naciaganie serwetek

1. Data: 2005-12-16 20:29:21

Temat: naciaganie serwetek
Od: "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej dziewczyny!

Jakos kiepsko mi idzie przeszukiwanie archiwum, wiec sie nie zlosccie, ze
zadaje znow banalne pytanie. Wiec finiszuje serwetke i nie mam pojecia jak
mam naciagnac kazdy luk i co potem wlasciwie zrobic, zeby ona byla ladna? Bo
na razie jest taka no hm... pomarszczona niesamowicie. To moja pierwsza
serwetka w zyciu i nie mam pojecia jak ja uczynic ladna :( Jak zawsze bede
bardzo wdzieczna za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie,
Mati

2. Data: 2005-12-16 20:44:14

Temat: Re: naciaganie serwetek
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MatiBaliNati napisał(a):
> [...]
> serwetka w zyciu i nie mam pojecia jak ja uczynic ladna :( Jak zawsze bede

1. przygotuj krochmal, namocz serwetke
2. przygotuj miejsce do napiecia serwetki (deska do prasowania, koc czy
kawalek jakiejs szmatki rozlozone na dywanie, desce, styropianie czy
czymkolwiek - w kazdym razie ma byc w miare stabilnie i zeby mozna bylo
wbijac szpilki)
3. przypnij szpilka srodek serwetki, rozciagaj rowno we wszystkich
kierunkach, stopniowo przypinajac szpilkami
4. na koncu przypnij wszystkie koncowe pikotki, luki itp.
5. sprawdz, czy zewnetrzne szpilki mocno trzymaja i usun wewnetrzne
6. zostaw az wyschnie; nie trzeba prasowac, chyba, ze chcesz
przyspieszyc schniecie, ale wtedy zamiast prasowania wystarczy goracy
strumien z suszarki

th

3. Data: 2005-12-16 23:43:29

Od: "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 6. zostaw az wyschnie; nie trzeba prasowac, chyba, ze chcesz
> przyspieszyc schniecie, ale wtedy zamiast prasowania wystarczy goracy

Dzieki wielkie!! Brzmi przerazajaco, ale chyba podolam :]

4. Data: 2005-12-17 10:05:35

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MatiBaliNati napisał(a):

> [...]
> na razie jest taka no hm... pomarszczona niesamowicie. To moja pierwsza
> serwetka w zyciu i nie mam pojecia jak ja uczynic ladna :(

Jeśli jest tak bardzo pomarszczona, to moze być też tak, że jest za
luźno robiona... U mnie kilka pierwszych (nie-filetowych, które jakoś
łatwiej mi szły) tak właśnie wyszło... Teraz stosuję sobie taką
technikę, że jak bardzo mi się marszczy w robocie, to delikatnie
przeprasowuję - i widzę, czy układa się ładnie - czyli jest ok, czy też
robiłam za luźno, ew. wzór jest skopany (niestety - z reguły to moja
wina - jak dotąd miałam jeden skopany wzór :( ) ;)

Poza tym - z czego ją robiłaś (bawełna, sztuczne, mieszanka)? Jśli
sztuczne, to czasem wystarczy po prostu wyprasować po robocie i jest
śliczna :)

--
Pozdrówki,
Aneczka

5. Data: 2005-12-17 13:43:10

Od: "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneczka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Poza tym - z czego ją robiłaś (bawełna, sztuczne, mieszanka)? Jśli
> sztuczne, to czasem wystarczy po prostu wyprasować po robocie i jest

Na razie jeszcze nie umiem odpowiedziec na pytanie jak bardzo jest
pomarszczona, bo to moja pierwsza serwetka w zyciu i nie wiem czy moga byc
bardziej pomarszczone czy mniej :) Nie wydaje mi sie strasznie pomarszczona,
ot tak, po prostu troche :) Robilam z kordnonka bawelnianego. Wzor z
Sabriny, wiec mam nadzieje, ze dobry. Jestem adeptem, wiec wszystko jest
mozliwe :) Mam jednak nadzieje, ze po zabiegach przedstawionych przez Theli
serwetka nabierze ladnego wygladu :)

Dzieki za wszelkie rady,
Mati

6. Data: 2005-12-19 09:13:42

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MatiBaliNati napisał(a):

> [...]
> mozliwe :) Mam jednak nadzieje, ze po zabiegach przedstawionych przez Theli

Ja nie pisalam tych rad, zeby uprzykrzyc komukolwiek zycie, tylko, zeby
podzielic sie wiedza jak zrobic, by bylo ladnie :)
Sama wole naciagnac wszelkie serwetki, prasowanie owszem, wygladza, ale
lubie wlasnie ten efekt naciagniecia, nie lubie gdy serwetka jest taka
tylko szmatka. Juz nie mowiac, ze niektore wzory (jak np
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=30796&PhotoID=219418&ob=0)
po prostu musza byc wyciagniete. :)
Spojrzcie tez na ta serwetke
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=35473&PhotoID=270977&ob=0
Wydaje mi sie, ze w trakcie robienia bedzie sie marszczyc i nic sie na
to nie poradzi, dopiero po odpowiednim naciagnieciu bedzie wygladala
tak, jak trzeba.

th

[xxx] troche staromodnych liter
szukam - Mala Diana 07/2005
poszukuje św Franciszka
xxx prośba (znowu)
[Rzeszow] kiermasz rekodziala - spotkanie Rzeszowianek