nalewka z pigwowca czy robić????

1. Data: 2008-11-23 14:49:28

Temat: nalewka z pigwowca czy robić????
Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze miałam swoje owoce z pigwowca niestety w tym roku niewiele się
zawiązało i nie mogliśmy zrobić nalewki.Odwiedziłam rodzinkę w
Przemyślu i okazało się że mają też pigwowca, obdarowali nas
szczodrze,bardzo się ucieszyliśmy .Jakie było moje zdziwienie gdy
spróbowałam jej z herbatą .Nie ma w niej charakterystycznego zapachu i
smaku landrynek który to nasza pigwa miała .Jest tylko kwaśna i niczym
nie pachnie jest jeszcze bardzo zielona.Nasza o tej porze była cała
żółta a czasem pomarańczowa i miała drobniejsze owoce okrągłe,ta ma w
kształcie jabłka i gruszki i są o wiele większe od naszej.Czy z niej
będzie też dobra nalewka,może dać jej dojrzeć bo widzę że zaczyna
żółknąć.Szłam sobie niedawno ze sklepu i co widzę krzak pigwowca z
pięknie zażółconymi owocami w desperacji podeszłam i narwałam chociaż
trochę na zapach, pomyślałam że te na pewno będą takie jak
nasza .ROZCZAROWANIE .Smak i zapach obrzydliwy jakiś
chemiczny ,naftalina czy coś w tym stylu.Te z kolei były drobne i
lekko spłaszczone.Wyrzuciłam je,były gorsze od tych zielonych bo te
mają chociaż kwaśny smak.Myślałam ,że wszystkie pigwowce mają taki sam
zapach i smak.

2. Data: 2008-11-23 16:19:59

Temat: Re: nalewka z pigwowca czy robić????
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wanda Ch. napisał:
(...)
> Myślałam ,że wszystkie pigwowce mają taki sam
> zapach i smak.

Nie wszystkie. Nawet moje kilka krzaków to różne pigwowce - różnią się
i kwiatami, i owocami. Na nalewki dobre są tylko owoce, które mają
zdecydowany smak i zapach, zdolne do pokonania zapachu alkoholowego.
Pigwiaczki zyskają na smaku po przemrożeniu, ale jeżeli nie mają
aromatu, to chyba nic im nie pomoże.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2008-11-23 21:00:54

Od: "MM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wanda Ch." <w...@t...pl> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...
[...]
Może to jest skutek nadmiernego spryskiwania chemikaliam?

4. Data: 2008-11-23 22:13:48

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
Wanda Ch. <w...@t...pl> napisał(a):

> ...Nasza o tej porze
> była cała żółta a czasem pomarańczowa i miała drobniejsze owoce
> okrągłe,ta ma w kształcie jabłka i gruszki i są o wiele większe od
> naszej.

Hejka. Może dostałaś owoce pigwy a nie pigwowca?
Pozdrawiam zagadkowo Ja...cki

5. Data: 2008-11-24 15:22:32

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <i...@g...com> napisał(a):

> W wiadomości
n.googlegroups.com

> Hejka. Może dostałaś owoce pigwy a nie pigwowca?
> Pozdrawiam zagadkowo Ja...cki

Akurat pigwa daje wspaniałą nalewkę. Musisz jsno określić Wando, czy
masz/łas owoce pigwowca czy pigwy?? piszesz naprzemian i tych i o tych .

6. Data: 2008-11-24 16:44:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

n.googlegroups.com

> Akurat pigwa daje wspaniałą nalewkę. Musisz jsno określić Wando,
czy
> masz/łas owoce pigwowca czy pigwy?? piszesz naprzemian i tych i o tych .

Polowanie? :-))

Pigwa jest drzewem, pigwowiec japoński - krzewem. Nalewki są wspaniałe.

7. Data: 2008-11-24 22:50:33

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> czy
>
> Polowanie? :-))
>
> Pigwa jest drzewem, pigwowiec japoński - krzewem. Nalewki są wspaniałe.

Z samych owoców pigwy nalewka jest mdła i bezbarwna, według mnie,
dopiero owoce pigwowca nadają nalewce aromat i kolor.

Pozdrawiam Krycha

8. Data: 2008-11-24 23:11:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> Z samych owoców pigwy nalewka jest mdła i bezbarwna, według mnie,
> dopiero owoce pigwowca nadają nalewce aromat i kolor.

Można mieszać.

9. Data: 2008-11-25 07:40:17

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z samych owoców pigwy nalewka jest mdła i bezbarwna, według mnie,
> dopiero owoce pigwowca nadają nalewce aromat i kolor.

O,to mnie mocno zemdli,jak wypiję pozostałe 5 litrów z byłych dziesieciu.
Jak do tej pory nikt reklamacji nie składał.
Kolor złota jest wystarczający,poprawiać nie trzeba.A pigwowcówka to już inna
bajka czyli butla.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2008-11-25 10:34:55

Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lis, 23:50, Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:

> (...)

> Z samych owoców pigwy nalewka jest mdła i bezbarwna, według mnie,
> dopiero owoce pigwowca nadają nalewce aromat i kolor.
>
> Pozdrawiam Krycha

wiem o czym piszę oczywiście o pigwowcu który rośnie u mnie na
działce od zawsze jest oczywiscie krzewem znam pigwę prawdziwą rośnie
u znajomych jest drzewem i rodzi duuuże piękne owoce w kształcie
gruszek,też mam jedną.Ten pigwowiec który dostałam z Przemyśla ma
tylko kształt owoców podobny do gruszek ,jest krzewem widziałam go a
owoce są małe .Wieczorem gdy wróci syn ze szkoły to pokarzę zdjęcie
mojej pigwy tj.krzewu pigwowca bo owoców nie mam i zdjęcie tych owoców
które dostałam od rodzinki.

dane pompy
Juka
borówka