nalewka z pigwowca czy robić????

11. Data: 2008-11-25 15:30:09

Temat: Re: nalewka z pigwowca czy robić????
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
(...)

> Można mieszać.

To też mieszam.

Krycha.

12. Data: 2008-11-25 15:34:18

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:

> O,to mnie mocno zemdli,jak wypiję pozostałe 5 litrów z byłych dziesieciu.
> Jak do tej pory nikt reklamacji nie składał.
> Kolor złota jest wystarczający,poprawiać nie trzeba.A pigwowcówka to już inna
> bajka czyli butla.
> Pozdrawiam.Mirzan

Poczęstowano mnie nalewką z pigwy była przezroczysta i mdława, ale
oczywiscie alkoholowa.
Natomisat obok stała przyniesiona przeze mnie buteleczka ze złocistym
płynem aromatycznym,o smaku lekko kwaśnym z owoców pigwy i pigwowca.
Dlatego powstało takie moje oprównanie.

Krycha

13. Data: 2008-11-25 16:29:01

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisał:
>(...)
> Z samych owoców pigwy nalewka jest mdła i bezbarwna, według mnie,
> dopiero owoce pigwowca nadają nalewce aromat i kolor.

Zgadzam się z imienniczką :) W zeszłym roku zrobiłam na próbę
i jest nijaka. Postoi jeszcze trochę, a jak nie wyszlachetnieje do
lata to doleję do ratafii.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

14. Data: 2008-11-25 18:29:13

Temat: Re: nalewka z pigwowca czy robić????Robić z pigwy!!
Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@h...pl> napisał(a):

> Zgadzam się z imienniczką :) W zeszłym roku zrobiłam na próbę
> i jest nijaka. Postoi jeszcze trochę, a jak nie wyszlachetnieje do
> lata to doleję do ratafii.
Ależ moi Drodzy.... Nalewka z pigwy bezbarwna i mdła.Toż to
bluznierstwo. Chyba, że .... ktoś pija nieudaczne plyny. Przepis klasyczny
na PIGWÓWKĘ daje w rezultacie piekny żółty(juz żeby nie -złoty...)trunek,
o bardzo wyraznym smaku cytrusowo- pigwowym(lekko kwaśny).Przecież do
wyciagu spirytusowego z kawałków pigwy dodajemy syrop(odcedzone owoce pigwy
są zasypane na dwa tygodnie cukrem) i dopiero do tej bazy dodajemy miód
akacjowy, rum, sok z pomarańczy, skórkę pomarańczy i korzeń
arcydzięgiela.Należy wstrzymać ślinę przez jakieś 6 m-cy( !!!! )spróbować i
dopiero pisać opinie. Chętnie podłaczyłbym się do Mirzana, zanim zmniejszy
objetość swojej butli.
W razie czego częstuję niedowiarków , - także przepisem.. Marex

15. Data: 2008-11-25 19:09:48

Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wysyłam zdjęcia pigwowca i1 sztuki pigwy

http://i34.tinypic.com/2ryogv6.jpg

http://i36.tinypic.com/352kpvk.jpg

16. Data: 2008-11-25 19:18:48

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marex napisał:

> [...]
> dopiero pisać opinie. Chętnie podłaczyłbym się do Mirzana, zanim zmniejszy

De gustibus... Stoi już prawie rok. Kolor ma, rzeczywiście ładny. Syropu
nie daję, bo nie lubię słodkich napojów. Może rzeczywiście z pigwy może
być tylko słodka nalewka (tak, jak herbata po góralsku musi mieć choćby
odrobinę cukru). Ale to dalej znaczy, że ja tego lubić nie będę.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

17. Data: 2008-11-25 21:10:35

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisał:

> Z samych owoców pigwy nalewka jest mdła i bezbarwna, według mnie,

Chciałam posadzić u siebie pigwę.
Sprzedawca miał przy drzewkach duży przekrojony owoc.
Sprawdziłam zapach i nie odpowiada mi.

Pozdrawiam, Barbara

18. Data: 2008-11-25 21:24:08

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marex pisze:
(...)
> [...]
> na PIGWÓWKĘ daje w rezultacie piekny żółty(juz żeby nie -złoty...)trunek,
> o bardzo wyraznym smaku cytrusowo- pigwowym(lekko kwaśny).(...)

Jesteś pewny, że nie mylisz owoce pigwy z owocami pigwowca?
Takie mam wrażenie, bo owoce pigwy nie są w smaku kwaśne (cutyusowe -
jak piszesz).

Pozdrawiam Krycha.

19. Data: 2008-11-25 21:34:47

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marex pisze:
(...)
> [...]
> są zasypane na dwa tygodnie cukrem) i dopiero do tej bazy dodajemy miód
> akacjowy, rum, sok z pomarańczy, skórkę pomarańczy i korzeń

Coś podejrzewam, że dodanie tych składników, które wymieniasz
zabijają smak pigwy czy pigwówek w tej nalewce.
W nalewce robionej przeze mnie jest: alkohol, owoce, miód wielokwiatowy,
cukier i czasami woda przegotowana.
Owoce po zlaniu nalewki znajdują zastosowanie w ciastach.

Pozdrawiam Krycha.

20. Data: 2008-11-25 22:48:37

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> cukier i czasami woda przegotowana.
> Owoce po zlaniu nalewki znajdują zastosowanie w ciastach.

Dodatki tylko wzbogacają ( nie zdominuja !) bukiet smaku owocu Pigwy
długo moczonego w alkoholu(spirytus rozcieńczony wodą z RO do steżenia 45%.
Pigwa nadaje zdecydowanie dominujacy kolor i Smak o lekko kwaśnym
kierunku.Natomiast pozostale składniki (sok, skórka i korzeń arcydzięgla)
nadają subtelny dodatek całosci. Próby juz byly i trudno się temu oprzeć.

dane pompy
Juka
borówka
borówka