mycie twarzy bardzo podrażnionej

1. Data: 2003-06-27 16:19:06

Temat: mycie twarzy bardzo podrażnionej
Od: "Sana/Anna" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie. Jak w temacie. Leczę sobie cerę bardzo intensywnymi i
podrażającymi lekami (dla wtajemniczonych: differin mi nie pomógł, teraz
używam Aknemycin Plus i Atrederm, w sumie 2x dziennie). Skóra się łuszczy,
twarz jest czerwona, boli i pęka. Dermatolog polecił mi physiogel no i
wszystko jest cacy, nie podrażnia dodatkowo, choć piecze przy myciu. Ale
starcza tylko na 2 tygodnie, a przy kosztach 26 pln za buteleczkę to za dużo
jak na finansowanie z miernego kieszonkowego. Szukam czegoś w zamian -
najchętniej do nabycie w hipermarketach (wtedy, to rodzice zapłacą :>). Mam
jeszcze w zanadrzu żel pH 5.5, ale może znacie coś innego: dobrego i
prostego??

dzięki z góry,
Sana

--
Dwa półgłówki nie tworzą jednej głowy (prof. T. Kotarbiński)

1. Data: 2003-06-27 16:27:40

Temat: Re: mycie twarzy bardzo podrażnionej
Od: Beth Winter <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Sana/Anna wrote:

> [...]
> najchętniej do nabycie w hipermarketach (wtedy, to rodzice zapłacą :>). Mam
> jeszcze w zanadrzu żel pH 5.5, ale może znacie coś innego: dobrego i

Moze popros dermatologa, zeby ci przepisal zmywacz robiony w aptece? Ja
niestety juz nie mam receptury do mojego, ale w najintensywniejszym
okresie mialam przepisany wlasnie zmywacz z olejem lnianym i czyms tam
jeszcze - bodajze 10zl trzy lata temu za wielka butle. Przy okazji moze
dopros sie o jakies witaminowe mazidlo (tez robione na recepte)
lagodzace.

Aha, teraz uzywam Avonu 3w1 (Green Tea) i jest dobrze, ale cere mam
mocno podleczona.

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2003-06-28 06:41:45

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Moze popros dermatologa, zeby ci przepisal zmywacz robiony w aptece? >

A propos zmywaczy ja kiedyś używałam takiego zrobionego w aptece, nazywał się
rezorcyna, dermatolog na peno będzie wiedział co to takiego. Jest bardzo dobry
na wysuszoną skórę, czasem nawet robiłam sobie z niego okłady. A co
najważniejsze dużo butelka kosztuje tylko jakies 5 zł.
Polecam
pozdrawiam Eda

1. Data: 2003-06-28 13:13:20

Od: "Yoan" <y...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skóra się łuszczy,
> twarz jest czerwona, boli i pęka.

polecam mycie krochmalem - bardzo pomaga i łagodzi, napewno nie zaszkodzi a
tanio wychodzi
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej, trochę wody, rozmieszać i zalać wrzątkiem,
wystudzić i myć obficie

albo płatki owsiane

-na czystą chusteczkę lub gazę nałożyć ze 2 łyżki płatków włożyć do miseczki
zalać wodą wrzącą i jak wystygnie to co przecieknie do miseczki - tym myć
twarz (ale zostawić twarz mokrą i nie wycierać ręcznikiem - niech wsiąknie i
posmarować delikatnym kremem,

to są sposoby jakie kiedyś polecił mojej mamie prof dermatolog/alergolog dla
mnie jestem strasznym alergikiem i mam bardzo suchą skórę i podrażnioną -
jak to stosuję zawsze jest śliczna jak u niemowlaka

aha, krochmal trochę ściąga, płatki nie

1. Data: 2003-06-28 13:33:49

Od: "Sana/Anna" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yoan"
> polecam mycie
Ciekawe...

> albo płatki owsiane
Też ciekawe...

>niech wsiąknie i posmarować delikatnym kremem,
Jaka ja szczęśliwa bym byłam gdyby mi pani dermatolog choć wazeliny
pozwoliła użyć. Ale na buźkę ŻADNEGO kremu nie wolno mi stosować. Gdyby nie
to już dawno wpakowałabym sobie wszystki możliwe kojąco-regenerujące
preparaty dla alegrików... no i delikane pilingi tez poszłyby w ruch. Tylko,
że leczenie nic by wtedy podobno nie dało.

> [...]
> mnie jestem strasznym alergikiem i mam bardzo suchą skórę i podrażnioną -
> jak to stosuję zawsze jest śliczna jak u niemowlaka
No to trzeba będzie spróbować. Zwłaszcza, że moja lekarka ma urlop :/

> aha, krochmal trochę ściąga, płatki nie
No tak. :)
> pozdrawiam
Dzięki wszystkim za odzew, dam znać, jak coś zwojuję z tą tarką, co mam na
twarzy.

1. Data: 2003-06-28 13:41:54

Od: "Yoan" <y...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka ja szczęśliwa bym byłam gdyby mi pani dermatolog choć wazeliny
> pozwoliła użyć. Ale na buźkę ŻADNEGO kremu nie wolno mi stosować.

Jak nie mogłam kremów z konserwantami (nawet dla alergików i badanych
alergologicznie i dermatologicznie) to używałam "Cutibaza" to jest
nieinwazyjne niema witamin, konserwantów, barwników, zapachów tylko to że ty
czujesz że skóra nie jest napięta, ale skoro tego też nie mozesz używać to
naprawdę wspólczuję

aha! kupisz w aptece za ok 7-8 zł
pzdr

1. Data: 2003-06-30 08:14:14

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dobry
> na wysuszoną skórę, czasem nawet robiłam sobie z niego okłady.

Jesteś pewna? Rezorcyna ma działanie odkażajace, złuszczające i wysuszające.
Może lekarz przepisał Ci rezorcynę na trądzik a do mycia podrażnionej skóry
przepisał coś innego?

1. Data: 2003-06-30 08:15:13

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

możesz spróbować myć skórę galaretką, która powstaje po zaparzeniu siemienia
lnianego.

1. Data: 2003-06-30 14:32:45

Od: "Sana/Anna" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> możesz spróbować myć skórę galaretką, która powstaje po zaparzeniu
siemienia
> lnianego.
Dzięki! Świetnie się składa, bo namwet mam toto w domu.

--
Dwa półgłówki nie tworzą jednej głowy (prof. T. Kotarbiński)

co poradzcicie mojemu mężowi :) ?
www.mininiebo.pl
Odkrylam fajna maseczke...
jak uwazacie?