nadmierna sennosc i bezpolodnosc=zaburzenia tarczycy?-

1. Data: 2003-09-26 21:21:37

Temat: nadmierna sennosc i bezpolodnosc=zaburzenia tarczycy?-
Od: "Roma" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj szwagier od dosc dlugiego czasu spi po 12 godzin dziennie. Ma 28 lat,
dodatkowo, wedlug lekarzy jego plodnosc jest powaznie obnizona.
Czytalam gdzies tutaj, ze moze to miec zwiazek z zaburzeniami funkcjonowania
tarczycy. czy to mozliwe? czego objawem moze byc nadmierna sennosc?
Wdzieczna za kazda wypowiedz
Roma

2. Data: 2003-09-26 23:28:44

Od: "Roma" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roma" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
funkcjonowania
> tarczycy. czy to mozliwe? czego objawem moze byc nadmierna sennosc?

Nie, nie oczekuje odpowiedzi.. Moja bytnosc wsrod ludzi najpierw
osadzajacych i wydajacych wyroki a dopiero pozniej analizujacych mechanizmy
i prawidlowosc reakcji jest daremna- dlatego przepraszam za ten post-
izanikam zalujac ze nie zrobilam to dawno temu..
Pozdrawiam
Roma

3. Data: 2003-09-27 06:14:58

Od: "onsok" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roma wrote:
> [...]
> mechanizmy i prawidlowosc reakcji jest daremna- dlatego przepraszam
> za ten post- izanikam zalujac ze nie zrobilam to dawno temu..

Ech:(( Z takim podejsciem na pewno uzyskasz odpowiedz .
Okolo polnocy wiekszosc ludzi juz spi , a nie sleczy przed
komputerem oczekujac az TY zadasz pytanie.

4. Data: 2003-09-27 06:36:38

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roma <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> i prawidlowosc reakcji jest daremna- dlatego przepraszam za ten post-
> izanikam zalujac ze nie zrobilam to dawno temu..

A ile płacisz za poradę? Dziewczynko, to jest grupa dyskusyjna. Każdy
odpowiada, jeśli a) akurat tu zajrzy b) zna odpowiedź c) ma taką ochotę.
Ludzie nie mają obowiązku siedzienia 24/24 w necie i udzielania porad, bo
pani Roma raczyła o coś zapytać. Natarczywe domaganie się odpowiedzi jest
bardzo niemile widziane i może to sobie zanotuj na post-icie i przyklej na
monitorze. A pod spodem dopisz, że równie niemile widziane jest uogólnianie.

A merytorycznie: owszem, senność jest jednym z objawów zaburzeń czynności
tarczycy. Co do płodności nie mam pojęcia (BTW, może jakieś konkrety co do
objawów tej "niskiej płodności"?), ale szalejąca tarczyca może się objawiać
czasem na tak przedziwne sposoby (znam ludzi latami bezskutecznie leczonych
na co innego, zanim ktoś wpadł na to, że to może tarczyca), że nie można tego
wykluczyć.

JoP

5. Data: 2003-09-27 07:00:12

Od: "Roma" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
leczonych
> na co innego, zanim ktoś wpadł na to, że to może tarczyca), że nie można

sorry, ze tak to jest odbierane- moj drugi post mial anulowac pierszy, a nie
byl wyrazem zniecierpliwienia- nie w pore spostrzeglam, ze osoba dla ktorej
probuje uzyskac informacje, mogla to zrobic sama.

Dzieki, to cenna wskazowka- chlopak i jego zona od kilku lat bezskutecznie
staraja sie o dzidzie- badan w kierunku sprawdzenia prawidlowosci
funkcjonowania tarczycy nikt nie zaproponowal, a dla mnie zastanawiajace sa
rowniez ogromne wahania wagi- mimo stalej diety..
Niska plodnosc- niestety po badaniach stwierdzono tylko 15% zdolnych do
zaplodnienia plemnikow.
Bardzo dziekuje
Roma

http://www.gazeta.pl/usenet/

6. Data: 2003-09-27 07:42:02

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roma <r...@n...pl> napisał(a):

> sorry, ze tak to jest odbierane- moj drugi post mial anulowac pierszy, a nie
> byl wyrazem zniecierpliwienia- nie w pore spostrzeglam, ze osoba dla ktorej
> probuje uzyskac informacje, mogla to zrobic sama.

Niestety przy pisaniu na newsy trzeba jednak uważać, co i jak się pisze, ze
szczególną dbałością o jednoznaczność interpretacji. ;-)

> [...]
> funkcjonowania tarczycy nikt nie zaproponowal, a dla mnie zastanawiajace sa
> rowniez ogromne wahania wagi- mimo stalej diety..

To jest kolejna poszlaka wskazująca na tarczycę.

> Niska plodnosc- niestety po badaniach stwierdzono tylko 15% zdolnych do
> zaplodnienia plemnikow.

Uhm. Nie słyszałam o takiej zależności, ale jak wspomniałam - chora tarczyca
może przeróżnie się objawiać, wcale bym nie była zdziwiona, gdyby to było to.

JoP

7. Data: 2003-09-27 09:55:48

Od: "Roma" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety przy pisaniu na newsy trzeba jednak uważać, co i jak się pisze,
ze
> szczególną dbałością o jednoznaczność interpretacji. ;-)

dziekuje za wyrozumialosc;-) mnie sama ostatnie zachowania niepokoja o tyle,
iz chyba zwroce sie o pmoc specjalisty..

> [...]
tarczyca
> może przeróżnie się objawiać, wcale bym nie była zdziwiona, gdyby to było

Juz przekazalam chlopakowi i jego zonie Twoje uwagi- moze udalo sie trafic
na wlasciwy trop- oby...jak najszybciej pojawila sie w ich domu dzidzia.
ogromne dzieki za to i za wyrozumialosc
Roma

http://www.gazeta.pl/usenet/

8. Data: 2003-09-27 10:37:28

Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
funkcjonowania
> tarczycy. czy to mozliwe? czego objawem moze byc nadmierna sennosc?

Ogromnie zachęcam do badania tarczycy (poziom TSH, którego norma wynosi
0,27 - 4,20) oboje partnerów. Sama leczę się na niedoczynność, również mam
ogromne problemy z nadwagą i niepłodnością, z tym nie ma żartów :-(
Powodzenia.

D.

9. Data: 2003-09-27 11:54:25

Od: "Roma" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 0,27 - 4,20) oboje partnerów. Sama leczę się na niedoczynność, również mam
> ogromne problemy z nadwagą i niepłodnością, z tym nie ma żartów :-(

To mnie troche bulwersuje;-( Od 5-ciu lat biegaja do najlepszych
specjalistow, wykonujac mimo skromnych zasobow finansowych setki kosztownych
badan, a nikt do tej pory, procz mnie- wczoraj, ktora lekarzem nie jestem,
nie zwrocil uwagi na tarczyce- nawet jezeli to nie ona decyduje o jego
nieplodnosci. Sprawdzilam w ich wynikach i skierowaniach na kolejne badania
hormonalne- hormonow tarczycy tam nie ma. Szkoda, tak na marginesie iz
leczenie nieplodnosci, w czasach nizu demograficznego, nie jest refundowane.
Czas ich goni, a problem nieplodnosci dotyka coraz wieksza liczbe par- z
obserwacji mojego srodowiska.
Pozdrawiam trzymajac kciuki za Wszystkich tych, ktorzy jak moja siostra
czekaja na dzidzie.
Roma

10. Data: 2003-09-27 15:39:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Sep 2003, Roma wrote:

> nieplodnosci. Sprawdzilam w ich wynikach i skierowaniach na kolejne badania
> hormonalne- hormonow tarczycy tam nie ma. Szkoda, tak na marginesie iz

a jakie byly robione w takim razie?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl