na pizze

1. Data: 2006-04-30 13:56:44

Temat: na pizze
Od: d...@i...pl (DiMU) szukaj wiadomości tego autora

znalezione w internecie, podobno z Pizza HUT. czy dobre, nie wiem,nie
probowalam. jak cos, mam to w postaci PDF na kompie juz z normalnymi
czcionkami. tylko nie umiem sobie poradzic z przekonwertowaniem.
pozdrowka
DiMU

Pizza - ciasto puszyste
Czas przygotowania: 15 min + 1 h wyrastanie ciasta
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
400 g m1ki
30 g dro?d?y
4 uy?ki oliwy z oliwek
2/3 szklanki mleka rozcienczonego z wod1 w równych proporcjach
póu uy?eczki soli
szczypta pieprzu
bazylia, oregano, tymianek
Sposób przyrz1dzania:
M1ke wsypaa do du?ej miski, dodaa sól i rozdrobnione dro?d?e. Zrobia wguebienie,
dolaa oliwy z oliwek i troche rozcienczonego z woda mleka. Wyrabiaa ciasto dodaj1c
stopniowo mleko z wod1. Ciasto zagniataa przez okouo 10 minut. Nastepnie
odstawia na okouo godzine w ciepue miejsce do wyro.niecia, a potem rozwaukowaa
na placki grubo.ci 5-6 mm i ponakuuwaa je widelcem.

Pizza - cienkie ciasto
Czas przygotowania: 20 min przygotowanie + 1,5h wyrastanie ciasta
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
400 g m1ki
40 g dro?d?y
6-7 uy?ek oliwy z oliwek
woda
póu uy?eczki cukru
1 uy?eczka proszku do pieczenia
sól, pieprz, bazylia, oregano, tymianek
Sposób przyrz1dzania:
Dro?d?e rozdrobnia i rozmieszaa z trzema uy?kami wody, pouow1 uy?eczki cukru i
szczypt1 soli. Dodaa trzy uy?ki
m1ki, dokuadnie wymieszaa i wyrobia z ciasta wauek. Odstawia na pól godziny w ciepue
miejsce.
M1ke wsypaa do du?ej miski, wymieszaa z proszkiem do pieczenia, szczypt1 soli i
pieprzu i ziouami. Zrobia
wguebienie, wlaa oliwe z oliwek, jedn1 czwart1 szklanki wody i wymieszaa uy?k1. Dodaa
wauek przygotowanego
wcze.niej ciasta. Zagnie.a dokuadnie na jednorodn1 mase. Uformowaa dwie kule i
odstawia na godzine do
wyrastania w ciepue miejsce.
Ciasto rozwaukowaa na okr1guy placek o grubo.ci okouo 3 mm i ponakuuwaa je widelcem.

Pizza Neapolitanska
Czas przygotowania: Maksymalnie 2,5 godz. - zale?nie od wariantu
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
200 g mozzarelli
okouo 8 ods1czonych filecików anchois
4 niedu?e pomidory
20 czarnych oliwek bez pestek
(patrz tak?e skuadniki ciasta i sosu)
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarella, a
na wierzchu rozuo?ya pokrojone drobno anchois na kawauki okouo dwóch centymetrów,
plastry pomidorów i
oliwki. Piec okouo 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Margherita
[...]

Pizza Lososiowa
Czas przygotowania: Maksymalnie 2,5 h - zale?nie od wariantu
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
200 g mozzarelli
(patrz tak?e skuadniki ciasta i sosu)
100 g wedzonego uososia
2 czubate uy?ki ods1czonych kaparów
1 du?a cebula
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarella.
Na wierzchu uuo?ya maue kawauki uososia, kapary oraz pokrojona w kostke cebule. Piec
przez okouo 20 minut w
temperaturze 180 stopni.

Pizza Grecka
Czas przygotowania: Maksymalnie 2,5 h - zale?nie od wariantu
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
200 g mozzarelli
(patrz tak?e skuadniki ciasta i sosu)
2 pomidory
125 g sera feta
10 czarnych oliwek bez pestek
2 cebule
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarella.
Na wierzchu uuo?ya pokrojone w plastry pomidory, ods1czone oliwki, pokrojony w
centymetrowe kostki ser feta
oraz plasterki cebuli. Piec przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Pizza Tonno
Czas przygotowania: maksymalnie 2,5 godz. - zale?nie od wariantu
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
200 g mozzarelli
puszka tunczyka w oleju
2 maue cebule
(patrz tak?e skuadniki ciasta i sosu)
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarell1,
a na wierzchu rozuo?ya ods1czonego i rozdrobnionego tunczyka oraz pokrojon1 w piórka
cebule. Piec okouo 20
minut w temperaturze 180 stopni.

Pizza Hiszpanska
Czas przygotowania: Maksymalnie 2,5 h - zale?nie od wariantu
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
100 g mozzarelli
(patrz tak?e skuadniki ciasta i sosu)
50 g filecików anchois
2 uy?ki orzeszków ziemnych
2 uy?ki rodzynek
3 du?e cebule
mielone chilli
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarella.
Na wierzchu uuo?ya pokrojone w plastry cebule, maue kawauki ods1czonych anchois,
rodzynki i orzeszki ziemne.
Posypaa chilii. Piec przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Pizza Wegetarianska
[...]
5 -6 szparagów lub 10 - 12 ró?yczek brokuuów
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarella.
Na wierzchu ukuadaa plasterki pomidorów, pokrojon1 w piórka cebule oraz ugotowane
wcze.niej - najlepiej na
parze - szparagi, przekrojone na pouówki b1de ró?yczki brokuuów. Piec ok. 20 minut w
temperaturze 180 stopni.

Pizza Alpejska
Czas przygotowania: maksymalnie 2,5 godz - zale?nie od wariantu
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
100 g mozzarelli
200 g le.nych grzybów
2 cebule
uy?ka oliwy z oliwek
sos biauy:
2 uy?ki masua
2 uy?ki m1ki
póu szklanki m1ki
125 g kwa.nej .mietany
sól, biauy pieprz, tymianek
Sposób przyrz1dzania:
Na cie.cie CIENKIM lub PUSZYSTYM rozprowadzia SOS POMIDOROWY. Oba placki posypaa
serem mozzarella.
Przygotowaa biauy sos: masuo rozpu.cia, wymieszaa z m1k1, nie zdejmuj1c z ognia
rozprowadzia z zimnym
mlekiem. Chwile podgrzewaa.
Wystudzia i wymieszaa ze .mietan1, doprawia do smaku. Cebule pokroia w kostke, grzyby
na plasterki, sma?ya
2-3 minuty na oliwie.
Przygotowane placki polaa sosem i uuo?ya na nich grzyby. Piec 20 min w temperaturze
180 stopni.
Smacznego!

Skuady pozostauych pizz:
Italia: ser, oliwki, bazylia, oregano
Bolognese: ser, bolonese, cebula
Romana: ser, szynka, pieczarki, pomidor
Hawajska: ser, szynka, ananas
Bruno: ser, salami, pieczarki
Cipolla: ser, szynka, salami, czosnek
Polla: ser, tunczyk, cebula
Verona: ser, szynka, salami, cebula
Rustica: ser, salami, baleron, cebula, jajko, oregano
Fungihi di bosco: ser, pieczarki, czosnek
Tuna: ser, tunczyk, pieczarki, cebula
Oregano: ser, szynka, pieczarki, papryka, oregano
Parfetto: ser, tunczyk, papryka, peperoni
Americana: ser, salami, papryka, czosnek, pomidory, chili
Palermo: ser, szynka, salami, peperoni, oliwki
Quatro stagioni: ser, szynka, salami, pieczarki, papryka
Pinoccio: ser, bolognese, cebula, brokuuy, kukurydza
Diavolo: ser, szynka, salami, pieczarki, cebula
Primavera: ser, szynka, salami, papryka, peperoni
Capricciosa: ser, szynka, pieczarki, oliwki, pomidor
Uno: ser, bolognese, pieczarki, papryka, cebula, brokuuy, kukurydza
Amino: ser, bolognese, pieczarki, papryka, kukurydza
Mexicana: ser, salami, pieczarki, papryka, cebula, czerwona fasola, chili
Calzone Napoli: ser, szynka, salami, pieczarki, papryka, oliwki, chili,
bazylia(najlepiej aby ja zawin1a)
Giardinierra: ser, szynka, salami, pieczarki, papryka, cebula, kukurydza
Pronto: ser, szynka, baleron, boczek, pieczarki, jajko
Dyrektor: ser, szynka, salami, pieczarki, papryka, cebula, czosnek, peperoni, chili
Quatro fromaggi: ser, cztery rodzaje sera, oregano
Romulus: ser, szynka, pieczarki, papryka, brokuuy, kukurydza, groszek
Frutti di mare: ser, owoce morza (kalmary, mau?e, krewetki), czosnek, oliwki
Fiorentina: ser, czosnek, jajko, szpinak, oregano
Rocki: ser, szynka, salami, baleron, boczek, bolognese, pieczarki, cebula, jajko
Pascatora: ser, tunczyk, anchois (suone sardynki), owoce morza, czosnek
Mix: ser, szynka, salami, baleron, boczek, pieczarki, papryka, cebula, jajko,
peperoni, oliwki, parmezan
Shoarma: ser, shoarma, cebula, papryka, pieczarki
Pompea: ser, kurczak, cebula, pieczarki, papryka
Wiejska: ser, Kurczak, cebula kukurydza, czerwona fasola, peperoni, chili
Maestro: ser, kurczak, szynka, czosnek, papryka, oregano
Kebab: ser, kebab z kurczaka, cebula
Peperoni: ser, peperoni, cebula
Andaluzyjska: ser, oliwki, mieso
U.miech Boryny: ser, kieubasa, pieczarki, cebula
Barbacue: ser, bekon, kawauki kurczaka, cebula,
Boryna na Hawajach: ser, 1 pouowa: szynka, ananas, kukurydza, dodatkowy ser; 2
pouowa:
kieubasa, pieczarki, cebula

Carbonara: ser, bekon, pieczarki, cebula, dodatkowy ser (sos .mietanowy zamiast
pomidorowego)
Kurczak Boryny: ser, kawauki kurczaka, cebula, czerwona papryka
Piekielny kurczak: ser, kurczak, bekon, cebula i papryka piri piri
Tropikalny kurczak: ser, kurczak, bekon, ananas i cebula
Aragonska: ser, 1 pouowa: szynka, bekon, kukurydza, ananas, 2 pouowa: mieso, oliwki,
pieczarki,
czerwona papryka
Ekskluzywna: ser, szynka, pieczarki, czerwona papryka, kukurydza
Jalapeno: ser, mieso, bekon, czerwona papryka, cebula,
Salamanka: ser, czarne oliwki, bekon, szynka, czerwona papryka,
Indyjska: ser, sos .mietanowy; sos curry, ser, kurczak, ananas, cebula, przyprawy
indyjskie w saszetce
Meksykanska: ser, mieso, bekon, kukurydza, papryka czerwona, papryka ostra piri piri

.Sosy i Sauatki.

Pizza - sos pomidorowy ->Obowi1zkowy dodatek do pizzy.
Czas przygotowania: 5 minut
Ilo.a porcji: 2
Skuadniki:
2 uy?ki pasty pomidorowej
2 uy?ki wody
2 z1bki czosnku
sól, pieprz
2-3 uy?ki posiekanych, .wie?ych zióu
Sposób przyrz1dzania:
Paste pomidorow1 wymieszaa z wod1, dodaa przeci.niety przez praske lub drobno
posiekany czosnek. Mocno
doprawia do smaku sol1 i pieprzem. Dodaa posiekane drobno zioua. Odstawia na okouo 10
- 15 minut.

Sauatka Coleslaw
Skuadniki:
8 fili?anek biauej kapusty startej na grubej tarce jarzynowej
1/4 fili?anki drobno startej marchewki
2 maue cebule drobniutko posiekane
1/3 fili?anki cukru pudru [mo?e bya nieco mniej]
1/2 uy?eczki [do herbaty] soli
1/8 uy?eczki [do herbaty] pieprzu
1/4 fili?anki mleka [lub nieco mniej, je.li majonez nie jest bardzo gesty]
1/2 fili?anki majonezu [dobrze, ?eby byu gesty np. Dekoracyjny,
1 1/2 uy?ki [do zupy] biauego octu winnego
2 1/2 uy?ki [do zupy] soku z cytryny
Sposób przyrz1dzania:
Start1 kapuste i marchewke wsypaa do sporej miski, dodaa posiekan1 cebule. Cukier
wymieszaa z sol1,
pieprzem, mlekiem, majonezem, octem, sokiem z cytryny do uzyskania jednolitej
konsystencji. Sosem polaa
warzywa i bardzo dokuadnie wymieszaa. Odstawia na 2 godziny w chuodne miejsce.

Skuadniki:
- 4 skrzydeuka kurczaka
- jedno jajko
- sól
- curry
- ostra papryka
- m1ka
- mleko
- olej
- buuka tarta
- puatki kukurydziane
- uy?ka masua
Sposób przygotowania:
Skrzydeuka moczya okouo 45-50 minut w wodzie z dodatkiem soli
W miedzy czasie wymieszaa jajko z dodatkiem mleka i przypraw (curry, ostra papryka,
sól).
Ilo.a przypraw jaka u?yjemy zale?y od naszego gustu i od tego jak ma bya ostry
kurczak.
Na talerzu nale?y wymieszaa m1ke i buuke tarta w proporcji 1:3 z uy?ka rozdrobnionych
puatków kukurydzianych.
Cze.ci ze skrzydeuek które nie maj1 miesa wyrzucia, a pozostaue ods1czya z wody,
nastepnie w buuce tartej z m1k1, a potem w jajku z przyprawami i na koniec jeszcze
raz
w buuce z m1ka ? Pamietaj !! Aby na kawaukach kurczaka byuo du?o panierki !!
Nastepnie w wysokim naczyniu (np. Patelni) rozgrzej olej z dodatkiem masua (nada to
aromatu)
i gdy tuuszcz bardzo sie rozgrzeje, wuó? do niego panierowane skrzydeuka.
Pamietaj !! Oleju musi bya tyle aby mieso byuo caue zanurzone !!
Sma?ya do uzyskania zuotawego koloru
Smacznego!

Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

2. Data: 2006-04-30 16:03:14

Temat: Re: na pizze
Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DiMU" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> probowalam. jak cos, mam to w postaci PDF na kompie juz z normalnymi
> czcionkami. tylko nie umiem sobie poradzic z przekonwertowaniem.

[...]

Takiego długiego postu w moim krótkim życiu jeszcze nie widziałam.

3. Data: 2006-04-30 18:23:10

Temat: Re[2]: na pizze
Od: d...@i...pl (DiMU) szukaj wiadomości tego autora

Witaj kasia,

W Twoim liście datowanym 30 kwietnia 2006 (18:03:14) można przeczytać:

km> Takiego długiego postu w moim krótkim życiu jeszcze nie widziałam.

;)

na grupie paranauki sa duzo dluzsze :)na forum ndw tez :)

--
Pozdrowienia,
DiMU

Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

4. Data: 2006-04-30 18:30:56

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kodowanie !!!

5. Data: 2006-04-30 20:28:01

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

DiMU napisał(a):
> znalezione w internecie, podobno z Pizza HUT. czy dobre, nie wiem,nie
> probowalam. jak cos, mam to w postaci PDF na kompie juz z normalnymi
> czcionkami. tylko nie umiem sobie poradzic z przekonwertowaniem.

to wystaw na fileshack i rzuc linkiem :)

pozdr,

Michał K.

6. Data: 2006-05-01 09:09:01

Od: d...@i...pl (DiMU) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Michał,

W Twoim liście datowanym 30 kwietnia 2006 (22:28:01) można przeczytać:

MK> to wystaw na fileshack i rzuc linkiem :)

oczywiscie, nie pomyslalam

http://www.ndw.v.pl/67_przepisow.pdf

--
Pozdrowienia,