najwyzsza pora na podsumowanie

21. Data: 2020-11-17 16:50:48

Temat: Re: najwyzsza pora na podsumowanie
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16/11/2020 o 22:03, FEniks pisze:

> W tych innych krajach te szpitale wyglądają lepiej i są lepiej
> przygotowane, po prostu do tego celu, któremu mają służyć. U nas to
> wygląda na typową dojarkę kasy.

mylisz sie, stoja puste, to moj moj blad, zle sie wyrazilem a ty mnie
mnie zle zrozumialas, puste, na wiosne byly puste

> Nadal nie bardzo rozumiem, dlaczego uważasz, że teraz ludzie trafiają do
> szpitala niepotrzebnie. Przecież ci, którzy lekko przechodzą, chorują w
> domach. Znam już całkiem sporo takich przypadków.
>
> Ewa

szlas kiedys z grypa do szpitala? osobiscie znam pare osob sprzed lat, i
owszem, wyladowali, a teraz sa zdrowi

--
gazebo

22. Data: 2020-11-17 16:54:09

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16/11/2020 o 22:07, FEniks pisze:

> No proszę Cię! Przecież zasłanianie nosa i ust przy kaszlu czy kichaniu
> to podstawa kindersztuby. Wiesz, ja widzę w tym wszystkim dużą nadzieję,
> że ludzie się wreszcie tego nauczą. O, i nauczą się też, że łażenie do
> pracy czy po ulicy z infekcją, jakąkolwiek, nie jest powodem do dumy.
>
> A chyba nikt nie każe myć rąk alkoholem. Mycie rąk (i nie tylko rąk)
> wodą z mydłem jest nadal obowiązujące.
>
> Ewa

zgadza sie, jest grypa, pandemia zostala stworzona, jak mozna kogos
prawnie zmusic do mycia rak? ktos mi kolejna kamere zainstaluje w
toalecie? dzien dobry Chiny

--
gazebo

23. Data: 2020-11-17 17:25:50

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 16.11.20 um 23:12 schrieb FEniks:

> Nie porównuj Niemiec do Polski, bo to dwa światy są, jeśli chodzi o
> przygotowanie do sytuacji i ogólnie o służbę zdrowia.

> Ja tam nie wiem, zawsze unikałam tłumnych miejsc, to może dlatego mi
> łatwiej, a nawet obecna sytuacja odpowiada bardziej mojej naturze. A na
> tych jarmarkach co roku jest ta sama komercja. Przynajmniej naszego
> wrocławskiego mi nie szkoda, że nie będzie go w tym roku.
>
> Ewa

Ogolnie to wszystkie swieta mi wisza, ale coz rodzina... Chodzilem na
jarmarki, cos tam jadlem, pilem grzanca (nawet z jakims olejkiem z
marycha). Jezdzilismy (autobusem!) tez na jarmarki do Szwajcarii,
Francji, Austrii, a na Alasce znalezlismy wielki sklep, ktory caly rok
swietuje Xmas (miasteczko pt. Northpole! kolo Fairbanks). Podobne sklepy
pod nazwa Käthe Wohlfahrt sa w Rothenburgu o.d.T. oraz Norymberdze.
Kicze sa tam straszne, ale zapachy, jedzenie i napoje OK. :-)

To w Norymberdze
https://www.flickr.com/photos/zabajawa/50610148561/i
n/album-72157716916517902/
ten jarmark byl nawet fajny (nie musialem prowadzic!)
https://www.flickr.com/photos/zabajawa/49219128112/i
n/album-72157712203560618/

A ten Rothenburg o.d.Tauber polecam do zwiedzania - miasteczko otoczone
murami obronnymi przetrwalo szczesliwie rozne kataklizmy
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
????????????????
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

24. Data: 2020-11-17 17:53:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2020 o 16:50, gazebo pisze:

> mylisz sie, stoja puste, to moj moj blad, zle sie wyrazilem a ty mnie
> mnie zle zrozumialas, puste, na wiosne byly puste

Może na wiosnę nie były potrzebne, czekają, ale w pełni przygotowane na
pogorszenie sytuacji. A co, mieli szykować je na ostatnią chwilę, tak
jak u nas? W razie czego mogą przyjąć pacjentów z innych krajów, o ile
te z dumą nie odmówią, pozwalając, by ich pacjenci umierali utopieni we
własnych rzygowinach.

Widziałeś to:

https://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/poznan-pacjenc
i-ludzie-umieraja-w-nocy-bo-nie-ma-personelu,330801.
html?s=08

Myślisz, że to ściema? Nie wydarza się w naszych szpitalach?

> szlas kiedys z grypa do szpitala? osobiscie znam pare osob sprzed lat,
> i owszem, wyladowali, a teraz sa zdrowi

No właśnie w tym sęk, żeby mieć szanse _w_razie_ czego trafić do
szpitala, gdzie uzyska się odpowiednią pomoc. Nie da się tego zapewnić,
jeśli chorych jest zbyt wielu. I zbyt duży odsetek chorych
potrzebujących wspomagania oddychania, choćby podaniem tlenu, jeśli nie
respiratorem. Przecież nikt nikogo nie pakuje do szpitala tylko dlatego
że ma stwierdzony covid, jeśli ten tego nie potrzebuje. Chyba niewielu
jest takich, którzy szpital, zwłaszcza w Polsce, traktują jak dobry urlop.

Ewa

25. Data: 2020-11-17 17:56:57

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2020 o 16:54, gazebo pisze:
> zgadza sie, jest grypa, pandemia zostala stworzona, jak mozna kogos
> prawnie zmusic do mycia rak? ktos mi kolejna kamere zainstaluje w
> toalecie?

Ale kto Cię zmusza prawnie do mycia rąk? Naprawdę wydaje mi się, że
panika osób negujących pandemię jest znacznie większa od mojej.

Wracając do zasłaniania nosa -  ile czasu dziennie (średnio i łącznie)
jesteś zmuszony do zasłaniania nosa i ust?

Ewa

26. Data: 2020-11-17 18:02:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2020 o 17:25, Sylvio Balconetti pisze:

> [...]
> https://www.flickr.com/photos/zabajawa/50610148561/i
n/album-72157716916517902/

> ten jarmark byl nawet fajny (nie musialem prowadzic!)

Jarmarki są fajne owszem - dla dzieci. Ewentualnie jak miasto
historyczne i ładne samo w sobie, to dodają klimatu. Ale na ogół
polegają na wciskaniu tych samych towarów, które można kupić za połowę
ceny w normalnym sklepie. Czasem się zdarzają ciekawe rękodzieła, ale na
ogół to powszechnie dostępna chińszczyzna.

No, grzane wino odrobinę te jarmarki ratuje. ;)

Ewa

27. Data: 2020-11-17 19:11:16

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.11.20 um 18:02 schrieb FEniks:

> [...]
> ogół to powszechnie dostępna chińszczyzna.
>
> No, grzane wino odrobinę te jarmarki ratuje. ;)

Dostelem fajne urzadzenie do palenia cukru polanego rumem nad kubkiem
grzanca. Do tego pierniczki...

28. Data: 2020-11-17 19:25:31

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17/11/2020 o 16:53, FEniks pisze:

> [...]
html?s=08

> Myślisz, że to ściema? Nie wydarza się w naszych szpitalach?

nie, to nie jest sciema, oni nie umieraja na Covid, to nie jest jedyny
szpital w Polsce

> [...]
> że ma stwierdzony covid, jeśli ten tego nie potrzebuje. Chyba niewielu
> jest takich, którzy szpital, zwłaszcza w Polsce, traktują jak dobry urlop.

tak z glupia frant zapytam, co z tymi co chca ,no rescues,? wszystko
umarlo, prawa i potrzeby ludzkie

--
gazebo

29. Data: 2020-11-17 19:28:24

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17/11/2020 o 16:56, FEniks pisze:

> Ale kto Cię zmusza prawnie do mycia rąk? Naprawdę wydaje mi się, że
> panika osób negujących pandemię jest znacznie większa od mojej.

jest wirus grypy, to tyle na temat

> Wracając do zasłaniania nosa -  ile czasu dziennie (średnio i łącznie)
> jesteś zmuszony do zasłaniania nosa i ust?
>
> Ewa

zawsze to robilem, teraz jestem zmuszany, bez roznicy? a moze jednak

--
gazebo

30. Data: 2020-11-17 19:30:14

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17/11/2020 o 17:02, FEniks pisze:

> [...]
> ogół to powszechnie dostępna chińszczyzna.
>
> No, grzane wino odrobinę te jarmarki ratuje. ;)

oj ludzie, irish coffee

--
gazebo

alexa