nadciśnienie - leki

1. Data: 2005-06-20 09:41:58

Temat: nadciśnienie - leki
Od: "pst135" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dostaje TEVETEN 600mg jeden na dzien.
Po rozmowie z lekarzem (notoryczne bole tylnej czesci szyi oraz incydenty
depresyjne) kazal mi brac lek co drugi dzien.
Z tego co mi wiadomo to lek dziala 24h. Ten lek max osiaga w 5-7 godzinie.
Wczoraj wychodzilem na lekka gorke (okolo 50m po spirali). Juz w czasie
wejscia mialem wrazenie, ze zemdleje - brak sily.
Po powrocie do domu i odpoczynku mialem 122/81 ale tetno 105.

Moje pytanie:
Czy taka forma przyjmowania leku nie rozchwieje mi czegos.

Z gory dzieki
PST135
PS. Nie mam stalego nadcisnienia tylko skoki na tle nerwowym. Maksymalne
zanotowane to 180/100.

2. Data: 2005-06-20 17:17:31

Temat: Re: nadciśnienie - leki
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

ZA MAŁO INFORMACJI! Wiek? Masa ciała? Inne choroby? Historia choroby? Profil
ciśnienia? itp

A swoją drogą, to ciekawy lek dostajesz.
Skąd wiadomo, że to na tle nerwowym? Zdiagnozował to ktoś? Na jakiej
podstawie? Miałeś robione choćby USG nerek (nadnerczy)?
Jeśli na tle nerwowym, to osobiście chyba podałbym coś innego.

A czy taki sposób podawania leku czegoś nie rozchwieje?...
Już jest rozchwiane, jak widać. Na początku owszem, organizm musi się
przystosować do nowej sytuacji, więc może się rozchwiać.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-06-21 11:59:20

Od: "pst135" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Już jest rozchwiane, jak widać. Na początku owszem, organizm musi się
> przystosować do nowej sytuacji, więc może się rozchwiać.

Co to jest profil cisnienia ?
Czym grozi w dlugim okresie puls 90..105 ?

Leki ktore przerabialem w ciagu 2 miesiecy:
1. Inhibace -> po 5 dniach uczulenie [Trolglicerydy 174]
2. Celipres -> po 4 dniach szpital (bezsilnosc przy 135/80 a po dojechaniu
do szpitala 180/100)
3. Bisocard & Amlozek - za silne (za duza dawka) -> przeszlo na 1/2
Bisocardu okolo 7 dni
4. W zwiazku z bolami glowy zmiana na Teveten. [Trojglicerydy 203]

Niestety bole pozostaly, a doszla nerwica (psychiatra).
Holter min 100/60 (noc) max 160/100
EKG ok. Echo serca w normie. Dno oka ok.
Nie mialem robionego USG nerek ani nadnerczy.
Wiek 35. Masa 109,8 i idzie w kierunku dolnym od max 116.
Teraz trojglicerydy 246. Cholesterol od 220 do teraz 212.

Dzisiaj o godz 10 cisnienie 125/74 przy pulsie 93. Lek wziety w niedziele o
godz 20.
Teraz lek ma isc co dwa dni bo po polowce mialem duze oslabienie.
Leki: wyciag ze skrzypu polnego, deprim, aspargin, b6, a&e oraz od 3 dni cos
na zbicie trojglicerydow (nazwy nie pamietam).

Pozdro
Z gory dz.
PST135

4. Data: 2005-06-21 12:01:31

Od: "pst135" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

Dlaczego ciekawy ?
Nie moge nic o nim znalezsc (oczyscie jest na stronie producenta oraz w
serwisie o nadcisnieniu).

PST135

5. Data: 2005-06-21 13:58:39

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

No to nie tylko ciekawy lek dostajesz, ale tak generalnie, to ciekawym
pacjentem jesteś...wybacz ten lekarski komentarz (zboczenie zawodowe). Lek
ciekawy dlatego, że dość mało popularny, rzadko stosowany.

Profil ciśnienia to historia zmian ciśnienia na przestrzeni czasu, czyli
popularna "książeczka", podobną mają cukrzycy. Każdy pacjent z
nadciśnieniem, a w szczególności taki, u którego jest ono niewyrównane,
powinien prowadzić taką książeczkę regularnie wpisując do niej daty i wyniki
pomiarów.

Puls spoczynkowy około 100/min sam w sobie niewiele znaczy. Jest istotny o
tyle, że wskazuje na różnego stopnia niewydolność krążenia, lub wstęp do
niej. A niewydolność krążenia grozi "awarią" serca, i innych narządów tak
łopatologicznie mówiąc.

A wracając do Ciebie...

Z poczucia obowiązku powtórzę te "banały", które już pewnie słyszałeś:
- redukcja masy ciała (!!) - już samo odchudzenie potrafi zbić ciśnienie o
kilka(naście) kresek. Oczywiście profil lipidowy (cholesterol,
trójglicerydy) też na tym skorzysta. To niby nic, ale NA SERIO, redukcja
masy ciała będzie miała większy długofalowy wpływ na poprawę Twojego zdrowia
niż te wszystkie leki razem wzięte. (co nie oznacza, że masz ich nie brać!!)

- w miarę możliwości spokojniejszy tryb życia - jeśli nadciśnienie
faktycznie jest na tle nerwowym, to wiele pomoże.

Ja bym nie rezygnował z prób zdiagnozowania przyczyn Twojego nadciśnienia.
Jesteś młody, warto się do tego przyłożyć bo sporo możesz wygrać (albo
przegrać). Bezwzględnie należy wykonać USG nerek (z oceną naczyń) i
nadnerczy.

Miałeś bóle głowy po Bisocardzie... Wydaje mi się, że beta-blokery to
najlepsza grupa leków dla Ciebie. Może warto spróbować inny lek z tej grupy,
jeśli jeden z nich powodował bóle głowy, nie oznacza to, że wszystkie będą.

Co do lipidów, z pewnością należy je zbijać i to solidnie. NIE zadowalaj się
tym, co niestety często można usłyszeć od lekarzy, że cholesterol 200 to w
porządku! Co prawda jest to niby norma, ale wykazano, że niższe stężenia są
korzystniejsze dla zdrowia. Jest to SZCZEGÓLNIE WAŻNE w przypadku osób z
innymi czynnikami ryzyka chorób układu krążenia (nadciśnienie, otyłość,
cukrzyca...).
Tak dla porządku, zbadaj też cukier i badaj go regularnie, przynajmniej co
pół roku.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2005-06-21 16:34:51

Od: "Kasia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niej. A niewydolność krążenia grozi "awarią" serca, i innych narządów tak

Dz.
90..105 pojawilo sie od momentu rezygnacji z bisocardu i/lub otrzymaniu
tevetenu i trzyma sie nadal.
Przed chwila pomiar 138/81 puls 93.
Holter cisnieniowy to puls od 48 do 92 - wtedy jeszcze na 1/2 bisocardu.
Moze nadal jeszcze nie ustabilizowalem sie nerwowo i caly czas podswiadomosc
pracuje.
Podobno 1/2 tego bisocardu to przy mojej wadze nic, ale ja jakos to
odczuwalem i dzialalo na mnie - wtedy, pomijajac bol glowy czulem sie
najlepiej.
A tak na poczatek, to od 2 m-cy nie pije kawy i herbatka taka lurowata.
Wczesniej nawet 3 kawy i z 5 herbat dziennie.
Nie pije juz gazowanego, nie pracuje 12..14 godzin dziennie. Na razie udolo
sie zrzucic troszke ponad 5kg w ciagu 2 m-cy - jak dla mnie to i tak cos.
Lekarz mowil mi, ze trojglicerydy podniosly sie wlasnie dlatego, ze
spowolnilem zycie.
Apropro to i panie spadlo z 40 do okolo 30 R1 minima dziennie.

Pozdro
PST135

7. Data: 2005-06-21 16:39:26

Od: "Kasia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To z konta zonki :-)

Dodam jeszcze, ze rano tocik mialem 115/70 z pulsem 93.

I jak tu sie polapac ?

PST135

8. Data: 2005-06-21 19:04:28

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d99flu$e41$...@n...news.tpi.pl,
Kasia <t...@p...onet.pl>:

Tylko dwie sugestie:

> Przed chwila pomiar 138/81 puls 93.
> Holter cisnieniowy to puls od 48 do 92 - wtedy jeszcze na 1/2

Spora roznica, czy pomiar cisnienia i pulsu robisz w warunkach domowych, czy
u lekarza?
To bardzo wazne, bo u lekarza potrafi naprawde bardzo znaczaco sie podniesc.

> [...]
> Podobno 1/2 tego bisocardu to przy mojej wadze nic, ale ja jakos to
> odczuwalem i dzialalo na mnie - wtedy, pomijajac bol glowy czulem sie

(Bardzo) niski puls w Holterze sugeruje, ze albo to syndrom bialego
fartucha, albo faktycznie mocno reagujesz na bisocard. Wowczas nalezy
rozwazyc, czy bol glowy nie jest zwiazany z niedocisnieniem. Czy probowales
bisocard ale od jeszcze mniejszych dawek, przynajmniej wprowadzajaco?

--
Robert

9. Data: 2005-06-21 19:25:56

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> To z konta zonki :-)
>
> Dodam jeszcze, ze rano tocik mialem 115/70 z pulsem 93.
>
> I jak tu sie polapac ?
>
> PST135

W takiej sytuacji proponuje zaniechac mierzenia cisnienia i pulsu. Chociazby
na pewien czas. Serio!!. Wyniki jakie masz nie sa jakies niebezpieczne a
podejrzewam , ze zdenerwowanie jakie towarzyszy pomiarom cisnienia wywoluje
wzrost tetna.
Jezeli nie wierzysz sprobuj rozluznic sie przy pomiarze, wiem wiem to nie
takie proste i zobaczysz jaki bedzie wynik. Z wlasnego doswiadczenia wiem ,
ze nie jest wielkim problemem wplywac swiadomie na swoje tetno na zasadzie
sprzezenia zwrotnego dodatniego.
IMO podchodzisz za bardzo nerwowo do problemu. Proponuje ograniczyc ilosc
lekow. Po co np lek od trojglicerydow???
Mimo wszystko przy sklonnosci do tachycardii Bisocard wydaje sie niezlym
lekiem. Ewentualnie Lokren. Oczywiscie w niewielkich/srednich dawkach.
Poza tym kontynuuj odchudzanie. jak juz pisal Piotr to najwazniejsze
leczenie, jak podejrzewam wystepujacego u Ciebie zespołu metabolicznego.
plus troche ruchu. czyli co najmniej 30-60 minut rowerku dziennie.

10. Data: 2005-06-21 20:13:20

Od: "Kasia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsumowujac :-)

Do soboty bralem tylko teveten & lipanthyl 267M - to na trojglicerydy.
Teveten mi nie sluzy, tak wiec powoli go odstawiam i dlatego bylo pytanie:

Czy przejscie na tabletke co drugi dzien niczego mi jeszcze bardziej nie
p.....

Holter - statystyka:
wczesna aktywnosc: 127-158/64-75 przy pulsie 61-77
okres dzienny: 127-162/63-76 przy pulsie 61-92
a noc: 99-142/58-75 przy pulsie 48-62

przy czym to 99/58/48 to bylo o 4 w nocy jak spalem

DO Piotra M:
Masz racje rano jestam za luzny aby sie denerwowac pomiarem, wieczorem jest
gorzej :-)
Reszta lekow to troche uzupelnienie na uspokojenie (magnez, b6, deprim) -
moge brac Cital ale na razie usiluje uspokoic sie na spokojnie :-)
Coraz bardziej mi sie wydaje, ze po tym Tevetenie to sie zdrowo p....., bo i
puls polecial do gory, trojglicerydy i cisnienie statystycznie poszlo w
gore.
Prowadze swoj rejestr pomiarow - nie wiedzialem, ze to sie tak nazywa.
Co do tego bolu glowy, to zostal on zapoczatkowany od celiprestu - wtedy
mialem dziwna sytuacje:
4 dzien leku - cos mi babelkowalo w glowie tak z 10 minut, cisnienie 135/80,
nagle cos mi zjechalo po kregoslupie, tak jakby cos splynelo, cos sie
odetkalo i praktycznie nie moglem sie ruszyc.
Pogotowie mnie wzielo, zrobili ekg i pierwszy pomiar cisnienia byl taki jak
powyzej.
Po okolo 5-7 minutach mialem wrazenie ze mi cos uderzylo do glowy - taki
naplyw krwi.
Lekarz nie mogl ustalic cisnienia i za ktoryms razem udalo mu sie i bylo
180/100.
Dostalem wtedy pod jezyk i w zylke na siusiu.
Lekarka ze szpitala dala mi bisocard x1 oraz amlozek x1/2.

DO Roberta:
Raczej nie mam efektu "bialego fartucha", gdyz naklada sie na to jeszcze
troche nerwica i u lekarzy raczej sie uspokajam :-)
Nie tak dawno nawet swoj mierniczek sprawdzalismy u doktorka u mnie wyszlo
ok a u niego 160/100 (pomiar pozniej zostal powtorzony na rteciowym i
faktycznie takie mial)

Pozdro
PST135

Pieczenie w nadbrzuszu i krew
Laserowa korekcja wzroku - wady, zalety, opinie - CZY WARTO?
powiększony wezeł chłonny u 4 latka
Krew utajona w kale
Właśnie nie mogłem zasnąć, jakiś ucisk na lewą część głowy