Data: 2003-09-09 12:37:25
Temat: Re: nadpobudliwe dziecko, klopoty w szkole
Od: "Jacek B." <d...@...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3c1a.00000671.3f5dc4c9@newsgate.onet.pl...
>
> > Linki ktos ci podal, a dorzuce uwage: problemy szkole przy wysokim
ilorazie
> > inteligencji, moim zdaniem sa przejawem n o r m a l n o s c i a
nie
> > przejawem pobudliwosci.
> > Oczywiscie, widze ze piszesz "powazne", moglabys uscislic?
>
> Srednia na koniec roku 2,8
> Nieumiejetnosc skoncentrowania sie.
> Typowe ADHD. Pytanie co z tym zrobic by polepszyc oceny. Rodzice
pomagaja mu
> jak moga, ma wiele korepetycji z wazniejszych przedmiotow. Ale
zbiera takie
> oceny, ze to do niczego dobrego nie doprowadzi...:(
srednia taka nie swiadczy o niskiej inteligencji dziecka! - niestety,
czesto nauczyciele rozładowuja swoje frustracje na dzieciach.
Jesli chodzi o ADHD - to tak pokrótce
dawac dziecku co chwile znaki ze sie go kocha, ze jest chciana
petrzebne
dawac dziecku jedno polecenie tylko - bo przy dwoch sie zacznie gubic
ogranicza bodzce bo czuje sie zagubione - np. dla dziecka z adhd wazne
są wszystkie bodźce a więc tak samo będzie ważny twój głos, jak i
głos bzykającej muchy - to nie wina dziecka - jego mózg nie
selekcjonuje - nam to trudno zrozumiec
prace powinny byc dokonczone (zaczynac od prostych prac i nie
wymagajacych duzej koncentracji
nauka panowania nad emocjami - stopniowo, nie od razu
w czasie korepetycji, lekcji - robic czesto regularne przerwy, pozniej
je powoli usuwac
wierzyc w niego!
|