na obnizenie cisnienia...

1. Data: 2003-04-28 11:36:07

Temat: na obnizenie cisnienia...
Od: "adam.sz" <s...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaką "dietę" polecicie wspierającą obniżenie ciśnienia tętniczego?
Wiem, że mam unikać soli (jakoś średnio sobie to wyobrażam... jaka
potrawa może być BEZ soli???). I co jeszcze? rybki?
Proszę tak... ogólnie :) zazwyczaj jadam szybko, kupuję gotowe rzeczy
lub jadam w stołówkach bądź restauracjach. Na śniadania sobie
wymyśliłem, że pewnie serki białe bez solenia... :)
Dziękuję za wszelkie wskazówki.
Niestety sprawa jest poważna :(

adam

1. Data: 2003-04-28 11:48:33

Temat: Re: na obnizenie cisnienia...
Od: "adam.sz" <s...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oleńka a écrit dans le message de news:

> Dieta taka (problem z nerkami? nadciśnienie?) jest prosta:

Mam nadciśnienie (i podwyższone tętno). Od tego ściska mnie głowa,
od dziś biorę leki. Czekają mnie jeszcze inne badania. Lekarz
zdecydowanie odradził sól, ale nie jest kucharzem więc nie pytałem
co w zamian... a jestem bardzo przyzwyczajony do soli.
Ślicznie dziękuję za rady, skorzystam!

adam

1. Data: 2003-04-28 11:57:44

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 28 Apr 2003 11:36:07 GMT I had a dream that adam.sz <s...@T...onet.pl>
wrote:
>Jaką "dietę" polecicie wspierającą obniżenie ciśnienia tętniczego?
>Wiem, że mam unikać soli (jakoś średnio sobie to wyobrażam... jaka
>potrawa może być BEZ soli???). I co jeszcze? rybki?

Chodzi o ZMNIEJSZENIE dawki soli, a nie jej wyeliminowanie.
Poza tym chodzi tylko o sód, poleca się przejście na sól potasową
(trochę gorzkawa, ale da się przywyknąć).

>Proszę tak... ogólnie :) zazwyczaj jadam szybko, kupuję gotowe rzeczy
>lub jadam w stołówkach bądź restauracjach. Na śniadania sobie

A to masz pecha, tam dużo solą.

>wymyśliłem, że pewnie serki białe bez solenia... :)

oj, z jednej skrajności w drugą: sól, ale mało, i najlepiej solą
potasową.

1. Data: 2003-04-28 11:58:29

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrawa może być BEZ soli.

Dieta taka (problem z nerkami? nadciśnienie?) jest prosta:
Jesz dużo warzyw, pijesz warzywne soki Horteksu (nic to, że czasem jest tam
trochę soli). Jesz dużo owoców, nie przesadzasz z mięsem i nabiałem itp.
A w domu nie używasz soli, kostek rosołowych, przypraw typu maggi, vegeta,
kucharek itp, itd. Unikasz chińskich restauracji i żarcia restauracyjnego -
lepiej kupić sobie mrożone warzywa, jakąś pierś z kurczaka rzucić na
patelnię...
Nie jesz żadnych chipsów i słonych przekąsek.
Nie żałujesz sobie soku z korzenia pietruszki i wywarów warzywnych -
działają moczopędnie, polecane przy nadciśnieniu i kłopotach z ukł.
moczowym.
Ola

1. Data: 2003-04-28 12:07:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Apr 2003 11:36:07 GMT, "adam.sz"
<s...@T...onet.pl> wrote:

>Jak? "diet?" polecicie wspieraj?c? obni?enie ci?nienia t?tniczego?
>Wiem, ?e mam unika? soli (jako? ?rednio sobie to wyobra?am... jaka
>potrawa mo?e by? BEZ soli???). I co jeszcze? rybki?
>Prosz? tak... ogólnie :) zazwyczaj jadam szybko, kupuj? gotowe rzeczy
>lub jadam w sto?ówkach b?d? restauracjach. Na ?niadania sobie
>wymy?li?em, ?e pewnie serki bia?e bez solenia... :)
>Dzi?kuj? za wszelkie wskazówki.
>Niestety sprawa jest powa?na :(
>
>adam

masz unikjac kawy, a pic zielona, tak modna teraz w PL, zielona
herbate. trzeba rowniez biegac...moze nie jest to jadalne, ale
pomaga....

Trys, z cisnieniem co raz tak a raz siak, ale polykajacy piguly
od paRU lat na to cholerne cisnienie
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-04-28 12:18:25

Od: "adam.sz" <s...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka a écrit dans le message de news:

> Poza tym chodzi tylko o sód, poleca się przejście na sól potasową
> (trochę gorzkawa, ale da się przywyknąć).

Hmm... poszukam, może przywyknę :)

> A to masz pecha, tam dużo solą.

no to zacznę więcej gotować ;)

> oj, z jednej skrajności w drugą: sól, ale mało, i najlepiej solą
> potasową.

Ok, to miałem na myśli bardzo-mało-soli ;)

Najgorsze jest to, że nie mogę tytoniu (tj. fajki) palić :(

Dzięki!
Adam

1. Data: 2003-04-28 12:20:15

Od: "adam.sz" <s...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson a écrit dans le message de news:

> masz unikjac kawy, a pic zielona, tak modna teraz w PL, zielona
> herbate. trzeba rowniez biegac...moze nie jest to jadalne, ale
> pomaga....

A bieganie (wysiłek) nie podnosi czasem ciśnienia?
Myślałem o bieganiu, ale w tej chwili jestem w stanie lekko
ekstremalnym (głowa ściska straszliwie) i wolę jakiegokolwiek ryzyka
uniknąć.

Adam

1. Data: 2003-04-28 12:47:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Apr 2003 12:20:15 GMT, "adam.sz"
<s...@T...onet.pl> wrote:

>A bieganie (wysi?ek) nie podnosi czasem ci?nienia?
>My?la?em o bieganiu, ale w tej chwili jestem w stanie lekko
>ekstremalnym (g?owa ?ciska straszliwie) i wol? jakiegokolwiek ryzyka
>unikn??.
>
>Adam

lekarz mi KAZAL biegac...

Trys

nie sprint ale jog
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-04-28 13:14:12

Od: "adam.sz" <s...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oleńka a écrit dans le message de news:

> To super, smak Ci się wyostrzy

Ależ żeby delektować się niuansami smakowymi różnych tytoni trzeba mieć
wyostrzony smak! Palenie fajki jest delikatne, powolne, skupiające się
na smaku :)

a.

1. Data: 2003-04-28 13:15:07

Od: "adam.sz" <s...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson a écrit dans le message de news:

> lekarz mi KAZAL biegac...

Pojutrze jestem umówiony z neurologiem. Poproszę go by mi też kazał :)

a.

witam po swietach:)
Zabie udka???jak przyzadzic?wlasnie sobie kupilem...
Pytanie do tych, co hen, za granicą... :)
jakie potrawy w Małopolsce?
Wyroby garmazeryjne - gdzie znajde ? (Internet)