nadmierna sennosc i bezpolodnosc=zaburzenia tarczycy?-

11. Data: 2003-09-27 16:01:17

Temat: Re: nadmierna sennosc i bezpolodnosc=zaburzenia tarczycy?-
Od: "Roma" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
news:Pine.GSO.4.50.0309271738560.8599-100000@dorota.
am.torun.pl...

> a jakie byly robione w takim razie?

Mam ich na icq- zaraz sie dowiem.
Roma

12. Data: 2003-09-27 17:51:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Sep 2003, Roma wrote:

> Mam ich na icq- zaraz sie dowiem.

nie rozumiem - znaczy sprawa nie dotyczy Ciebie?
Jesli tak, to raczej chyba niech sami sie zwroca - to byloby
logiczne :-). Takie posredniczenie w roznych poradach nie
jest korzystnym rozwiazaniem.

P.

13. Data: 2003-09-27 18:14:35

Od: "Roma" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...

> nie rozumiem - znaczy sprawa nie dotyczy Ciebie?
> Jesli tak, to raczej chyba niech sami sie zwroca - to byloby
> logiczne :-). Takie posredniczenie w roznych poradach nie
> jest korzystnym rozwiazaniem.

Dotyczy mojej siostry- wiec jakby mnie samej, jednak ciagle nie mam listy
badanych hormonow.
Roma

14. Data: 2003-09-27 20:07:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Sep 2003, Roma wrote:

> Dotyczy mojej siostry- wiec jakby mnie samej, jednak ciagle nie mam listy
> badanych hormonow.

generalnie mysle, ze w przypadku badania nieplodnosci meskiej zadne
pojedyncze badania niczego nie wniesie - stad zadalem pytanie jakie
homony zostaly juz oznaczone a w zasadzie chodzi o to, co juz zostalo
zdiagnozowane. Innymi slowy mysle, ze po kazdej serii badan (lekarz,
ktory pacjenta prowadzi przypuszczam, ze to robi) trzeba przeanalizowac
i zastanowic sie co one "mowia". Inaczej bedzie to pacjent chodzacy
z duza iloscia "danych" i domagajacy sie robienia nastepnych badan
a problem bedzie istnial caly czas. Jakiekolwiek rady - "dorobmy
jeszcze to czy tamto" moga doprowadzic do stwierdzenia, ze najlepiej
byloby zrobic oznaczenie wszystkich hormonow i PET calego ciala
ale nic to moze nie dac. Wiec moze chwilowo nic nie dorabiajmy tylko
zapytajmy lekarza co moze powiedziec na podstawie tego, co juz zrobil
i jakie to daje rokowania na przyszlosc. Moze jest tak, ze po
prostu tak, ze jakosci nasienia mu sie juz nie da poprawic
Oczywiscie TSH mozna zrobic, bo to jest szczegol i badanie
w zakresie kompetencji lekarza pierwszego kontaktu ale przestrzegam
przed popadaniem w obsesje mnozenia badan dodatkowych bez wlasciwej
ich interpretacji i na oslep. Poza tym do konca - z punktu
psychologicznego - nawet jako siostra zony mozesz nie znac prawdy
- bo kazdemu mezczyznie trudno sie przyznac, do tego, ze jego
jakosc nasienia jest licha i ze JUZ raczej NIC nie da sie z tym
zrobic. (mozna probowac metody zageszczania nasienia) - wiec
(z psychologicznego punktu widzenia) oni juz moga wiedzic,
ze diagnostyka jest ukonczona i niewiele da sie zobic ale
na zewnatrz staraja sie jeszcze mowic, ze cos robia i staraja
sie.

P.

15. Data: 2003-09-27 20:15:32

Od: "mezeta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogromnie zachęcam do badania tarczycy (poziom TSH, którego norma wynosi
> 0,27 - 4,20)

**Co jeszcze moze byc przyczyna nadmiernej sennosci? Tarczyca nieznacznie
powiekszona. Poziom TSH 1,94 wiec OK. Innych badan nie zlecono a ja ciagle
czuje sie zmeczona chocbym spala po 12 godzin.

16. Data: 2003-09-27 20:20:46

Od: "Roma" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...
Moze jest tak, ze po
> prostu tak, ze jakosci nasienia mu sie juz nie da poprawic

To bardzo mozliwe..

> [...]
> ze diagnostyka jest ukonczona i niewiele da sie zobic ale
> na zewnatrz staraja sie jeszcze mowic, ze cos robia i staraja

Tak, wiesz jak ja sie nad nimi zastanawiam, tez mam wrazenie, iz sprawa na
tym etapie jest raczej dla psychologa- tylko wiesz, malo kto ma odwage sie
przyznac i do tego, ze ma problemy psychiczne- jakiekolwiek.
Przeczytalam uwaznie co powiedziales i w tym co mowisz o badaniach- tez masz
racje- wpadaja w "bledne kolo", czasami w rozmowie mam wrazenie, iz oni nie
chca poznac kolejnych wynikow- bo te moga odebrac im nadzieje. Dlatego
kolejne skierowanie jest niezrealizowane.
Chyba sobie odpuszcze.
Wielkie Dzieki
Roma

17. Data: 2003-09-27 21:12:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Sep 2003, mezeta wrote:

> powiekszona. Poziom TSH 1,94 wiec OK. Innych badan nie zlecono a ja ciagle
> czuje sie zmeczona chocbym spala po 12 godzin.

nie wiemy - niestety sorry - ale tego sie nie da powiedziec.
Moga byc bardzo rozne przyczyny od anemii do depresji.
Nie da sie diagnozowac i leczyc przez Internet - mozna tylko
doradzac ale bez precyzyjnych informacji nie da sie nic zrobic

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz