myśl a uczucie

1. Data: 2007-08-04 10:03:04

Temat: myśl a uczucie
Od: Talmus <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Czy uczucia pochodzą od myśli,
czy raczej od ciała, a myśl je
tylko przetwarza ? :o/

--
hej.brat !

<oo>___ ~* * - `@'-
( _ ) . _ )
.Menora.............................................
Judy 1:1 Ja się narodziłem na Syjonie i na to przyszedłem
na świat, żeby umrzeć świadomie, tak !? :o/

www.talmud.pl

2. Data: 2007-08-04 10:13:06

Temat: Re: myśl a uczucie
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Talmus" <a...@i...eu> napisał w wiadomości
> Czy uczucia pochodzą od myśli,
> czy raczej od ciała, a myśl je
> tylko przetwarza ? :o/

to raczej działa w obie strony...
ale być może nie u wszystkich ;)

3. Data: 2007-08-04 10:22:11

Od: Talmus <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 4 Aug 2007 12:13:06 +0200, Sky napisał(a):

> Użytkownik "Talmus" <a...@i...eu> napisał w wiadomości
>
> to raczej działa w obie strony...
> ale być może nie u wszystkich ;)

A możesz zapodać jakiś przykład ?

--
hej.brat !

<oo>___ ~* * - `@'-
( _ ) . _ )

4. Data: 2007-08-04 10:50:53

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A możesz zapodać jakiś przykład ?

Przykład jak przykład [najlepiej każdy weźmie go z własnego doświadczenia]
więc spróbujmy to opisać "ogólnie" jako zjawisko:
U zwierząt [istot bezrefleksyjnych?] emocje-odczucia-uczucia są pochodną
bezpośrednich doświadczeń [lęk reakcją na bodziec zagrożenia, przyjemność
efektem zaspokojenia itd...]
a u istot obdarzonych zdolnością refleksji
[umysł refleksyjny] jest możliwy zarówno efekt rejestrowania bierzących
"wrażeń" jak i odtwarzania -"na życzenie" woli w dowolnym momencie- z
pamięci wczesniejszych wrażeń [co stanowiąc swoiste sprzężenia zwrotne
bodźców z ich efektami i efektów pamięciowych z bodźcem-wrażeniem być moze
stanowi istotę świadomości/samoswiadomości]
Dobrym przykładem jak umysł potrafi czasem napedzać w sobie spiralę emocji
są zdaje mi się psychozy: obrazy zagrożeń wywoływane z pamięci -wspomagane
wyobraźnią [aproksymującą dawne -nawet hipotetyczne zagrożenia- na chwilę
obecną i przyszłość] obezwładniają całą osobowość jednym nieustannym i
przemożnym uczuciem zagrożenia-lęku...

I tak samo może być oczywiście z przyjemnościami: któryż facet nie wywołuje
sobie na życzenie czasem [niektórzy nałogowo i wcale nie od święta]
przyjemnych obrazów związanych z płcią przeciwną...? ;)

5. Data: 2007-08-04 13:12:01

Od: Talmus <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 4 Aug 2007 12:50:53 +0200, Sky napisał(a):

> [...]
> sobie na życzenie czasem [niektórzy nałogowo i wcale nie od święta]
> przyjemnych obrazów związanych z płcią przeciwną...? ;)

Albo choćby emocje snów...
Ale czy to jest możliwe bez ciała, tzn. mieć uczucia ? :o/

--
hej.brat !

<oo>___ ~* * - `@'-
( _ ) . _ )

6. Data: 2007-08-08 09:50:05

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sie, 14:12, Talmus <a...@i...eu> wrote:

> Ale czy to jest możliwe bez ciała, tzn. mieć uczucia ? :o/

A to już jest pytanie do wymiataczy od sztucznej inteligencji i to za
jakieś 10 lat.

7. Data: 2007-08-08 09:58:32

Od: "-|- judamen._|) " <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Aug 2007 02:50:05 -0700, a...@g...com
napisał(a):

> A to już jest pytanie do wymiataczy od sztucznej inteligencji i to za
> jakieś 10 lat.

To teraz ci wymiatacze nie zadaja sobie jeszcze
takich pytań ?

--
hej.brat !

<oo>___ ~* * - `@'-
( _ ) . _ )
.Menora.............................................
Tak czy owak mamy dwie możliwości:

a) wszechświat powstał z niczego
b) wszechświat jest wieczny...

8. Data: 2007-08-08 20:22:43

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 10:58, "-|- judamen._|) " <m...@j...new> wrote:

> To teraz ci wymiatacze nie zadaja sobie jeszcze
> takich pytań ?

Zadawać zadają ale na odpowiedź to może i te 10 lat trzeba będzie
poczekać, kto wie.

9. Data: 2007-08-08 20:24:12

Od: "'''|''' judamen." <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Aug 2007 13:22:43 -0700, a...@g...com
napisał(a):

> Zadawać zadają ale na odpowiedź to może i te 10 lat trzeba będzie
> poczekać, kto wie.

Ok., no to czekamy.

--
hej.brat !

Nie ma to jak czasem przymknąć japę :o)

Po co umysł racjonalizuje?
odbija mi ????
a jak wy myślicie?
bardzo interesująca, nowa teoria psychologiczna - napisana przez Polaka!
Autokrytycyzm