najstarszy zapach na rynku?

1. Data: 2006-03-11 12:02:16

Temat: najstarszy zapach na rynku?
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dogrzebałam się do:
w 1912 pojawił się L'Heure bleue by Guerlain i Quelques Fleurs by Houbignat
w 1919 Mitsuko by Guerlain

Ktoś da więcej?

BTW - robi na mnie wrażenie ponadczasowość tych zapachów, przecież one za
parę lat będą miały równą setkę. :-)

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

1. Data: 2006-03-11 12:16:38

Temat: Re: najstarszy zapach na rynku?
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:duue8a$pq4$1@inews.gazeta.pl>
Sowa <m...@w...pl> pisze:

> Dogrzebałam się do:
> w 1912 pojawił się L'Heure bleue by Guerlain i Quelques Fleurs by
> Houbignat w 1919 Mitsuko by Guerlain
>
> Ktoś da więcej?

Ale chodzi Ci o takie, które nadal są na rynku?

--
PozdrawiaM

1. Data: 2006-03-11 12:34:44

Od: asp420 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Muelhens 4711 - rok 1803 (nieprzerwanie)
z przerwa Florina "Prastara" - rok 1682 (receptura Jean Paul Feminis)

1. Data: 2006-03-11 12:39:32

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to sobota, 11 marca 2006 13:02 użytkownik
Sowa, sącząc kawkę, wyklepał:

> Dogrzebałam się do:
> w 1912 pojawił się L'Heure bleue by Guerlain i Quelques Fleurs by
> Houbignat w 1919 Mitsuko by Guerlain
>
> Ktoś da więcej?

A legendarne Chanel nr 5 nie są starsze?

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2006-03-11 12:43:41

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:duuge4$4j1$2@inews.gazeta.pl>
Kruszyzna <k...@g...pl> pisze:

> A legendarne Chanel nr 5 nie są starsze?

Nie. Z 1921.
Ale z 1900 są "Belle Epoque" Coty, z tym, że raczej już nie produkowane.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2006-03-11 15:16:01

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

> Ale chodzi Ci o takie, które nadal są na rynku?

Tak, takie które ciągle można kupić.

--
Edyta Czyż

1. Data: 2006-03-11 15:21:39

Od: asp420 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, co do Muehlensa (www.4711.com) to zapach zostal skomponowany w i
wytwarzany na zamowienie od 1792, a w ciaglej produkcji jest od 1803.
Butelka taka jaka jest dzis zostala zaprojektowana przez Molanusa w 1820.

W ogole szukasz w niewlasciwym miejscu - jak powszechnie wiadomo do czasow
Dyrektoriatu to mezczyzni byli "ta berdziej zadbana plcia". Taki Yardley
pierwsze kosmetyki zapachowe dedykowane kobietom zaczal produkowac dopiero
w II pol. XIX wieku, podczas gdy meskie pachnidla robil juz duzo, ale to
duuuuuzo wczesniej, pierwsze juz w roku zalozenia manufaktury w 1770.

Do czasow dyrektoriatu tylko wlasciwie nieliczne krolowe uzywaly kosmetykow
zapachowych np. "pachnidla krolowej Elzbiety". Inne kobiety praktycznie
wcale.

1. Data: 2006-03-11 15:27:06

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "asp420" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Muelhens 4711 - rok 1803 (nieprzerwanie)
> z przerwa Florina "Prastara" - rok 1682 (receptura Jean Paul Feminis)

imponujace roczniki.
dzieki.

czy ten Muelhens to ten zapach z czarnym x na buteleczce?

A najstarszy, dostepny wciaz, kobiecy zapach moze kojarzysz?

--
Edyta Czyz

1. Data: 2006-03-11 16:00:28

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> Uzytkownik "asp420" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
>
> imponujace roczniki.
> dzieki.
>
> czy ten Muelhens to ten zapach z czarnym x na buteleczce?

Nie, to to:
<http://img.epinions.com/images/opti/e7/b6/758917248
7-resized200.jpg>

Sama mam buteleczke, obowiazkowa pamiatka z Kolonii :) Fajny
staroswiecki zapach.

--
Beth Winter
Extenuation Collective <http://www.extenuation.net/>

1. Data: 2006-03-11 16:26:06

Od: asp420 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wciaz produkowany niestety nie wiem (co ponizej wyjasniam).

Do dzis sa spory czy pierwsze "przemyslowe" seryjne kosmetyki zapachowe dla
kobiet (w ogole) wyprodukowal Yardley czy Coty.

Natomiast wiem "gdzie dzwonia", a w kazdym razie moga. Produkcja damskich
kosmetykow zapachowych w sposob przemyslowy w nieodlaczny sposob wiaze sie
z uprawa bulgarskich roz w poblizu Grasse w Prowansji, a to bylo krotko
przed wojna francusko-pruska. Jako ciekawostka - poczatkowo bynajmniej nie
na potrzeby zapachowe, lecz farbiarskie (poszukowano zastepnikow). Zapachy
wyszly niejako "przy okazji". A dzis jak wiadomo, Grasse to stolica
swiatowego perfumiarstwa.
Byc moze ta firma bylo Bourjois (zapach Soir de Paris). Pisze byc moze, bo
firma wystartowala z zapachem dla kobiet pod ta nazwa juz na poczatku
istnienia firmy (1863), ale dosc metne sa zwiazki miedzy tym zapachem a tym
o tej samej nazwie z 1928. Raz firma twierdzi, ze to to samo tylko butelka
sie zmienila, raz o unowoczesnionej formule (zapach + butelka). Innym razem
jeszcze cos innego - chyba tak naprawde jak bylo to slodka tajemnica firmy
:-)

Własnie stuknęłam nosem o ścianę
objętość włosów
WIELKA PROŚBA