nadmierna potliwość, acz .... czy na pewno chorobowa? Prosze o radę.

1. Data: 2010-05-12 10:06:14

Temat: nadmierna potliwość, acz .... czy na pewno chorobowa? Prosze o radę.
Od: "Bruno" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi Drodzy,

proszę o porade w temacie nadmiernej potliwości. Przyznam szczerze, że sam
nie wiem jak to nazwac i opisać.
A mianowicie:
Mam problem z potem w sytuacji np. spaceru szybszym krokiem do autobusu, czy
siedzenia z drugą osobą w pokoju gdzie jest dosć ciepło. Również
jakiegokolwiek wysiłku fizycznego, gdzie zauważyłem, że pocę się szybciej
niż inni.

Nie jest to pot śmierdzący. Nie jest to też pot w sytuacjach codziennych, ot
tak. Martwi mnie jednak, że w sytuacji kiedy np. zaczynam trening i po 10
minutach koledzy są jeszcze nierozgrzani, ja już wtedy czuję, że jestem
mokry. Podobnie szybszy spacer do autobusu - nie mówię o leceniu z
wywieszonym jęzorem, ale powiedzmy przebyciu kilkuset metrów szybkim
krokiem - konczy sie na tym, że staję w autobusie, a po chwili czuję jak
płyną mi strużki potu po plecach, czoło mokre. I w koncu banal jak
przytulenie się do żony, gdzie (może nie zawsze) ale od razu zalewa mnie
fala ciepła i zaczynam robic się mokry.

Jak sobie z tym poradzić?
Czy kwalifikuję się na zabiegową walkę z tym, czy też jest to raczej kwestia
struktury mojego organizmu i można to "zaleczać" np. szałwia (czy to
działa?) lub jakieś leki, które wysuszają skórę?

Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc i sugestie.

Pozdrawiam, Bruno

2. Data: 2010-05-12 10:20:10

Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bruno pisze:
> [...]
> działa?) lub jakieś leki, które wysuszają skórę?
>
> Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc i sugestie.

Mam ciotkę w aptece i jakiś czas temu mówiła, że ludzi chętnie wykupują
u niej
PERSPI - BLOCK i bardzo go sobie chwalą.
http://www.domzdrowia.pl/72365,perspi-block-hamuje-n
admierne-wydzielanie-potu-30-kapsulek.html
Nawet przed jakimś spotkaniem czy coś.
Nie znam osobiście i nie stosowałem, ale może także wyreguluje tą
przypadłość?
Piotrek

3. Data: 2010-05-12 10:25:33

Od: "Dorota" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wtaj, miałam taki sam problem i pani aptekarka polecila mi roll-on pod pachy
do skóry normalnej o nazwie ETIAXIL, nie należy on do prepartów tanich, bo
12,5ml kosztuje ok. 40zł, ale - wg mnie - opłaca się go kupić, bo stosujesz
go dwa razy w tygodniu (na noc).
U mnie zadziałał!
Pozdrawiam
Dorota

4. Data: 2010-05-12 17:11:21

Od: "Bruno" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tanich, bo 12,5ml kosztuje ok. 40zł, ale - wg mnie - opłaca się go kupić,
> bo stosujesz go dwa razy w tygodniu (na noc).

Tak, tyle że nie idzie nawet o pot spod pach - chodzi o "płynący po plecach
strużkami pot, czy zroszone czoło".
Obawiam się, że to nie wystarczy...

Czy ktoś ma jeszcze inne sugestie?

Pozdrowienia,
Bruno

5. Data: 2010-05-12 17:33:03

Od: Janusz <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś ma jeszcze inne sugestie?
>
> Pozdrowienia,
> Bruno
Poczytaj o sympatektomii, jednym na to pomaga, innym szkodzi, sam oceń

6. Data: 2010-05-12 22:18:36

Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siedzenia z drugą osobą w pokoju gdzie jest dosć ciepło. Również
> jakiegokolwiek wysiłku fizycznego, gdzie zauważyłem, że pocę się szybciej

Może masz coś nie tak z tarczycą??

Grażyna

7. Data: 2010-05-12 23:12:02

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Grażyna.Ł" 4beb2940$0$17094$6...@n...neostrada.pl

> Może masz coś nie tak z tarczycą??

Ja mam dobre wyniki badania tarczycy (badania krwi) a jednak potrafię
znienacka spocić się. Zimą potrafiłem tak się pocić, iż musiałem przebierać
się kilka razy w ciągu snu. Ubranie było tak wilgotne, że z pralki (po
odwirowaniu) wyjmowałem bardziej suche. Doszło do tego, że nie nadążyłem
z praniem. :) (więc bywało czasami tak, że zdejmowałem ubranie z siebie,
wieszałem na kaloryferze, suszyłem i zakładałem ponownie bez prania...)

Jeszcze rok temu mogłem wykąpać się, wytrzeć małym ręczniczkiem i włożyć
na wilgotną skórę ubranie, które schło krócej niż pół minuty -- wkładanie
butów i wiązanie sznurowadeł trwało dłużej, więc w pewnym sensie suszenie
skóry nie zabierało czasu. Kwadrans starczał na kąpiel, ubranie się oraz
zrobienie zakupów w pobliskim sklepie. :) (zaczynałem około godziny 20:45
i po powrocie była godzina 21 z dokładnością do jednej minuty)

Gorzej wyglądała sprawa suszenie głowy i włosów.

-=-

Nie mam pojęcia, co było (i czasami jest nadal) przyczyna pocenia się,
ale jestem (jak okazuje się) alergikiem.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

8. Data: 2010-05-13 07:01:05

Od: =radek= <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 May 2010 12:06:14 +0200, Bruno napisał(a):

> [...]
> działa?) lub jakieś leki, które wysuszają skórę?
>
> Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc i sugestie.

Warto jednak odwiedzić lekarza.
Nadmierne pocenie może (ale nie musi) wynikać z kilku chorób, warto je
wykluczyć. No i kwestia wieku, nadmierne pocenie bywa dosyć częste w
okresie dojrzewania.
Póki co możesz spróbować suplementacji mikro i makroelementami. Plus,
oczywiście, uzupelnianie płynów. Z potem, czy podczas intensywnego treningu
traci się ich sporo, a jednocześnie ich brak powoduje właśnie nadmierne
pocenie.
Uzupełnij magnes, sód, potas, wapń, może jod. Nie zaszkodzą też zwykłe
witaminy.
Można oczywiście stosować antyperspiranty, ale pamietaj, że one tylko
hamują wydzielanie potu, nie likwiduja przyczyny jego nadmiernego
powstawania. Ktoś polecał Etiaxil, to dobry preparat, ale drogi. Spróbuj
zamiennika o nazwie Antidral. ten sam skład, cena ponad 2-krotnie mniejsza.
I używaj zgodnie z instrukcją.

9. Data: 2010-05-13 07:23:17

Od: Izabela <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Maj, 09:01, =radek= <j...@t...pl> wrote:

> [...]
> zamiennika o nazwie Antidral. ten sam skład, cena ponad 2-krotnie mniejsza.

Wreszcie jakiś głos rozsądku.

\iza\

Bielactwo
Choroba zwyrodnieniowa dłoni