nadwrażliwość na D3

1. Data: 2001-05-18 14:16:19

Temat: nadwrażliwość na D3
Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym się dowiedzieć jak to dokładnie jest przy nadwrażliwości na wit.
D3. Wiem, że nie należy podawać tej witaminy, bo następuje nadprodukcja
wapnia i może dojść do kamicy. A jak ma się ten nadprodukowany wapń do
wapnia podawanego w mleku. Lekarka powiedziała, że córka może pić mleko i
jeść jego przetwory, ale ma nie dostawać wit D3 (także tej ze słońca).
W chwili obecnej następuje zwiększone wydalanie wapnia z moczem, czyli
rozumiałabym, że ma za dużo wapnia w organiźmie, więc czemu mamy nie
ograniczać mleka i jego przetworów.

Gosia

2. Data: 2001-05-25 21:48:51

Temat: Re: nadwrażliwość na D3
Od: "Jacek >lucas<" <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
podejrzewam, ze taka decyzja Twojej lekarki spowodowana jest troska o
prawidlowy rozwoj dziecka. Dzieci w wieku 0-6 lat potrzebuja 400 jednostek
(ok. 10 mikrogramow), powyzej 7 roku zas - 100 jednostek (2,5 mikrogramow).
W wiekszosci wystarcza naslonecznienie, jednak brak wit D3 powoduje krzywice
u dzieci. Typowe objawy przedawkowania, to: brak laknienia, ospalosc,
nudnosci, wymioty, biegunka, zmniejszenie masy ciala, wielomocz, obfite
pocenie sie, bol glowy, uporczywe pragnienie, zawroty glowy. Aby niedopuscic
do hiperkalcemii mozna zwiekszyc dawke plynow, by zmniejszyc ilosc
odkladania sie wapnia w nerkach. Mysle jednak, ze nie powinnas sie za bardzo
przejmowac, gdyz - chyba Twoja lekarka zalecajaca spozycie wit. D3 w
naturalnej postaci widziala wyniki Twojej corki - lekarka prowadzaca
najlepiej wie, co dla rozwoju dziecka najlepsze. Jesli nadal bedziesz miala
watpliwosci - porozmawiaj z Nia o nich.

Pozdrawiam,
Jacek >lucas<

3. Data: 2001-05-25 22:01:50

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - lekarka prowadzaca
> najlepiej wie, co dla rozwoju dziecka najlepsze.

czy to jest slogan nowej kampanii reklamowej ?

4. Data: 2001-05-25 22:54:55

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naturalnej postaci widziala wyniki Twojej corki - lekarka prowadzaca
> najlepiej wie, co dla rozwoju dziecka najlepsze. Jesli nadal bedziesz

Cześć
Mam jeszcze kilka wątpliwości, a wizytę wyznaczoną dopiero w listopadzie,
więc będę próbowała na liście rozwiać moje wątpliwości i obawy.
Czy krzywicę powoduje brak wit. D3 czy brak wapnia ?
Czy jeśli u córki występuje zwiększone wydalanie wapnia z moczem to czy
również jest zagrożona krzywicą? I czy przy zwiększonym wydalaniu wapnia,
nie należałoby ograniczyć wapnia spożywanego ?
Czy dobrze rozumiem, że wit. D3 jest odpowiedzialna za produkcję wapnia w
organiźmie, i jak to ma sie do wapnia spożywanego w pokarmach ? (Może np.
ilość wapnia spożywanego jest bardzo mała w stosunku do wapnia produkowanego
przez D3 przy nadwrażliwości na D3?)

Pozdrawiam
Gosia

5. Data: 2001-05-26 20:19:18

Od: "Jacek >lucas<" <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak to zabrzmialo i tak mi sie napisalo, jednak nie jest to zaden slogan
rklamowy :-)))

--
Jacek >lucas<
E-mail: l...@s...pl