poprzednio , odrzucic
> otwarte , a po ugotowaniu nie otwierac tych co sie nie otworzyly .

...zgadza sie...ale zaznaczam ze kolega ma mrozone...a mrozone bywaja ( w
zaleznosci od firmy i rodzaju) w zamysle otwarte....

malze z niektorych firm (te nie mrozone a swieze) bywaja malzami w samej
siatce (bez wody) i sa pootwierane bo tak je nauczono....(specjalna technika
treningu malz...zeby umialy bez wody przezyc)

agataw...reszta sie jakby zgadza :)

czy dodatki do ...............
krem z pieczarek-można zrobić dzień wcześniej ?
produkty regionalne w wojewodztwach - pomocy
czy można gdzieś kupić (internet) części do zelmera
Co szybkiego dziś na obiad polecacie?