na głowę (chyba upadłem)

31. Data: 2003-06-20 10:33:15

Temat: Re: Na głowę-czyli jak w końcu?
Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł L." <l...@i...pl> napisał w wiadomości
news:bcunjd$19s$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> 2. Wysoki (powiedzmy 90 cm) Guyot powiedzmy dwuramienny z dwoma pniami
jest
> łatwy do osłonięcia na zimę (pionowa dzida owinięta grubym papierem
> falistym), ale pewnie też np, taką Arkadię wymrozi. Na przymrozki wiosenne
> jest pewnie trochę bardziej odporny.
> 3. Bez żadnego osłaniania nie ma szans wyprowadzenia i utrzymania na
dłużej
> starych ramion np. Mosera (np 95 cm nad ziemią) z cięciem na czopy ( który
> to sposób miałem w głowie do niedawna).
> A może co by nie robić to i tak przyjdzie co roku jakaś zima i poprzemraża

MIAŁO OCZYWIŚCIE BYĆ : "przyjdzie co jakiś czas"

32. Data: 2003-06-20 10:49:01

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> MIAŁO OCZYWIŚCIE BYĆ : "przyjdzie co jakiś czas"

Czytając problemy z przetrwaniem winorośli postanowiłem
pójść na łatwiznę i nie przejmować się zimami.
Dbam za to w sezonie, by nie brakowało im papu.Z roku
na rok system korzeniowy będzie coraz większy i silniejszy,
więc wytworzy dorodne latorośle.
Części nadziemne przykrywam odpadami z produkcji;
welurem,bawełną itp.Jak chcesz mogę Tobie przysłać
tego furę za friko.

Pozdrawia boletus

33. Data: 2003-06-20 11:26:44

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Jun 2003, Paweł L. wrote:

> [...]
> mrozy zimowe (wystarczy przysypać ziemią), ale pewnie najbardziej wrażliwy

Wrazliwy na przymrozki wiosenne jak wszystko inne. Pol metra w wysokosci
nie ma znaczenia w rozkladzie temperatury. Przygruntowe przymrozki sie tak
nazywaja bo wystepuja na wysokosciach 2-4 m.

> [...]
> łatwy do osłonięcia na zimę (pionowa dzida owinięta grubym papierem
> falistym), ale pewnie też np, taką Arkadię wymrozi. Na przymrozki wiosenne

Niestety musze Cie zmartwic. Papier tu nic nie pomoze. Zeszlej zimy
wymarzly wszystkie okrecone papierem (okrecalem wrazliwsze). Paradoksalnie
nieokrecone przezyly.

> 3. Bez żadnego osłaniania nie ma szans wyprowadzenia i utrzymania na dłużej
> starych ramion np. Mosera (np 95 cm nad ziemią) z cięciem na czopy ( który
> to sposób miałem w głowie do niedawna).

Tylko niektore odmiany dobrze znosza ciecie na czopy. Dodatkowo lozy
wybijajace z pozostawionych pakow rosna zbyt silnie i dosyc latwo sie
wylamuja.

> A może co by nie robić to i tak przyjdzie co roku jakaś zima i poprzemraża
> lata pracy i długotrwałe formowanie.

Yhyy. Zalezy jeszcze w jakim rejonie Polski masz winnice.

Pozdr.

D.P.

34. Data: 2003-06-20 14:33:28

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł L." <l...@i...pl> wrote in message

> MIAŁO OCZYWIŚCIE BYĆ : "przyjdzie co jakiś czas"

Chyba jednak co roku przyjdzie jakas zima :-)
A w sprawie przemrazania poczytaj watek
"na głowę (chyba upadłem)".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

35. Data: 2003-06-20 16:37:55

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
.uhc.lublin.pl...
> On Fri, 20 Jun 2003, Paweł L. wrote:

> Niestety musze Cie zmartwic. Papier tu nic nie pomoze. Zeszlej zimy
> wymarzly wszystkie okrecone papierem (okrecalem wrazliwsze). Paradoksalnie
> nieokrecone przezyly.

Gdzies czytalam, ze papier i tektura nie nadaja sie do zimowego okrywania
roslin. Nasiakaja woda i gdy przychodzi mróz robi sie sopelek:-(

Pozdrawiam
Marta

36. Data: 2003-06-20 17:17:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

Paradoksalnie

> Gdzies czytalam, ze papier i tektura nie nadaja sie do zimowego okrywania
> roslin. Nasiakaja woda i gdy przychodzi mróz robi sie sopelek:-(

Podobnie jak sławne "suche liście", któe zalecają w rozmaitych podręcznikach
i artykułach? Po opadach śniegu zbrylają się i robią się cudownie mokre,
wysuszyć się ich nie da i rośliny pod nimi cudnie gniją:-)

Pozdrawiam, Basia.

37. Data: 2003-06-20 20:41:09

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Paradoksalnie

> Podobnie jak sławne "suche liście", któe zalecają w rozmaitych
podręcznikach
> i artykułach?

proszę mnie nie drażnić:-(
To akurat przerabiałam u siebie.
Do tego wiosną na tych liściach niezliczone ilości białych jaj czegoś -
loteria... szkodnik, czy coś pożyteczniejszego?
Niech one są ale w kącie ogrodu , niekoniecznie na rabatach.
Nie ma to jak stroisz...

Pozdrawiam
Marta

38. Data: 2003-06-20 23:23:24

Temat: Re: na głowę (chyba upadłem)
Od: "Leszek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, potwierdzam (z Wrocławia, jakieś -23 st. C tej zimy) przetrwały tylko
te co miały mrozoodporność rzędu -24 st. C. reszta odbiła spod ziemi lub
nawet teraz jeszcze odbija (Madleine). prowadziłem winorośle na wysokie
formy (kurtyna) ale teraz wszystkie "przerabiam" na niski pęd poziomy (35 cm
nad ziemią) tak aby przykryć na zimę było łatwiej.

leszek

39. Data: 2003-06-21 14:12:21

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a) w wiadomości: ...
>Do tego wiosn? na tych li?ciach niezliczone ilo?ci białych jaj czego? -
>loteria... szkodnik, czy co? pożyteczniejszego?

Przezroczystawe, kuliste, ok. 1mm lub 1,5mm srednicy?
... wygladaja na jaja slimakow (moze pomrowow:)

Pozdrawiam,
Bpjea

40. Data: 2003-06-21 14:16:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Paweł L. napisał(a) w wiadomości: ...
>A może co by nie robić to i tak przyjdzie co roku jaka? zima i poprzemraża
>lata pracy i długotrwałe formowanie.

Dlaczego usilnie probujecie uprawiac to, co u nas przemarza?
Czy malo jest odpornych odmian winorosli? Musimy sie pogodzic z tym, ze nasz
klimat daleki jest od srodziemnomorskiego.

Pozdrawiam,
Bpjea

cięcie papryki
niedzielne fotki