Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.man.poznan.pl!n
ewsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Jacek B." <d...@...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: nadpobudliwe dziecko, klopoty w szkole
Date: Tue, 9 Sep 2003 14:37:25 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 37
Message-ID: <bjkh88$5fr$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <bjke70$ignv6$1@ID-192479.news.uni-berlin.de>
<3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: pa146.zawiercie.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1063110728 5627 80.49.147.146 (9 Sep 2003 12:32:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Sep 2003 12:32:08 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:226000
Ukryj nagłówki
Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3c1a.00000671.3f5dc4c9@newsgate.onet.pl...
>
> > Linki ktos ci podal, a dorzuce uwage: problemy szkole przy wysokim
ilorazie
> > inteligencji, moim zdaniem sa przejawem n o r m a l n o s c i a
nie
> > przejawem pobudliwosci.
> > Oczywiscie, widze ze piszesz "powazne", moglabys uscislic?
>
> Srednia na koniec roku 2,8
> Nieumiejetnosc skoncentrowania sie.
> Typowe ADHD. Pytanie co z tym zrobic by polepszyc oceny. Rodzice
pomagaja mu
> jak moga, ma wiele korepetycji z wazniejszych przedmiotow. Ale
zbiera takie
> oceny, ze to do niczego dobrego nie doprowadzi...:(
srednia taka nie swiadczy o niskiej inteligencji dziecka! - niestety,
czesto nauczyciele rozładowuja swoje frustracje na dzieciach.
Jesli chodzi o ADHD - to tak pokrótce
dawac dziecku co chwile znaki ze sie go kocha, ze jest chciana
petrzebne
dawac dziecku jedno polecenie tylko - bo przy dwoch sie zacznie gubic
ogranicza bodzce bo czuje sie zagubione - np. dla dziecka z adhd wazne
są wszystkie bodźce a więc tak samo będzie ważny twój głos, jak i
głos bzykającej muchy - to nie wina dziecka - jego mózg nie
selekcjonuje - nam to trudno zrozumiec
prace powinny byc dokonczone (zaczynac od prostych prac i nie
wymagajacych duzej koncentracji
nauka panowania nad emocjami - stopniowo, nie od razu
w czasie korepetycji, lekcji - robic czesto regularne przerwy, pozniej
je powoli usuwac
wierzyc w niego!
|