mycie wlosow - jak czesto?

1. Data: 2005-03-15 21:02:10

Temat: mycie wlosow - jak czesto?
Od: gugula <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka
Pytanie jak w temacie. Bardzo prosze o jakies zasadne za/przeciw
codziennym myciem wlosow.
Moim zdaniem wlosy powinno sie myc wtedy gdy tego potrzebuje, moja
kolezanka natomiast twierdzi ze wlosy sie przetluszczaja, bo je za
czesto myje (codziennie, czasem co drugi)
Dzieki z gory za jakies sensowne argumenty ;)

pozdrowki
Aga

1. Data: 2005-03-15 21:29:12

Temat: Re: mycie wlosow - jak czesto?
Od: "Agalay" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gugula" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czesto myje (codziennie, czasem co drugi)
> Dzieki z gory za jakies sensowne argumenty ;)

Oczywiscie, ze nie mozna chodzic ze smalcem na glowie :) Rozne wlosy
wymagaja roznej pielegnacji. Jednak kazdy dermatolog u ktorego ylam
twierdzil, ze mycie wlosow codziennie nie jets sprawa normalna i nalezy
uzywac odpowiednich dermo-szamponow zmniejszajacych wydzielanie loju. Norma
zdaje sie taka przy ktorej wlosy maja sie dobrze (tzn ani nie za czesto ani
za rzadko) powinna byc 2-3 razy w tygodniu. Ale tak jak pisalam, jak trzeba
to trzeba. Ja na poczatku mylam co drugi dzien a teraz mi wystarcza dwa razy
w tygodniu, uzywlam roznych szamponow, np. polytar ae z dziegciem. Smierdzi
pieronstwo ale skuteczne :)

Pozdrowienia

1. Data: 2005-03-15 21:48:12

Od: Gnój <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gugula napisał(a):

> Hejka
> Pytanie jak w temacie. Bardzo prosze o jakies zasadne za/przeciw
> codziennym myciem wlosow.

Kobitko, w czym masz problem? Masz tłuse - myjesz. Smierdzą ci - myjesz.
Masz ochotę umyć - myjesz. To takie proste... tymbardziej że na szampochan
jest napisane że do codziennego użytku, wiec czego sie pytasz?

--
Wiec chodź pomaluj mój świat: ocenzurowany [na] o2.pl Kaman!

1. Data: 2005-03-16 09:36:23

Od: "Markiza" <m...@h...plzero_tolarancji> szukaj wiadomości tego autora

gugula <a...@w...pl> napisał(a):
> [...]
> czesto myje (codziennie, czasem co drugi)
> Dzieki z gory za jakies sensowne argumenty ;)

Jesli jest taka potrzeba myj codziennie. Wlosy bywaja w tych samych
miejscach co cialo, skoro myjesz sie codziennie to czemu nie myjesz wlosow?

Markiza

1. Data: 2005-03-16 11:15:39

Od: "mateusz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Różne włosy wymagają różnej pielegnacji , każdy fryzjer u którgo byłyśmy
twirdził że codzienne mycie włosów nie jest sprawą normalną i należy urzywać
odpowiednich dermo-szamponów zmniejszających wydzielanie łoju. Norma zdaje
się taka przy której włosy mają się dobrze powinna być 2-3 razy w tygodniu.

1. Data: 2005-03-16 11:18:03

Od: "mateusz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzamy się z tym że włosów nie wolno myć zbyt często bo to ich niszczy. I
jeszcze bardziej się przetłuszczają.

1. Data: 2005-03-16 11:25:08

Od: "justa" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Markiza <m...@h...plzero_tolarancji> napisał(a):
> Jesli jest taka potrzeba myj codziennie. Wlosy bywaja w tych samych
> miejscach co cialo, skoro myjesz sie codziennie to czemu nie myjesz wlosow?

np. dlatego, że prysznic, a więc umycie ciała zajmuje np. kilkanaście minut,
a umycie, wysuszenie i rozczesanie długich włosów, licząc z nałożeniem
odżywek itp. - prawie godzinę ;) dermatolog mi powiedział, że normą jest
mycie włosów 2 razy w tygodniu. po prostu myje się je wg potrzeb. choć są i
takie osoby, które codzienne mycie włosów uważają za szczytowe osiągnięcie
cywilizacji.

1. Data: 2005-03-16 15:33:37

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mateusz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zgadzamy się z tym że włosów nie wolno myć zbyt często bo to ich niszczy.
> jeszcze bardziej się przetłuszczają.

A powiecie nam, dlaczego częste mycie niszczy ich (tych włosów)?

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

1. Data: 2005-03-16 16:10:25

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

justa wrote:

> np. dlatego, że prysznic, a więc umycie ciała zajmuje np. kilkanaście minut,

Ile ?????

D. (zadziwiona)
44

1. Data: 2005-03-16 16:36:22

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kolezanka natomiast twierdzi ze wlosy sie przetluszczaja, bo je za
> czesto myje (codziennie, czasem co drugi)

IMO codzienne mycie jest jak najbardziej dozwolone, zależy tylko w jakim
celu się je stosuje i jakich szamponów używa.

Jeśli codzienne mycie ma być walką z przetłuszczaniem (włosy są _wyraźnie_
tłuste drugiego dnia po umyciu), to należy pójść do dermatologa i zacząć
zodnie z jego zaleceniem stosować szampony ograniczające przetłuszczanie,
regulujące wydzielanie łoju, przeznaczone do tłustej skóry głowy, itp
(różnie się nazywają).

Natomiast jest jeszcze coś takiego jak zabrudzenie włosów i jest to ściśle
związane z warunkami w jakich przebywamy - zanieczyszczenie miejskie, dym
papierosowy, wszelkie pyły - wszystko to osadza się na włosach, pozbawiając
je świeżości.

Jeśli ktoś z różnych powodów (charakter pracy bądź własne poczucie komfortu)
chce mieć zawsze świeże włosy, to może je myć codziennie. Każdy zapewne
zaobserwował, że przez pierwsze godziny po umyciu włosy są śliczne - sypkie,
puszyste, itp. To jest właśnie ten efek świeżości. Jednak ważne by w takim
przypadku używać odpowiendnio delikatych szamponów - przeznaczonych do
codzinnego mycia. Codzienne stosowanie mocniejszych substancji myjących może
bowiem doprowadzić do problemów ze skórą głowy (przesuszenie, łupież,
itp...)

Reasumując: jeśli musisz myć włosy codzinnie, bo inaczej są tłuste, to jest
to problem dermatologiczny (nadmierne wydzielanie łoju na skórze głowy).
Natomiast jeśli masz potrzebę codziennego mycia głowy, aby mieć po prostu
świeże włosy (nastęnego dnia po umyciu włosy nie są tłustymi strąkami, ale
za to bywają przyklapnięte, itp), to myj, ale pamietaj o wybraniu
delikatnego szamponu.

Na koniec dodam, że często to, co bierzemy za nadmierne przetłuszczanie jest
po prostu reakcją obranną skóry głowy na zbyt mocne wysuszenie jej
szamponami ograniczającymi przetłuszczanie :) Często w takim wypadku
oprócz tego mylnego przetłuszczania się włosów występuje nieprzyjemne
uczucie ściągnięcia i swędzenia skóry głowy zaraz po umyciu. Czasem może
dojść nawet to jej złuszczania się, co bywa mylone z łupieżenim. Tak
wysuszona skóra ze wszelką cenę chce odbudować ochronną wartwę lipidową,
której ją pozbawiono - i przetłuszczanie włosów gotowe. W takim wypadku
często wystarczy zrezygnować z mocnych szamponów na rzecz deliktanych, nawet
przeznaczonych dla suchej skóry głowy.

Chyba zagmatwałam... :)

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]
joanna (at) niedzielka (dot) com

Ponowne przekłucie uszu? (Łódź)
uczuliła mnie pomadka :(
[Wroc, ale nie tylko] Joanna poszukiwana
krem koloryzujacy MATRISSE + pasemka firmy MARION
złote rajstopy