najwyzsza pora na podsumowanie

61. Data: 2020-11-23 20:52:54

Temat: Re: najwyzsza pora na podsumowanie
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.11.20 um 19:59 schrieb FEniks:

> To nie ma znaczenia. Mam 3 termometry rtęciowe, każdy pokazuje mi
> zazwyczaj 36,3st.C. Termometry zdalne, którymi mierzą mi temp. przy
> wejściu np. do przychodni zwykle nie pokazują więcej niż 36st. Raz mi
> się zdarzyło, że pokazał 37, jak się spieszyłam i musiałam kawałek
> podbiec przed wejściem.
>
> Wiosną miałam solidne przeziębienie, temperatura skoczyła mi do 37,6, a
> czułam się umierająca. ;)
>
> Ewa

Zmierzylem sobie wlasnie temperature dwoma termometrami digitalnymi.
Dobrze zjadlem, wypilem grzanca, do tego kawalek tortu i po paru
minutach wyszlo 34,3 oraz 36,1. :-)
Czuje sie zdrowy i nigdy nie badalem sobie cisnienia, poziomu cukru,
temperatury w silowni lub w czasie wedrowek.

Apropos rteci i roznych rteciowych urzadzen. W dawnych czasach moj brat
studiowal medycyne i przyniosl do domu rteciowy aparat (byly takie!) do
mierzenia cisnienia krwi. Potem pare dni czulem w uszach swoj puls!

Ale to historia, bo mam pare aparatow do mierzenia cisnienia i potrafie
to robic ze stetoskopem i prostym urzadzeniem. Prawie nigdy ich nie uzywam.
Pod koniec sesji treningowej jade 10 minut rowerkiem i zawsze unikam
dotykania metalowych uchwytow, bo mnie maszyna zaraz pyta o wiek, ciezar
i na koniec sugeruje konsultacje z terapeuta. :-)

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
????????????????
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

62. Data: 2020-11-23 20:55:40

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23/11/2020 o 18:59, FEniks pisze:

> [...]
> podbiec przed wejściem.
>
> Wiosną miałam solidne przeziębienie, temperatura skoczyła mi do 37,6, a

ma znaczenie Ewa, pierwszy raz zwracam sie tak do ciebie, ma, ogromne,
uczac sie swego czasu chemii mielismy termometry z diagnostyka poprawki,
to wszytsko jest osobowe, moze wytlumacze to na innej dziedzinie, lekarz
rodzinny zawsze bedzie uznawal siedem dni na zdjecie szwow, chirurg
powie ci, ze trzy dni a potem plaster, rzecz w tym w tym, ze wszystko
jest indywidualne, moze wiec daj spokoj przejmowaniu sie, prosze,
niewiele mi osob zostalo na grupie, zadbaj o siebie na swoj wlasny ssposob

--
gazebo

63. Data: 2020-11-23 22:46:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.11.2020 o 20:55, gazebo pisze:

> [...]
> zdjecie szwow, chirurg powie ci, ze trzy dni a potem plaster, rzecz w
> tym w tym, ze wszystko jest indywidualne,

Chodziło mi o to, że nawet rtęciowy termometr nie pokazuje tej
przepisowej temperatury 36,6. To, że każdy ma osobniczą skłonność do
utrzymywania temperatury w jakichś-tam zakresach to norma. Elektroniczne
termometry pokazują zazwyczaj jeszcze niższą temperaturę, rtęciowe
prawdopodobnie są dokładniejsze.

> moze wiec daj spokoj przejmowaniu sie, prosze, niewiele mi osob
> zostalo na grupie, zadbaj o siebie na swoj wlasny ssposob

Nie bardzo rozumiem - czym się niby przejmuję? Skąd ta troska? Ja się
zaczęłam martwić o Ciebie. :-)

Ewa

64. Data: 2020-11-24 06:01:50

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23/11/2020 o 21:46, FEniks pisze:

> [...]
> prawdopodobnie są dokładniejsze.

> Nie bardzo rozumiem - czym się niby przejmuję? Skąd ta troska? Ja się

nostalgia mnie dopadla :)

--
gazebo

65. Data: 2020-11-24 11:12:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.11.2020 o 06:01, gazebo pisze:

> nostalgia mnie dopadla :)

Sentymenty... wszystkich nas to dopada w pewnym wieku. ;-)

Ewa

66. Data: 2020-11-24 11:14:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> nostalgia mnie dopadla :)

A wiesz w sumie, czego najbardziej się obawiam? Że to niewychodzenie z
domu coraz bardziej zacznie mi odpowiadać.

Ewa

67. Data: 2020-11-24 14:56:53

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 24.11.20 um 11:14 schrieb FEniks:

> A wiesz w sumie, czego najbardziej się obawiam? Że to niewychodzenie z
> domu coraz bardziej zacznie mi odpowiadać.
>
> Ewa

Z ta nostalgia to rzecz znana. Depresja jesienna. Pozniej mam depresje
zimowa, nastepnie wiosenna i letnia. Tak mijaja lata. :-)

Niewychodzenie z domu nie jest dobre. W ogole jak za dlugo siedze, to
musze od czasu wypic herbate (kawy nie znosze), a do tego jakies
ciastka. ;-) Na szczescie nie mam problemow z waga. Ale jesli ktos ma,
to tyje. Popularnie nazywa sie to Winterspeck, czyli gromadzenie
tluszczu na zime. ;-)

U nas na poczatku lockdownu w marcu rzad (bawarski, bo od tego sa rzady
krajowe, a nie federalny) podal pare wyjatkow: praca,
lekarz/apteka/zabiegi, zakupy, wazne naprawy (auto, rower) oraz sport.
Mialem jeszcze wazne skierowanie lekarza na treningi silowe, wiec
korzystalem z nich. Pozniej pare tygodni pauzowalem, bo prywatnie placac
nie bylo mozna (teraz to idzie). No i jezdzilem sporo rowerem po
okolicznych lasach.
Pozniej rozluznilo sie, wiec byly wedrowki i wyjazdy w blizsze i dalsze
strony.

https://www.flickr.com/photos/zabajawa/50625007912/i
n/album-72157716964671558/

68. Data: 2020-11-24 17:40:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.11.2020 o 14:56, Sylvio Balconetti pisze:

> [...]
> ciastka. ;-) Na szczescie nie mam problemow z waga. Ale jesli ktos ma,
> to tyje. Popularnie nazywa sie to Winterspeck, czyli gromadzenie

No tak, trochę źle się wyraziłam. Od marca (czyli odkąd noszę opaskę i
mierzę) robię minimum 10 tysięcy kroków dziennie. Na palcach jednej ręki
mogę policzyć dni, kiedy zrobiłam mniej. Długie spacery, wyjazdy
rowerowe jak było ciepło itd.

Tak więc z tym niewychodzeniem z domu to bardziej chodzi mi o izolowanie
się od ludzi. Bardziej lub mniej obcych oczywiście.

> Pozniej rozluznilo sie, wiec byly wedrowki i wyjazdy w blizsze i
> dalsze strony.
>
> https://www.flickr.com/photos/zabajawa/50625007912/i
n/album-72157716964671558/

Klimatyczny ten cmentarz.

Ewa

69. Data: 2020-11-24 18:16:59

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 24.11.20 um 17:40 schrieb FEniks:

> [...]
>
> Tak więc z tym niewychodzeniem z domu to bardziej chodzi mi o izolowanie
> się od ludzi. Bardziej lub mniej obcych oczywiście.

To jest cmentarz zydowski. Jest zamkniety i chyba (jak w innych
podobnych) trzeba miec zezwolenie na wstep, albo wejsc z jakichs
specjalnych okazji (np. pogrzebu). Lezy na gorze poza miastem. Ciekawe
okolice - sa tam droga rowerowa i szlak turystyczny, wawozy, las.

10 tysiecy krokow to 7-7.5 km to niezle! Jezdze prawie codziennie
rowerem (do miasta mam jakies 5 km), a jak pogoda sprzyja wedrujemy po
gorkach.
Za bardzo sie nie izoluje, ale zachowuje rozsadny dystans (np. w
sklepach, galerii, w szatni gdzie trenuje). Ludzie tez sa dosc
zdyscyplinowani. W centrach miast (sklepach, dworcach, bankach,
ratuszach itd.) trzeba nosic maseczki.

Tu wejscie na stare miasto w Norymberdze

https://www.flickr.com/photos/zabajawa/50609412658/i
n/album-72157716916517902/

70. Data: 2020-11-24 20:39:12

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24/11/2020 o 10:14, FEniks pisze:

> A wiesz w sumie, czego najbardziej się obawiam? Że to niewychodzenie z
> domu coraz bardziej zacznie mi odpowiadać.
>
> Ewa

ok, jak mialem ze szesc lat to uczylem sie szydelkowania i wyszywania
chusteczek :]

--
gazebo

alexa